פוקימון אאוט: האם קנדמה הוא המשחק הבא שיכבוש את ילדי העיר?

הקנדמה, משחק יפני עתיק, אומץ בשנה האחרונה על ידי בני נוער תל אביבים שמקיימים תחרויות ואירועים בעיר. בקרוב תקום הנבחרת המקומית וכבר אפשר לתהות: האם זה הלהיט הבא?

עושים שיגועים. קנדמה. צילום: רומן שבצ'וק
עושים שיגועים. קנדמה. צילום: רומן שבצ'וק
8 בספטמבר 2016

חשבתם שפוקימון גו הוא המשחק היפני היחיד שכבש השנה את ליבם של ילדי העיר? הכירו את קנדמה, משחק מסורתי עתיק שהפך בעשור האחרון מתחביב של קשישים יפנים לצעקה האחרונה בקרב בליידרים (שזה כמו סקייטרים, רק עם סקטים או רולרבליידס). אבירם לוגסי ודוד וידיסלבסקי הביאו את המשחק לישראל ובעיקר לתל אביב, והחנות שפתחו לפני כשנה ברחוב אילת הפכה למקום מפגש ואימונים מרכזי לשחקנים מקומיים. "בישראל יש היום אלפי שחקני קנדמה, רובם בני נוער, ובקרוב נציג את הנבחרת, שתכלול שחקנים מקומיים ומהעולם", אומר לוגסי.

קנדמה הוא מקל עץ הדומה בצורתו לפטיש בעל שלוש כפות, אליו מחובר כדור קטן בחוט. המטרה היא להעביר את הכדור בין הכפות ולבסוף להשחילו על החוד ("ספייק"). המשחק משפר קוארדינציה ומוטוריקה, ועובד הרבה על קשר עין יד. האימוץ המפתיע של המשחק על ידי בליידרים יצרה סגנון משחק חדש ושונה מזה היפני המקורי – חופשי ומלא בטריקים ותרגילים חדשים. אחת לשבועיים מתקיימת תחרות גדולה בחנות, והשניים מקיימים אירועים נוספים כגון אליפות ישראל בקנדמה, מפגשים וסשנים ברחבי העיר.