לילה לבן 2014: האירועים המומלצים

הלילה הלבן חוזר לרחובות תל אביב (חמישי, 26.6) עם כמות עצומה של אירועים ומסיבות. לא משנה אם אתם הורים לילדים או תל אביביים עילאיים ומתנשאים, המדריך הזה יסדר לכם את הלילה

A-WA. צילום: תומר יוסף
A-WA. צילום: תומר יוסף
25 ביוני 2014

לתל אביבים

אנחנו יודעים, אנחנו יודעים. הלילה הלבן הוא בשבילכם הערב המטריד הזה שבו כולם עושים לכם רעש מחוץ לבית. אבל אם כבר משתלטים לכם על העיר, נצלו את המאורע לטובתכם ותיהנו מפירות הארנונה היקרה שלכם.

אינדי רוק בגן הפסגה
בכל ערב אחר האירוע הזה היה נקרא "פסטיבל אינדי", צובר הייפ מטורף ומסיים בקרשנדו נאה במועדון אפוף עשן, אבל במסגרת הלילה הלבן זה אולי נראה סתם כמו רצף הופעות. כדאי מאוד לנקות את הראש מפסטיבל רוקנרולר ולתפוס את מרתון האינדי הזה, בהשתתפות עמיר לב, תמר אפק, ועדת חריגים, ניצן חורש והקאט אאוט קלאב, UBK וערן צור.

גן הפסגה, יפו העתיקה 20:00־23:30

לילה לבן / שחור / צבעוני
אנשי פורס מאז'ור, איחוד הכוחות של החבר'ה מהתדר ומהקזינו סאן רמו, לא מוותרים על תירוץ לחגוג. ערב על טוהרת הגרוב השחור ומגוון הצבעים שלו, שבאופן ברור יגלוש מעבר לשעות הצפויות של הלילה עם הופעות של הפסנתרן האלג'יראי האגדי מוריס אל מדיוני, האחיות A-WA, גרוב אמבסדורז ולייב ביט טייפ.

כיכר ביאליק, 18:00

A-WA. צילום: תומר יוסף
A-WA. צילום: תומר יוסף

SINGLE COPY
השאיפה האמיתית מערבים שכאלו היא לחוות משהו חד פעמי. חוויה שתיצרב בראש ולעולם לא תיעלם. ובכן, מה בנוגע לסינגל אישי מידיהם של נעם רותם ודני מאיר, שיוקלט מול העיניים שלכם, ייצרב על דיסק בודד ויחולק רק לכם לפני שיימחק? ייחודי מספיק? הפרויקט האמנותי של הצמד יימשך כל הלילה וצפוי להניב סינגל חד פעמי בכל 25 דקות, שיוענק לאדם אקראי בקהל.
הירקון 19, 21:00

לחבר'ה מראשל"צ

אז שמעתם שיש לילה לבן בתל אביב ומיד עליתם על מונית השירות לעבר העיר הלבנה. אבל מה עכשיו, לאן הולכים? אין סיבה להסתובב סתם על שדרות רוטשילד עד שתיתקלו במשהו. פשוט תפסו את האירועים הבאים, שיגרמו לכם לחשוב שאתם בתל אביב אף שאתם בעצם בשלוחה של הנמל.

מסיבת אוזניות Wi-Fi תל-אביב
על אף שלא ברור לנו איך הטרנד הזה עוד לא עבר מהעולם, מסיבת האוזניות בכיכר רבין היא כבר מסורת של הלילה הלבן. הפעם, בשיתוף רדיו תל אביב, תוכלו להגיע עם הסמארטפון והאוזניות שלכם ולחגוג בלי לדאוג על איזה אוזניים דוחות האוזניות שקיבלתם היו לפני. רקדו בשקט, רקדו כאילו אף אחד לא צוחק עליכם, פשוט רקדו.
כיכר רבין, 20:00

מסיבת ריקודים לטיניים ברחבת כיכר הבימה
אין דבר שאומר "חגיגה" כמו הרקדה לטינית. רגע, סליחה. אין דבר שאומר "בר מצווה" כמו הרקדה לטינית, אבל נו שוין. כל מי שזורם בו הדם הדרום אמריקאי יוכל למצוא את המאראקס של לבו בכיכר הבימה עם הזמרת ליילה ולהקת קוקו לוקו. לא היינו יכולים להמציא את זה גם אם היינו רוצים. אם תקדימו בשעה תוכלו לקבל גם מנת ריקודים קטנה מהצד השני של העולם עם סדנת ריקודי בוליווד.
כיכר הבימה, 20:30

