כאן גרים בכיף: אסיפת הדיירים הגזענית שהפכה להפגנת תמיכה

מפיצים אהבה ברשת - פוסט של ערבי ישראלי המתגורר בתל אביב, ובו מתועד גילוי גזענות מצד שכניו לבניין, הפך למפגן שמקדם מסר של אהבה וקבלה, וגם אתם מוזמנים להצטרף. מומלץ לשמור לרגעים קשים

13 באוקטובר 2015

גילויי השנאה, הגזענות והפחד תחת המצב הבטחוני המעורער בתקופה האחרונה מתחילים להפוך לקשים מנשוא. לצד הדיווחים החדשותיים הבלתי פוסקים ותמונות הסנאף המופצות ברשת, צובר תאוצה פוסט שכתב זיאד (זיזו) אבו אלוהא, ובו מתועדת התבטאות גזענית ובוטה של דיירי הבניין בו הוא מתגורר.

"עקב המצב הביטחוני אני חושבת שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות אדישים ולא לעשות כלום לגבי זה שיש לנו דייר ערבי בבניין, "זיאד אבו אלהוא" – דירה 4, נושא שרציתי לדבר עליו עם ועד הבית כמה פעמים, עוד לפני המצב הנוכחי", נכתב על גבי דף שנתלה בלוח המודעות של הבניין. תמונה של המכתב לדיירים, שהעלה אבו אלהוא לפייסבוק, זכתה עד כה לכמעט ששת אלפים לייקים ולמאות שיתופים ותגובות.

כעת, אירוע שנפתח בפייסבוק תחת השם "חברים מצטרפים לישיבת ועד הבית של זיאד" הופך את ההזמנה לפגישת דיירים כדי לבדוק "מה ניתן לעשות" למפגש ענק לתמיכה בזיזו ובהפצת מסר של אהבה כנגד השנאה.

 

 

"בעקבות האירועים האחרונים אנחנו רואים הקצנה לא בריאה – שלא נגיד לוקה בשיכחת ההיסטוריה – בקרב הציבור", מוסר יניב, מקים האירוע בפייסבוק. "אנחנו רוצים להציע לשכנה הללא ספק גזענית של זיאד אופציות נוספות לישיבת הוועד שלה. נניח – במקום לקשור את זיאד לטיל ענק או להעליל עליו לשב"כ, להביא לו עוגה או להתארח אצלו לקפה ולמאפה מלוחייה. במקור פניתי לזיזו עצמו והתנצלתי בשם היהודים על הפדיחה, אבל הרגשתי שזה לא מספיק".

זיאד מרגיע מעט: "רובם (השכנים, ד"מ) כבר באו אתמול עם עוגות ועוגיות, ואמרו שאין להם קשר עם המכתב, ושלדעתם זאת דיירת אחת".

זיאד, קשה להתגורר בתל אביב במצב הנוכחי, או שמעטפת האסקפיזם של העיר דווקא מסייעת?

"קשה לגור בארץ בכלליות, כולל תל אביב לצערי. אנחנו חיים במקום שבו אפיון גזעי הוא הספורט האהוב על כולם, מכל הכיוונים. הלוואי שאנשים יפסיקו להרוג אנשים".

לאירוע התמיכה בפייסבוק

למיטיבי הלכת – מתברר שאנחנו די צפויים