האפליקציה שתמצא לכם שקע להטעין בו את הסלולרי

נתקעתם בעיר עם 7% סוללה בסלולרי? עם אפליקציית FreeCharges לא תצטרכו להתנחל בבתי קפה

סמרטפון. צילום: Shutterstock
סמרטפון. צילום: Shutterstock
17 ביולי 2014

כל מי שנושא איתו טלפון חכם הופך במהרה להיות עבד לאלוהי הסוללה. עד שהפנטזיה על מטען יעיל על בסיס אנרגיה סולרית תתגשם, העבדים נאלצים לנדוד בין בתי קפה יקרים או להתחנן למוכרים ולפקידי קבלה שישגיחו להם על המכשיר "רק לעשר דקות". האפליקציה החדשה, FreeCharges, שעלתה לחנות האפליקציות גוגל פליי לפני כחודש, עשויה להקל קצת על המצוקה, לפחות עבור משתמשי אנדרואיד. האפליקציה מכילה מאגר של שקעים חשמליים זמינים ברחובות תל אביב, מהסוג שלא מגיע קומפלט עם אמריקנו.

נגה רנאל, סטודנטית באוניברסיטת תל אביב, חשבה על הרעיון לפני כתשעה חודשים, כשהתגוררה ברמת אביב. "הייתי חוזרת הביתה ברגל מדרום וממרכז העיר ונורא התבאסתי מזה שנגמרת לי הסוללה בדרך", היא מספרת. "חיפשתי פתרון שלא מצריך ממני לשלם 30 ש"ח על בירה. יום אחד ראיתי שקע באמצע דרך יפו, בלי קשר לשום דבר, וזה נראה לי כל כך מוזר שהתחלתי לחפש ולאסוף עוד כאלה. במקביל למדתי קורס תכנות פייתון, וכך עלה לי הרעיון לרכז את המידע הזה לאפליקציה".

בתחילת הדרך הכיל האוסף רק ארבעה שקעים, אך במקביל לפיתוח האפליקציה בעזרתו של המתכנת איל גלס, שוטטה רנאל בתל אביב כדי להרחיב את המאגר. עם ההשקה לחנות כלל המאגר כ־100 שקעים, מדרום העיר ועד לרמת החייל, כשהמשתמשים מוזמנים להוסיף שקעים חדשים או למחוק כאלה שלא עובדים. מאז הושקה האפליקציה גדל המספר לכ־460, אך רובם דווקא לא בישראל: "לא ברור איך זה קרה, אבל האפליקציה מאוד פופולרית בהודו ובנפאל, רוב השקעים החדשים הם משם", אומרת רנאל.

מובן שעל כל חשמל "חינמי" מישהו מקבל חשבון, אבל מי שלא מרגיש בנוח עם הפרזיטיות יכול להיות רגוע. רבע שעה של הטענת הסלולרי היא פעולה די זניחה מבחינה אנרגטית. "התייעצתי עם מהנדס חשמל בנושא ומתברר שעסקים בכלל לא רואים את זה בחשבון שלהם", מסבירה רנאל. "גם אם מטעינים לפטופ, פלאפון וטאבלט במקביל זה יעלה לעסק אולי כמה אגורות שחוקות. כדי שזה יורגש צריך להטעין במקביל משהו כמו 20 סלולריים במשך ארבע שעות".