פרח השכונות: שכונת שפירא מציינת את תחילת האביב במסיבת רחוב

תושבי שכונת שפירא יקיימו השבוע את פסטיבל האביב המסורתי של השכונה, שיכלול סיורים, הופעות, תערוכה, פעילות לילדים ואפילו שיעור מחול בוכרי

מסיבת רחוב. צילום: שירז גרינבאום
מסיבת רחוב. צילום: שירז גרינבאום

"פסטיבל אביב בשפירא" ייערך השבוע (שני, 30.3) בשדרות חכמי ישראל שבשכונה, זו השנה השביעית. בתוכנית מגוון פעילויות לכל הגילים: מתחמים לגיל הרך, לילדים ולנוער, מתחם טיפולים ובו יינתנו טיפולים על ידי תושבי השכונה ומספרה בהפעלת ספריות מהשכונה. הפסטיבל יציע גם שיעור מחול בוכרי למבוגרים, תוכנית מיקרוסינמה עם במאים מהשכונה, ערב זמר בהנחיית אילנה כץ, פתיחת תערוכת אמנות של אמני השכונה, הופעות של אוחנה בראס בנד, Eli and the Chocolate Factory ולהקת טיגריס. כמו כן, תושבים ותיקים ידריכו סיורים בשכונה למבקרים ולתושבים החדשים. את הפסטיבל יפעילו תושבי השכונה, שגם יזמו ותכננו אותו.

האוכלוסייה המגוונת בשכונת שפירא מונה קהילות ותיקות, ובהן אוכלוסייה שומרת מסורת שעלתה מבוכרה בשנות התשעים, גרעין תורני שחי באזור כבר 12 שנה, עובדים זרים, תושבים חדשים המתגוררים בפרויקט דיור בר השגה וכן צעירים וסטודנטים שעברו לשכונה בשנים האחרונות בשל האפשרות לשכור בתים צמודי קרקע במחיר הגיוני. לדברי היזמים מטרת הפסטיבל ליצור מפגש בין האוכלוסיות השונות ולתת מקום לייחודיות של כל אחת מהן, כדי ליצור תחושת שייכות לקהילה המקומית וגאווה ברבגוניותה. הפסטיבל הוא גם הזדמנות נדירה להראות את הפנים האחרות של שכונת שפירא הדרום תל אביבית, כשכונה ססגונית, יצירתית , מגובשת, בעלת כוחות ויכולות גבוהות בניגוד לדימוי שלה בשיח התקשורתי והמקומי השוטף. ליוזמה שותפים תושבי השכונה, המרכז הקהילתי, מנהלת רובע דרום ועמותות שונות הפועלות בשכונה, ובהן הישיבה החילונית בינ"ה, הפרדס והגרעין התורני רעות.

פסטיבל אביב בשכונת שפירא, שני (30.3) , 16:00־22:00, שד' חכמי ישראל, כניסה חופשית