נשיקה סטירה: הפקחים נזפו בזוג בחורות שהתנשקו

שיר ראובן, סטנדאפיסטית תל אביבית, התנשקה עם בת זוגה ברחוב, ולפתע הופיעו שני שוטרים מהפיקוח העירוני וביקשו מהן "לא לעשות את זה ליד הילדים בשכונה". העירייה התנצלה

ניידת הסיור וההערה שלא במקום. צילום: שיר ראובן
ניידת הסיור וההערה שלא במקום. צילום: שיר ראובן
5 בנובמבר 2015

"היי עיריית תל אביב, תודה על חודש הגאווה שאתם מארגנים לנו הלסביות כל שנה", פתחה שיר ראובן, סטנדאפיסטית תל אביבית, את הפוסט שעורר לא מעט זעם בקרב הקהילה הגאה וגם מחוץ לה. ההמשך שלו היה קצת פחות אופטימי.

"אני ובת הזוג שלי היינו באוטו. העברנו דירה, דיברנו וגם התנשקנו קצת, אבל לא משהו יוצא דופן. ואז שני שוטרים מהפיקוח העירוני הגיעו וביקשו שלא נעשה את זה ליד הילדים שהיו ברחוב", היא מספרת. "אמרנו להם לא, והם ענו שהם מבקשים יפה. סירבנו, ואחרי כמה דקות הם חזרו וביקשו את הפרטים שלי".

המקרה החריג, שהתרחש בשבוע שעבר בשכונת שפירא, יכול אולי לשמש מענה לאלו שעדיין מפקפקים בקיומה של להט"בופוביה בבירת הגייז תל אביב, וכשהיא עטופה במדים צריך להתייחס אליה ברצינות גדולה אף יותר. "חשוב לציין שהילדים בשכונה בכלל לא הסתכלו עלינו כי הם נכנסים בתורות לשלולית ענקית של מחלות שעומדת פה כבר שלושה ימים", הוסיפה ראובן בפייסבוק.

הגשתן תלונה?

"אחרי שפרסמתי את הפוסט פנו אליי שני חברי מועצת העיר ואמרו שזאת לא האג'נדה שלהם, ויום לאחר מכן הבנתי שהפקחים תודרכו מחדש. הם טיפלו בזה מהר, אבל אני מתכוונת לדווח על האירוע במרכז ניר כץ למאבק בלהט"בופוביה".

המרכז, שאוסף נתונים של אירועי שנאה וגילויי אפליה נגד הקהילה הגאה, מפיק מדי שנה דוח המאפשר פנייה לרשויות בדרישה לטיפול בנושא ובאירועים שדווחו. אחד המגיבים לפוסט היה מיקי גיצין, מנכ"ל עמותת ישראל חופשית וחבר מועצת העיר מטעם מרצ. גיצין צירף את כתובת המייל שלו וביקש לקבל את פרטי האירוע כדי לטפל בנושא. "העירייה הגיבה מהר, אבל חשוב לפרסם את המקרה", מסכמת ראובן.

האם הפקחים פעלו על דעת עצמם? האם ננזפו? בעירייה בחרו שלא להגיב לשאלות ומסרו: "עיריית תל אביב-יפו רואה את המקרה בחומרה ותבדוק את פרטיו".