פעימת לילה
מתחם שרונה פיתח מהר מאוד יחסי אהבה־שנאה עם הקהל התל אביבי, אבל בכל הנוגע לקהל מבחוץ הוא מיקום מושלם, בטח בלילה עם יותר מדי דברים כדי להספיק לראות הכל. מופעי מחול, מוזיקה, תיאטרון, פרפורמנס, ספוקן וורד ומופעי רחוב, כולם בפעימות של 15 דקות, פורמט אידיאלי בעולם ה־ADD של היום.
מתחם שרונה, 20:00

יוגה בזריחה על הדק של נמל תל אביב
ואיזה דרך טובה יותר יש לסיים לילה של חגיגות מאשר יוגה אל מול הזריחה? נערו את האלכוהול מהגוף, שלפו את מזרני היוגה ששמרתם בבגז' ופתחו את הסופ"ש בתנוחת הכלב עם הראש למטה. בהנחיית רונית פקטור ורדי, הנמל יהמהם בהמוניות את קולות המזרח כדי להירגע מהלילה הסוער.
נמל תל אביב, 5:30

למבוגרים קולים

אמנם עברתם את הגיל שבו נשארים ערים מעבר לשעות החשכה, אבל זה לא סיבה לוותר. אתם עדיין יודעים מה הצעירים עושים, הזיכרון של הלילות הלבנים האישיים שלכם עוד טריים בראש והרוח עדיין עומדת בעינה, לפחות ללילה אחד בשנה.

מה יפים הלילות בשוק התקווה
השוק הפחות מוערך בעיר, ולא בצדק, מנקה את הירקות מהרצפה ולובש חג. החגיגה שתפתח את אירועי הערב תכלול במה יוונית, במה מרכזית עם הופעות פופ, להקת הכליזמרים קליינע מענטשעלעך, רקדני קפוארה, מתופפים ברזילאיים, פסלים חיים וכל אלמנט שפסטיבל רחוב אמור לכלול. בין הדוכנים, בתי הקפה ותושבי השכונה מצפה לבאים חגיגה ייחודית.
שוק התקווה, 16:00

בישולים בתחנה
נצלו את הלילה הלבן לחוויה שגם תועיל לכם בחיים: ללמוד איך לבשל כמו שצריך. או שלפחות תאכלו כמו שצריך לערב אחד. עם סדנאות בישול, מוזיאון תולדות האוכל של אסם, מופעי בישול של כמה מהסלב־שפים המוכרים, מסעדות פופ אפ ויריד מזון תוצרת הארץ, אין סיבה שתצטרכו לעצור בפיצרייה בדרך הביתה.
מתחם התחנה, 17:00

מרתון מוזיקה יהודית אל תוך הלילה
מופע מיוחד שחוגג את מסורת המוזיקה היהודית. שלומי שבן יארח את חכם דוד מנחם למופע של ביצועים מיוחדים משיריו, לצד פיוטים משירת רבי שלמה אבן גבירול, הרב יוסף חיים ועוד, ואחריהם יופיע יונתן רזאל במופע "בין הצלילים".
מרכז ברודט, צייטלין 22, 21:00

קאסיני – ערב מחווה ללוויין
ואולי הלילה הלבן הוא בכלל הזדמנות להביט לעבר הכוכבים. סביר להניח שלא תראו אותם מבעד לאורות העיר הלבנה, אבל יש אופציה טובה בהרבה מסתם להביט על נקודות אור בשמים. ערב המחווה לקאסיני, לוויין שנשלח לחקור את כוכב הלכת שבתאי וירחיו, יארח משוררים, מוזיקאים ומדען אחד שיבארו מעט את הקסם שחבוי באינסוף, ומעבר לו.
גן החשמל, 21:00

למבוגרים בורגנים

גם אם כבר התברגנתם ושקעתם בסבב ה"עבודה־מנוחה־לישון" יש לילות ששווים את ההתגנדרות, את הבייביסיטר ואת הנסיעה. לא בכדי האירוע נערך בערב יום חמישי, בדיוק הזמן לארוז את עצמכם ולקרוע את העיר הגדולה. או לפחות לשבת בנוחות ברחוב ולשתות קפה סביב החגיגה.

תזמורת הג'אז של תל אביב
לא מעט אנשים נשבעים שהנירוונה נמצאת בשילוב בין בריזה נעימה, כוס שתייה חמה וקצת ג'אז לא מזיק להנעים את האוזן. בכיכר המתחדשת של יפו העתיקה אפשר למצוא את כל המרכיבים למתכון החיים הטובים הזה, כולל הופעה מיוחדת של תזמורת הג'אז העירונית ומגוון מסעדות היוקרה שפנינת היופי היפואית מציעה.
כיכר קדומים, יפו העתיקה 20:30

