נפתח מרכז הצעירים ביפת 83

שלוש שנים אחרי שנפתח מרכז הצעירים במזא"ה 9, נפתח מרכז הצעירים השני בעיר ברחוב יפת 83

מרכז הצעירים ביפת 83. צילום: עיריית תל אביב
מרכז הצעירים ביפת 83. צילום: עיריית תל אביב

לאור ההצלחה של בית הצעירים במזא"ה 9, הוחלט בעיריית תל אביב לפתוח בית צעירים שני בדרום העיר. בית הצעירים ברחוב יפת 83 הושק חגיגית במעמד ראש העיר, רון חולדאי. באירוע הפתיחה התקיים יריד תעסוקה אליו הגיעו מאות צעירים ובו התקיימו מפגשי ייעוץ בנושאי קריירה ותעסוקה, סדנאות מקצועיות, הרצאות שלבכירים בתעשייה ופגישות עם מעסיקים למשרות מגוונות.

יפת 83. צילום: אורי טאוב
יפת 83. צילום: אורי טאוב

המרכז מספק שירותים שיעזרו לצעירים להתמודד עם העולם האמיתי, ובהם עזרה בכתיבת קורות חיים והכנה לריאיונות עבודה, ייעוץ אקדמי וחללי למידה. נוסף על השירותים שמציע המרכז שמים ב"יפת 83" דגש על יצירת גשר לדו קיום בין הערבים והיהודים הגרים בשכונה, ומנסים לסייע לסטודנטים ערבים במטרה לצמצם את שיעורי הנשירה הגבוהים במגזר.

"אנחנו מנסים לתת מעטפת שלמה של שירותים שעוזרת למערך הייעוץ- קורסי אנגלית, פסיכומטרי והשלמת בגרויות", אומר עלי ואקד, מנהל המרכז. "בנוסף לכל אלה החללים שלנו משמשים סטודנטים שנהנים מווי-פי חינם וקפה ועוגה כדי שיבואו ויחרשו לבחינות עם עוד צעירים. כך מייצרים חיבור בין הקהילה הערבית ליהודית ומחברים בין הצעירים בעיר. לפני שבוע הפגשנו בין בעלי עסקים צעירים עם זכיין של משרד הכלכלה כדי שיסביר להם על פיתוח עסק. השאיפה היא לתת מענה לאוכלוסיה הצעירה בתחומי יזמות ועסקים, להיות כתובת לחתך הגילאים של 18-35 שלא היה לו מענה עד כה, ויש הרגשה של תחילתו של משהו חדש וחיובי באוויר".

יפת 83. צילום: אורי טאוב
יפת 83. צילום: אורי טאוב