חדש על האספלט: קו 1 החדש מגיע לגוש דן

החל מאוגוסט יפעל בעיר קו 1 החדש של "דן", עם מסלול מפתח תקווה עד בת ים ומכונות תשלום אוטומטיות

האוטובוס החדש של קו 1
האוטובוס החדש של קו 1

בשורה חיובית למערך התחבורה הציבורית בתל אביב: ביום שישי הקרוב, 1 באוגוסט, יופיע על כבישי גוש דן קו 1 החדש – קו אוטובוס מהיר שתפעיל חברת דן וייסע בתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה העתידית. מדובר במעין קו מקדים לרכבת הקלה, שיחבר בין הערים המרכזיות בגוש דן דרך כמה תחנות חשובות: התחנה המרכזית פתח תקוה, דרך ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן, דרך מנחם בגין והתחנה המרכזית תל אביב־יפו, דרך שלמה ושדרות ירושלים, מרכז בת ים ותחנה סופית באצטדיון העירוני בת ים.

האוטובוס החדש של קו 1
האוטובוס החדש של קו 1

בדן התחייבו כי הקו החדש יהיה בעל תדירות נסיעה גבוהה במיוחד – כעשר נסיעות בשעה בשעות השיא. הוא יופעל במערך אוטובוסים ייחודיים ומרווחים משלו, שיכללו מערכת כרטוס חדישה המאפשרת עלייה לאוטובוס מכל ארבע דלתותיו, תשלום אוטומטי במכונות וקיצור זמן העצירה בכל תחנה. נוסף על כך, האוטובוסים החדשים יהיו נגישים לבעלי מוגבלויות בזכות היותם נמוכי רצפה. מחיר הנסיעה יישאר זהה ליתר קווי המטרופולין.

"אלו חדשות מצוינות וחיוביות", אמר ג'סי פוקס, מתכנן ערים ומייסד Open TLV – יוזמה לקידום השקיפות בתכנון. פוקס טוען שמצב התחבורה הנוכחי במטרופולין דן עדיין בעייתי ורב מכשולים, אבל מברך על המהלך החדש: "טוב שהתחילו לעבוד על התוואי של הרכבת התחתית, אבל חשוב יותר שמשרד התחבורה וראשי הערים ימצאו פתרונות ביניים כדוגמת קו 1. מערכת מהסוג הזה עדיפה, חסכונית ויוצרת תוצאות בטווח המיידי. יש צורך ללכת עם התוכנית עד הסוף – להפריד את נתיבי האוטובוסים ולתת להם העדפה בצמתים. כולי תקווה שמשרד התחבורה יבין את יתרונות המערכת וישפר אותה לאורך הזמן".