ערב שירה בציבור
הבילוי הלאומי הנושן חוזר לתל אביב: מחווה לשיריו של עוזי חיטמן בהשתתפות חני נחמיאס, וכן מופע שירים ישראליים של משה להב שיארח את רותי נבון הנהדרת. לכל מי שמתגעגע לימי המושבה, הקיבוץ או סתם חי בתחושת נוסטלגיה בלתי נגמרת, הערב הזה אמור לספק את מנת הרוח הישראלית שתחזיק אתכם לפחות עד ראש השנה.
מתחם התחנה, 20:30

רוקדים בלבן
אם גם שירה בציבור לא מספקת את יצר הישראליזם המפותח שלכם, אולי הגיע הזמן, וסליחה מראש על הבדיחה, לקחת את הצעד התימני הבא. הרי הארץ הזו נבנתה על ריקודי עם וגם אם תזכו למעט מבטים מתנשאים מבני נוער פוחזים, אתם כבר יודעים ממרום גילכם איפה הכיף האמיתי מצוי, וזה לא בתחתית כוס וודקה־רדבול. בהנחיית שרה ומיכה אביב ועם אירוח של דורון מזר.
ברחבת הריקודים מול חוף גורדון, 21:00

קפה תיאטרון ואופרה בלילה לבן
מפגש הפסגה בין תיאטרון הקאמרי לאופרה הישראלית יניב ערב מיוחד בהנחיית רבקה מיכאלי האחת והיחידה. אנשי האופרה יבצעו אריות מתוך אופרות אהובות של מוצרט ומגוון אופרות אחרות, בעוד שאנשי הקאמרי יבצעו שירים ממבחר המופעים של מועדון קפה תיאטרון.
רחבת תיאטרון הקאמרי, 20:45

למשפחות

זה שהבאתם חיים לעולם לא אומר בהכרח שאתם חייבים לוותר על החיים שלכם. נכון, זה אומר שצריך להיגרר עם הילדים ולראות מופע שמבדר גם את מוחם המתפתח, אבל לא כל המופעים דורשים מההורים לעצום עיניים ולנסות להיזכר בפעם האחרונה שהם נהנו. זו ההזדמנות שלכם לבלות ביחד כשכולם, אבל באמת כולם, נהנים.

מקהלה עליזה
תמיד מהנה להיזכר עם הילדים בשירים שפעם אהבנו, ולכן המופע "מקהלה עליזה", שמבוסס על שירי לאה נאור, הוא הזדמנות מושלמת להעביר לפעוטות שלכם את המורשת שאתם גדלתם עליה. "מקהלה עליזה", "קרנבל בנח"ל", "אדון חרדון המפוזר" ומגוון שירי פתיחה לתוכניות הטלוויזיה החינוכית יהפכו את המופע הזה לחוויה מגבשת ונוסטלגית כאחד.
גינת התקווה, 18:30

קוויני מיני
אם גדלתם דווקא על טוהרת המוזיקה הלועזית, ובאופן ספציפי יותר, הרוק הראוותני של קווין, זו ההזדמנות להנחיל לדור העתיד את האהבה לפרדי מרקורי. במופע צבעוני ושמח כמעט כמו הלהקה המקורית יבוצעו שירי הלהקה, באופן שמערב את הילדים לתוך הקלחת האנרגטית של מרקורי וחבריו. לא בטוח שהם יבינו את המשמעות של I Want to Break Ffree, אבל הם בהחלט ירצו סיבוב על האופניים אחרי.
גן הפסגה, יפו העתיקה, 18:30

Quiny Mini. צילום: ענת בר אור
Quiny Mini. צילום: ענת בר אור

בייבי אוריינטל
גם לנוסטלגיה אפשר למצוא טוויסט ראוי. בייבי אוריינטל כבר הפכו לשם דבר בהפיכת שירי ילדות לווריאציה מרתקת של מוזיקה מזרחית איכותית. המופע, בדומה לאלבומים, יכלול קלאסיקות כמו "אני אוהב שוקולד", "יוסי בכינור" ו"פזמון ליקינטון" בגרסת מוזיקת העולם עם מגוון תופים מהנים, כדי שגם אתם וגם הצאצאים שלכם תוכלו להרחיב אופקים וליהנות תוך כדי.
גינת השרון (גן החשמל), 18:30

אירוע לכל המשפחה בפארק מנחם בגין
לא כל כך ברור לנו כיצד אירוע לכל המשפחה חוגג את מורשת מנחם בגין, אבל ההפנינג שיתקיים בפארק שקרוי על שמו נחגג לכבוד 100 השנה להולדתו של המנהיג. הילדים מוזמנים לחגוג עם מופע של בדרנית הילדים מיקי ומגוון ההפעלות, המתנפחים ודוכני האוכל במתחם. ההורים מוזמנים, כנראה, להרהר על מורשת בגין. לפחות עד שיעלו על הבמה שירי מימון ושמעון בוסקילה.
פארק מנחם בגין, 17:30