מאותגרי הפדלים יוצאים מהארון – ולומדים לרכוב בגיל מאוחר

גם אתם חציתם את גיל 30 בלי ללמוד לרכוב? מורה פרטי יעזור לכם להתגבר על הפחד

שביל אופניים. צילום: Shutterstock
שביל אופניים. צילום: Shutterstock
23 ביולי 2015

כולנו הכרנו ילדים כאלה. במהלך השנה הם מצטיירים כילדים נורמטיביים, אך ביום כיפור הם נעלמים וחוזרים לכיתה עם אמתלות משוללות כל היגיון (נחטפת על ידי פיראטים? נו שיט). הילדים שמעולם לא למדו לרכוב על אופניים נאלצו לחיות בשקר ובבושה. לאלו מהם שלא השכילו לתרגם את הסיפור האישי לביצוע מרגש ב"אקס פקטור", לא נותרת ברירה אלא לוותר על גלגלי העזר וללמוד לרכוב בגיל מאוחר. לאחרונה הם קיבלו חיזוק מהעיתונאית דנה ספקטור, שהודתה ב"רדיו ללא הפסקה" כי החלה לקחת שיעורי אופניים.

"רכיבה על אופניים הרגישה לי כמו משהו בסיסי מאוד שאני חייבת להתגבר על הפחד ממנו", אומרת מיכל מנדלביץ', שהחלה לרכוב השבוע בגיל 35. "השיעור הראשון היה ממש לא קל. ללמוד לרכוב זה תהליך שמתעסק עם עניין מהותי של שחרור שליטה. למורה שלי, יוסי קט, חשוב להסיח כל הזמן את דעתי וכנראה שהוא ממש יודע מה הוא עושה – בשיעור השני זה כבר זרם הרבה יותר״.

אתם קובעים במקום שבו לא תתפדחי?

"השיעורים מתקיימים בפארק הירקון, בחלק שקרוב לראול ולנברג, וכן, זה טוב שאף אחד לא שם כדי לראות אותי בסטרס ועם כובע פטרייה".

"יש כמה סיבות שמביאות אנשים ללמוד לרכוב על אופניים בגיל מאוחר", מסביר שפי שמחון, רוכב מקצועי המלמד מבוגרים. "יש לא מעט סטודנטים שעברו לתל אביב מערים כמו חיפה וירושלים ומעולם לא למדו לרכוב, כי הערים האלה לא מתאימות לכך. יש גם מבוגרים שהעניין הזה מדגדג להם. כשהם שומעים על מישהו שעשה את זה ושזה הצליח לו – הם באים".

למבוגרים קל יותר ללמוד מאשר לילדים?

"לא. מבוגר חושב יותר, הוא מפחד ליפול ולהיפצע. בממוצע, תהליך הלמידה למבוגר לוקח שלושה־ארבעה שיעורים".

יוסי קט,  054-759-9993, 230 ש״ח לשיעור של 45 דקות

שפי שמחון, בית ספר לרכיבה על אופניים, 220 ש"ח לשיעור של 45 דקות