ועדת הפסלים העירונית קבעה: הפסל של דוד עזריאלי יפונה מהכניסה לקניון

סוף למחלוקת הפסל? ועדת הפסלים העירונית החליטה כי הפסל המגלומני של דוד עזריאלי יוסר מהרחבה החיצונית, ובקבוצת עזריאלי מתכננים להעבירו לפנים הקניון

הפסל "המסע הציוני" מחוץ לקניון עזריאלי
הפסל "המסע הציוני" מחוץ לקניון עזריאלי
19 באוגוסט 2014

הפסל המגלומני המציג את איש העסקים דוד עזריאלי כדמות חשובה בהגשמת החזון הציוני יפונה מהכניסה לקניון, כפי שקבעה ועדת הפסלים של עיריית תל אביב, ויועבר לתוכו. מאז שהוצב ברחבת הכניסה בחודש מרץ האחרון, עורר הפסל סערה ציבורית ומחלוקת בין קבוצת עזריאלי לעיריית תל אביב, שטענה כי הוא נבנה ללא ההיתרים הנדרשים. בתגובה, קבוצת עזריאלי הודיעה כי תפנה לועדת הפסלים העירונית במטרה לאשר את הצבתו של הפסל, ותהיה מוכנה לפנות גם לבית המשפט. ואם זה לא מספיק – בצל המחלוקת בין קבוצת עזריאלי לעירייה, עמדה גם טענתו של אליאב נחליאלי, מעצב הפסל, שהאשים את הקבוצה בכך שלא ניתן לו קרדיט כדרוש בחוק.

בחודש יולי נפטר דוד עזריאלי בגיל 92, ותפקידיו בקבוצת עזריאלי הועברו לבתו דנה. בעקבות החלטת הועדה, נראה שהקבוצה תסתפק בהנצחה צנועה יותר בפנים הקניון.

מדוברות עיריית תל אביב-יפו נמסר: "חברת עזריאלי הצהירה כי בכוונתם למלא הדרישה לפינוי הפסל בעצמם, ולהזיזו מהרחוב לתוך שטח הקניון. הם ציינו שהמהלך כרוך בביצוע מדידות ועבודות הנדסיות וכיוב' ולכן הם זקוקים לזמן. העירייה השיבה כי תעתר לבקשתם, כאשר די ב-60 ימים לצורך ביצוע המהלך והעירייה תעקוב מקרוב אחר ביצוע הדרישה".

בקבוצת עזריאלי סירבו להגיב.