השירות החשאי: הכירו את אנשי המקצוע הסודיים של תל אביב

הם נחשבים למומחים בתחומים, ידועים רק למביני עניין וחלקם לא מקבלים כל אחד לפתחם. החייט, המקעקע, הספר, הקוסמטיקאית והבשלנים הסודיים של תל אביב

נועם יונה. צילום: בן קלמר
נועם יונה. צילום: בן קלמר
31 ביולי 2014

המארח הטבעוני: אופיר קמי

נהנתנות וטבעונות הן שתי מילים שבדרך כלל לא הולכות יד ביד. בליין הארוחות הטבעוניות של אופיר קמי, שמתקיים מדי יום חמישי, הוא מנסה לשנות את המצב ולהראות לטבעונים שיש חיים מעבר לסיר הקינואה. קמי, בוגר לימודי היסטוריה, החל לבשל להמונים במהלך הלימודים מדירתו הפיצית בשכונת שפירא. מאז הוא השתכלל והתרחב, והיום הוא מנהל את הקייטרינג שלו, שמנה וסלתה, מלופט מעוצב ומרווח בדרום העיר שבו הוא גם מתגורר. בתקופת המנדט הבריטי אכלס הלופט בית חרושת לפתיליות. "אני מת על הבית שלי, כי הוא מעיין רובוטריק משוכלל שיכול להיות גם בית, גם מטבח וגם חלל אירוח סקסי בטירוף. אני והצוות שלי שיפצנו אותו בעצמנו", הוא מספר. "יש לי מקום חם בלב למטבח הטבעוני", הוא מסביר את הבחירה במטבח המגביל, "רציתי לתת לו את הבמה ולתמוך בתרבות של נהנתנות טבעונית מושחתת לצלילי גיל סקוט הרון וקרטיס מייפילד".

150-550 ש"ח לסועד. המנור 9, תל אביב. 6212476־052. לאתר

צילום: יולי גורודינסקי
צילום: יולי גורודינסקי

הקוסמטיקאית: נעמי גדיש

הדבר הכי מפתיע אצל נעמי גדיש, קוסמטיקאית רפואית המתמחה בטיפולי פנים, הוא ש־40 אחוז מהלקוחות שלה הם גברים. "אני אוהבת לעבוד עם גברים, היא אומרת, "אני לא קוסמטיקאית טיפוסית, ואף פעם לא תצליחו לראות על הלקוחות שלי שהם עוברים טיפולים יסודיים. הם פשוט יוצאים מכאן נקיים ואסתטיים יותר". את הקריירה שלה החלה גדיש בעיצוב תעשייתי, אבל קורס בסיסי שעשתה בקוסמטיקה שאב אותה לתחום, ומאז עברה אינסוף התמחויות אצל רופאים פלסטיים, ועל הדרך למדה גם דרמטולוגיה.

המכון שלה ממוקם בבניין מגורים בפלורנטין, והלקוחות נהנים מתחושה של בית. לא תמצאו אצלה מתקן מים, אלא תוכלו לפתוח את המקרר ולמזוג לכם משקה. "כל לקוח עובר אצלי תהליך. זה לא זבנג וגמרנו אלא מערכת יחסים ארוכה", היא אומרת, "הם שולחים לי תמונות בווטסאפ, כך שאוכל לעקוב אחר הצלחת הטיפול".

 290-500 ש"ח לטיפול פנים. 054-4366316

צילום: יולי גורודינסקי
צילום: יולי גורודינסקי

החייטים: ענתבי

הסטודיו המשפחתי של הענתבים הוא הסוד השמור של פאשניסטות הצמרת. לכאן לוקחים פריטים של מעצבי על לתיקונים והצרות בלי להחסיר פעימה. שלומי, בן 45, עובד בסטודיו עם אביו, שלימד אותו את רזי החייטות. ענתבי הבן אחראי על אגף הנשים, והאב על בגדי הגברים. קהל הלקוחות שלהם קטן ולא מגוון מאוד. "רוב הלקוחות הגברים הם שרים, והלקוחות הנשים הן רק מי שיכולות להרשות לעצמן תפירה אישית שנעשית למידותיהן", מעיד שלומי. השניים תופרים הכל – ז'קטים וחליפות, שמלות ערב וכלה – ומתמחים בעבודות יד ובפיתוחי בדים. חשוב להם להעביר את הידע שלהם הלאה ולטפח דור המשך.

