שלמה להט (צ'יץ') הלך לעולמו

ראש העיר השביעי של תל אביב הלך לעולמו הלילה (רביעי) בגיל 86. רון חולדאי: "הוא אחד האנשים שעשו את תל אביב יפו למה שהיא כיום"

שלמה להט. צילום: אבי דרור (ברשיון CC-BY-SA-3.0)
שלמה להט. צילום: אבי דרור (ברשיון CC-BY-SA-3.0)
1 באוקטובר 2014

שלמה להט (צ'יץ') מת הלילה (רביעי, 1.10) בבית החולים איכילוב, לאחר שלקה בזיהום חמור. להט, אלוף במיל', כיהן כראש עיריית תל אביב במשך 19 שנים (1974-1994) והוא אחראי במידה רבה על הפיכתה למרכז תיירות ותרבות חשוב.

להט נולד בגרמניה בשנת 1927 ועלה לישראל עם משפחתו כשהיה בן 6.  במלחמת העצמאות הוא שירת כמפקד מחלקה בגבעתי, ובמלחמת ההתשה פיקד על הכוחות המשוריינים בסיני. לאחר מכן הוא שימש כמפקד אגף כוח אדם במטכ"ל והמשיך בתפקיד זה עד פרישתו בשנת 1973 ופנייתו לפוליטיקה.

בשנת 74' הוא נבחר בפעם הראשונה לראשות עיריית תל אביב מטעם הליכוד (ונבחר שוב בשנים 78', 83' ו-88'). בתקופת כהונתו הוקמה הטיילת של תל אביב (שנקראת כיום על שמו) והוקמו בין היתר הסינמטק, מרכז סוזן דלל, המשכן לאמנויות הבמה ומגדל האופרה.

ראש העיר רון חולדאי כתב הבוקר בדף הפייסבוק שלו: "עם מותו של להט איבדה העיר תל אביב לא רק את אחד מיקיריה האהובים ביותר – אלא את אחד האנשים שעשו את תל אביב יפו למה שהיא כיום – מרכז תרבות, אמנות ועסקים בינלאומי. צ'יץ' היה לא רק אחד הטובים והמוצלחים שבראשי העיר שהיו לתל אביב ב-105 שנותיה – הוא היה גם אחד החשובים שבהם. הקדימות החריגה שהוא נתן בימי כהונתו לשלושה נושאים – החינוך, הרווחה והתרבות – הפכה את כל אחד מהתחומים האלה לפנינה, הקפיצה את תל אביב קדימה בשנות דור והפכה אותה למושא של קנאה ומקור השראה".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד ללהט: "צ'יץ' היה הורדוס של תל אביב. הוא היה מבוניה הבולטים של העיר וממעצבי צביונה הדו-לאומי והמאוחד כעיר של תרבות, של התפתחות ושל קדמה".

ארונו של שלמה צ'יץ' להט יוצב במשכן לאמנויות הבמה ביום שישי (3.10) וטקס אשכבה לזכרו, בהנחיית חיים טופול, ייערך בשעה 09:30. בשעה 11:00 ייטמן בבית העלמין טרומפלדור.