נמשך הסכסוך בין עיריית תל אביב ורוכלי שוק הפשפשים

לאחר שבעלי הבסטות פצחו בשביתה וזכו לגיבוי מבית המשפט, הגיעו פקחי העירייה לשוק ואיימו בסנקציות על הרוכלים המסרבים לחתום על טופס שלטענתם פוגע בזכויותיהם

שוק הפשפשים. צילום: Shutterstock
שוק הפשפשים. צילום: Shutterstock
19 בנובמבר 2014

כבר זמן מה שהעירייה ובעלי הבסטות בשוק הפשפשים מסוכסכים, והמצב שהסלים לכדי שביתה לפני כשבועיים. לטענת הרוכלים, העירייה מאלצת אותם לחתום על מסמך בו יסכימו לכך שהעירייה תוכל לפנותם מהשוק בכל עת, ולהגבלת סוגי הסחורה המותרים. בשבוע שעבר, לבקשת הרוכלים, ניתן צו ארעי על ידי שופט בית המשפט העליון המאפשר להם להמשיך ולמכור בשוק את כל סוגי הסחורה שמכרו עד כה, וזאת עד שיתברר הסכסוך בדיון שנקבע לאמצע דצמבר.

למרות זאת, הבוקר (שלישי, 18.11) הגיעו פקחי העירייה לשוק ואיימו על בעלי הבסטות כי החל מיום שישי יופעלו סנקציות כגון דוחות והחרמת סחורה, על הרוכלים שיסרבו לחתום על המסמך. ירון בר, בעל בסטה, מספר: "ביקשנו מהעירייה לשנות את המסמך בהתאם לצו של בית המשפט, כך שלא תהיה הגבלה על סוגי הסחורה, אך הם מעדיפים לאיים עלינו". הסוחרים מצדם אינם מוכנים לחתום על מסמך הנוגד את הצו שקיבלו מבית המשפט. לטענת בר, לא ברור לסוחרים מדוע בוחרת העירייה להפעיל לחץ על הסוחרים לחתום על המסמך השנוי במחלוקת לפני תאריך הדיון בבית המשפט.

עיריית תל אביב-יפו מסרה בתגובה: "בניגוד לנטען, העירייה מתנהלת כדין ועל פי החלטות בית המשפט. יריד עמיעד אינו 'שוק', אלא 'יריד' המופעל על פי רישיון עסק. המוכרים הפועלים במקום עושים זאת על פי היתרי מכירה הניתנים להם ע"י הנהלת היריד, לתקופות קצרות וקצובות, לפי בחירתו של כל משתתף, ותמורת תשלום קבוע שנקבע על פי משך ההיתר. הנוהל אשר מסדיר את פעילות היריד קובע בין היתר את שעות הפעילות ואת סוגי הפריטים שמותר ושאסור למכור, וכן נקבעה בו הוראה המחייבת את כל מי שמבקש היתר לחתום על טופס בו הוא מצהיר שיפעל על פי תנאי ההיתר. מוכרים אשר יפעלו במקום בצורה בלתי חוקית יקבלו התייחסות כמקובל ברחבי העיר בסיטואציות דומות".