הקוד האתי: דיני שכירות

איך לנהל ראיונות עם שוכרים פוטנציאלים ולאיזה מעגל חברתי לספר קודם שהדירה שלכם עומדת להתפנות?

דיני שכירות (מתוך "הבחורה החדשה")
דיני שכירות (מתוך "הבחורה החדשה")
7 במאי 2017

 

הקיר זוכר

אם אתם מפנים דירה והבטחתם לבעל הדירה שלכם למצוא שוכרים "הגונים", עליכם להיות הגונים איתו כפי שהוא היה הגון איתכם. המשמעות: אם היה סבבה איתכם, נענה לבקשותיכם לאורך התקופה ולא העלה את שכר הדירה, אתם רשאים להשקיע מאמץ בסינון הבקשות ולחפש עבורו את הטוב ביותר. אם הוא דוחה פשוט תכניסו את מי שבא לכם, אפילו אם הוא פירומן עם הרשעות קודמות.

שוכרי העולם התאחדו

אם תקיימו ראיונות עם שוכרים פוטנציאליים, נסו להימנע מהטבע האנושי שיכוון אתכם ל"עבד כי ימלוך" ותזרומו יותר לכיוון "זכור את אשר עשה לך עמלק". אל תשאלו שאלות פולשניות (מספיק "במה אתם עובדים?"), אל תבטיחו הבטחות שלא תעמדו בהן וכמובן אל תתנו את העסקה בקניית הג'אנק שתרצו להשאיר מאחור.

דבר המפרסם

משכירים דירה? התוודעתם לדירה מעולה? יש להעניק קדימות למעגלים חברתיים קרובים ולהתרחב במידת הצורך. התחילו מפרסום בקבוצות הווטסאפ שלכם, ובהמשך פרסום בדף הפייסבוק שלכם, פרסום אצל אבנר שביט, פרסום בקבוצות פייסבוק איכותיות, פרסום בקבוצות פייסבוק המוניות, ולבסוף – פרסום בלוחות דירות (יד 2, הומלס). הכל כמובן הוא נגזרת של לוחות זמנים, איכות הדירה ועד כמה בא לכם לפרגן למעגלים שלכם ולקוות שהקארמה תחזיר לכם דירה ברחוב מיכ"ל.

הכרת תודה

מחפשים דירה? דעו להעריך את חבריכם ולהפגין זאת. אם מכר או חבר תייג אתכם בקומנט של פוסט חיפוש דירה, חובה עליכם לעשות לייק לקומנט. אם זה הבשיל לכך שאתם הולכים לראות את הדירה, כדאי שתשלחו לו הודעת תודה בצ'אט. אם מצאתם דירה בזכותו, כנראה יצופה מכם לתרום לו כליה אם יזדקק להשתלה.