פי 1,000 יותר גריינדר

יותר ויותר גייז עוזבים את גריינדר לטובת אפליקציית הסטוצים של הסטרייטים, טינדר. בדרך למציאת הזיון, סליחה, הזיווג המושלם

tinder
tinder
12 בפברואר 2014

לפני כמה חודשים עשתה אפליקציית הסטוצים טינדר (Tinder) עלייה לישראל, ומאז היא הולכת ותופסת תאוצה בקרב סטרייטים וסטרייטיות שלא בראש לקשר רציני (או כאלה שכבר בקשר רציני ומחפשים קצת סקס מהצד). טינדר אמנם הוגדרה כ"גריינדר של הסטרייטים", אבל יש לה יתרונות בולטים מול המקבילה ההומואית הוותיקה שלה, וגם הגייז של תל אביב מיהרו להבין זאת – בתקופה האחרונה רבים מהם עזבו את גריינדר לטובת טינדר.

"אני עברתי ממש לאחרונה, אבל מההתחלה אתה קולט כמה יתרונות יש לטינדר", אומר תמיר, הומו תל אביבי בן 23 שהצטרף לקהילת הטינדרים אחרי תקופה ארוכה בגריינדר. "קודם כל היא מרחיבה את מעגל האנשים. אתה כבר לא נחשף רק למי שנמצא לידך, אלא יכול לדבר עם אנשים שנמצאים גם במרחק 100 ק"מ ממך. אני יכול להיות בתל אביב ולדבר עם מישהו מחיפה, וזה שינוי משמעותי".

אבל שובר השוויון האמיתי בין האפליקציות טמון כנראה במקום אחר. בטינדר כל משתמש עובר על רשימת המשתמשים ומסמן קודם כל מי מעניין אותו. הסימון הופך מבלתי נראה לנראה רק כאשר שני אנשים מסמנים אחד את השני. כך נמנעת המבוכה הקלאסית שנגרמת בגריינדר כאשר משתמש אחד פונה לאחר וחוטף סירוב. בטינדר התקשורת מתחילה רק אם שניכם בקטע, ואף אחד לא יודע אם סימנתם מישהו שלא סימן אתכם.

"זו גם הסיבה שהסיכוי למאצ' הרבה יותר גבוה – בנק האנשים שאני משחק איתם מלכתחילה מורכב מכאלה שכבר סימנו שהם אוהבים אותי, וזה הופך את חוויית השימוש לידידותית יותר. שניכם יודעים מראש שעשיתם אחד לשני לייק, וככה אתם מתחילים מנקודת מוצא הרבה פחות מלחיצה", מספר תמיר.

תום (20) הצטרף לטינדר לפני כמעט שלושה חודשים, והוא מדרג את הבחורים שם בחמישה כוכבים. "שמעתי על האפליקציה מחברים סטרייטים שלי, ואז נכנסתי וראיתי מלא לארדים ומיד רצתי לספר לחברים שלי", הוא מספר. "אחר כך כשהרבה מהם הצטרפו התבאסתי שהם גונבים לי את הבחורים". לדבריו, "יש בטינדר גם מלא סטרייטים בארון".

יתרון נוסף שמציעה טינדר הוא החיבור האוטומטי שלה לפייסבוק. "התמונות שלך נלקחות מפרופיל הפייסבוק שלך, ואתה רואה את החברים המשותפים שיש לך ולבחור שאתה מדבר איתו. זה הופך את זה לפחות סליזי מגריינדר", מסביר תום. גם תמיר מעדיף לדעת קצת יותר על הזיווג הפוטנציאלי שלו: "בעידן סטוקרי כל פיסת מידע כזאת עוזרת לבנות תדמית קצת יותר מדויקת על הבן אדם שאתה מדבר איתו. נגיד כשראיתי פעם אחת שיש לי עם מישהו רק חבר משותף אחד, הבנתי שהאדם שמולי בארון, וזה התברר כנכון".