"יש לא מעט סטודנטים שמגיעים אלינו להתמחות ולומדים את המקצוע העתיק והתובעני הזה בבית הספר הכי טוב שיש, אצל אבא שלי", מספר שלומי, "תכשיטנים, מעצבי כובעים ויוצרים משלל תחומים – כולם שותפים לעבודה הנפלאה הזו שאנחנו עושים עם הלקוחות שלנו. מי שמגיע אלינו משתעבד ומתמכר, זה ידוע".

נחלת בנימין 9, תל אביב. 8357907־052

צילום: איליה מלניקוב
צילום: איליה מלניקוב

הבשלניות הפרטיות: קרן אלה גפן ויעל סלע

בגינה הפרטית של דירתן בנווה צדק, מגישות בנות הזוג גפן את סלע ארוחות לאנינים ולסקרנים. השתיים, אמנית וקונדיטורית בהתאמה, פתחו לפני שנה את העסק ומאז פותחות את ביתן לקהל של 20 משתתפים לכל היותר (בהרשמה מראש באתר EatWith) ומציעות שירותי משלוחים לעצלנים ולביישנים. “האוכל שאנחנו מכינות הוא אוכל פשוט ולוקאלי, הכל מהכל – דגים, פירות ים, בשר ולחם שאנחנו אופות במקום". בכל שבוע מתפרסם בעמוד הפייסבוק “הבנות אוהבות אוכל" תפריט משתנה שממנו ניתן להזמין אוכל שיצייד אתכם לארוחת שישי משפחתית או לשאר ימות השבוע. נוסף על כך הבנות מקיימות סדנאות אוכל שכוללות אפייה ובישול וגם סיור בשוק הכרמל. “הלקוחות שלנו הם אנשים שאוהבים לאכול, לשתות וליהנות, וכך אנחנו גם מארחות".

ארוחות בין 190-350 ש״ח לאדם, סל זוגי מפנק בסופ״שׁ 150-320 ש״ח לזוג. 8889333־052. לאתר

צילום: איליה מלניקוב
צילום: איליה מלניקוב

המקעקע: נועם יונה

במשך חצי שנה קעקע יונה לקוחות בביתו שבגבעתיים, וזמזום המחטים שפרץ מדירתו יצר באזז שהפיץ את שמו ברחבי העיר. החודש הוא הקים סטודיו משלו. "העובדה שקעקעתי מהבית ושהסטודיו שלי בגבעתיים הוא הראשון שהוקם בעיר הפכו אותי לאנדרגראונד". לפני שפצח בקריירת סולו התמחה יונה, מעצב בהכשרתו ומאייר טי שירטס בעברו, בשני מוסדות מוכרים בתל אביב – במשך חמש שנים עבד אצל מורנו בדיזנגוף ומשם עשה גיחה קצרה לקיפוד בקינג ג'ורג'. "הלקוחות שלי מגיעים איתי לכל מקום, והייחוד שלי הוא ביכולת שלי לבטא בתמונה את מה שהם רוצים לקעקע. מגיעים אליי הרבה לקוחות מבולבלים, שיש להם רעיון אמורפי והם לא יודעים כיצד לבטא אותו. אני כמו הפסיכולוג שלהם וכמעט תמיד אני קולע. אני אוהב לעשות עבודות גיאומטריות, צמידים פולינזיים וטרייבלים".

כצנלסון 28, גבעתיים. 7498927־054

נועם יונה. צילום: בן קלמר
נועם יונה. צילום: בן קלמר

הספר: איתי ורנר

כבר 12 שנה שאיתי ורנר מטפל בפריזורה של נשות העיר. בתחילת דרכו עבד במספרה הפרועה של תומר רשף, שהותירה בו את חותמה הסגנוני. "אני עושה הכל – צבעים, תספורות – אבל הספיציאלטה שלי הוא לספר את השיער בצורה שלא תדרוש יותר מדי תחזוק יומיומי: תספורות Easy Going, שיש שמכנים אותן גם 'Wash and Go'" הוא אומר. בהמשך הדרך הוא פתח מספרה משלו, ולדבריו, כשהרגיש שהוא עובד מסביב לשעון החליט לסגור אותה ולעבור למתכונת פעילות מצומצמת. “שעות העבודה שלי גמישות וכמות הלקוחות שאני פוגש ביום משתנה, אבל יש קאצ' – אני לא מקבל לקוחות חדשות. היום כמעט אי אפשר למצוא אותי, אלא אם את לקוחה קבועה שלי. אני מגיע ללקוחות הביתה עם הקטנוע שלי, או שהן מגיעות אליי. אני מתעקש להישאר קטן ולא להפוך לאימפריה".

כרגע לא מקבל לקוחות חדשות

צילום: בן קלמר
צילום: בן קלמר