המחאה נגד סגירת מרכז מאירהוף: עובדי מוזיאון תל אביב הכריזו על סכסוך עבודה

נמשך המאבק נגד סגירתו של המרכז לחינוך לאמנות. עובדים במוזיאון תל אביב לאמנות הכריזו על סכסוך עבודה, בחמישי הקרוב תיפתח תערוכת מכירה בהשתתפות בוגרי המרכז, למימון המשך המאבק

שלט התמיכה במאבק מרכז מאירהוף
שלט התמיכה במאבק מרכז מאירהוף
27 בינואר 2015

המאבק נגד סגירת מרכז מאירהוף עולה שלב. בתחילת החודש הודיעה עיריית תל אביב כי על פי החלטתו של ראש העיר, רון חולדאי, יוקם גן ילדים בחלל דובנוב 8 המשמש כיום את מרכז מאירהוף לחינוך לאמנות, דבר שיוביל לפיטוריהם של עשרות מורים ועובדים במרכז. בשבוע שעבר הודיעה עיריית תל אביב כי תסב רק חלק מהקומה הראשונה במבנה עבור הקמת שני גנים במקום ארבעה, אך המתנגדים לא הסכימו להצעת הפשרה, וביום שלישי הכריז רשמית ועד העובדים של מוזיאון תל אביב (שאליו שייך המרכז) על סכסוך עבודה.

[tmwdfpad]מאבקם של עובדי המרכז, תלמידיו ובוגריו זכתה לתמיכה ציבורית, בפרט בקרב הקהילה האמנותית התל אביבית. ביום חמישי הקרוב (29.01) ייתלו בפתחן של גלריות בכל רחבי העיר דגלים שחורים עם איקס לבן – סמל לתמיכה במאבק, ובנוסף תיפתח בשעה 20:00 באותו היום בגלריה יאיר (אבן גבירול 6) התערוכה "דובנוב"- תערוכה שכל כולה מחווה מצד אמנים פעילים, בוגרי הסדנאות של המרכז, עבור המקום בו רכשו נדבך מהשכלתם האמנותית. התערוכה תישאר פתוחה במשך שבוע והעבודות יוצעו למכירה, כשכל ההכנסות ייתרמו להמשך המאבק. בין המשתתפים בתערוכה ניתן למצוא את אנג'לה קליין, הילה טוני נובק, לוטם גינתון, גיא ניסנהויז ואחרים.

שלט התמיכה במאבק מרכז מאירהוף
שלט התמיכה במאבק מרכז מאירהוף

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "כפי שציינה העירייה בשבועות האחרונים, הוקם צוות שמטרתו למצוא פתרון להמשך הפעילות של המרכז, לצד הצורך הדחוף בשימוש בחלק מהמבנה להקמת גני ילדים. לבקשתו של ראש העירייה, בדק הצוות את האפשרות לצמצם את השטח הנדרש במידת האפשר. בעקבות הבדיקה הוחלט על צמצום שטח גני הילדים לחלק מהקומה הראשונה בלבד, בעוד יתר המבנה ימשיך לשמש את הסדנאות, וככל שיידרש יוקצה שטח נוסף במוזיאון או בבית הספר לאמנויות. צר לנו שבמסגרת הוויכוח הלגיטימי הועלו טענות מקוממות ושקריות על השקעתה של העירייה בתחום התרבות והאמנות בעיר. לפעילות העירייה ותמיכתה האיתנה וארוכת השנים בתרבות ובאמנות אין אח ורע בתולדות העיר ובמדינה כולה. השקעה זו באה לביטוי ב-16 השנים האחרונות בהקצאת יותר מ-280 מיליון ש"ח בשנה, יותר מ-6 אחוז מהתקציב העירוני, וכ-60 אחוז מכלל התמיכות של הרשויות המקומיות בארץ, בעוד המדינה משקיעה פחות מחצי אחוז מתקציבה בנושא. זאת נוסף להשקעה של יותר ממיליארד ש"ח בחידוש מוסדות התרבות בעיר ושדרוגם".