"חוזרים לשדרה": סדרת דיונים פתוחים בנושא המחאה החברתית

פרויקט חדש מבית מרכז התרבות של בית אריאלה יביא החל מהיום (שלישי, 21.10) אנשי תקשורת ורוח לשדרות רוטשילד במטרה לעורר דיונים על הישגיה וכשלונותיה של המחאה

המחאה החברתית של קיץ 2011. צילום: זיו קורן
המחאה החברתית של קיץ 2011. צילום: זיו קורן
21 באוקטובר 2014

בקיץ 2011 נדמה היה שצירוף המילים שדרות רוטשילד מייצג יותר מאשר מקום ממשי. צמד המילים הללו נטענו במשמעות, בערכים, ברגשות ובתקווה אחת גדולה. תקווה שהמציאות היומיומית של מי שכונו בני מעמד הביניים, תשתנה. הזמן עבר, ובימים אלה חוזר שוב הנושא לכותרות עם מה שמכונה ״מחאת המילקי״. גם כאן משמש המילקי רק סימפטום למחלה הרבה יותר רחבה שהיא המציאות בה אנו חיים היום.

״חוזרים לשדרה״ הוא פרויקט חדש של מרכז התרבות בבית אריאלה של עיריית תל אביב, שבחר להביא אנשי תקשורת ורוח אל הפינה בשדרות רוטשילד בה הוקמו האוהלים הראשונים של דפני ליף וחבריה, מה שלימים הפך למחאה החברתית של 2011, לסדרה של דיונים פתוחים בפני הקהל הרחב. במהלך הדיונים ינסו המשתתפים בפרויקט וביניהם: גדי טאוב, ח״כ מיקי רוזנטל, מודי בר און, אורלי ולנאי, גל גבאי וניר ברעם, להשיב על השאלה שכולנו ניסינו להשיב עליה מאז תום המחאה והיא: האם המחאה החברתית הצליחה או נכשלה?

״היום מדברים על מחאת המילקי. זה לא המילקי, זו התקווה שנלקחה מהאנשים. עד כדי כך שהם קמים ועוזבים את המולדת שלהם. את הבית שאליו נולדו, את קבוצת השייכות שלהם, פשוט קמים והולכים״, מסבירה העיתונאית גל גבאי, שמשתתפת בפרויקט. ״יש משפט מדהים ברוסית שאומר שהתקווה הולכת אחרונה, ואם התקווה הלכה, אז על ההנהגה לחשוב באמת על עומק התיקון שנדרש כאן בסדר החברתי. איך להכניס בסדר יום שלנו הוגנות – במדיניות, במגזר העסקי ובינינו לבין עצמנו״, היא מסבירה ומסכמת: ״לא מדובר כאן באנשים מפונקים, אלא באנשים שהלכו בתלם ושירתו בצבא והיו מוכנים למסור את חייהם למען המדינה, אבל היום לא מוכנים לשעבד את חיי הילדים שלהם למשחק שאין להם סיכוי בתוכו. המשחק ההוגן נעלם מהמרחב״.

הדיונים יתקיימו בימי שלישי וחמישי מ- 21.10 בשדרות רוטשילד. כל האירועים בין השעות 19:00-19:45