מגזין "שפת רחוב" לחדשנות עירונית יושק בערב הרצאות קצרות

מגזין האורבניות "שפת רחוב" חבר ל"12 דקות" לערב הרצאות, שמבקש לדחוס רעיונות גדולים בזמן קצר

המודעה של 12 דקות וזמן רחוב
המודעה של 12 דקות וזמן רחוב
31 במאי 2015

מזל"טים מעופפים בשמי העיר ותפוצת הספסלים במרחב הם רק שתיים מהסוגיות העירוניות הבוערות שבהן עוסק "שפת רחוב", המגזין המקוון לחדשנות עירונית שעלה לרשת בנובמבר האחרון. ברביעי הקרוב (3.6) תתקיים באיחור אופנתי ההשקה החגיגית של המגזין בשיתוף "12 דקות" בערב שכולו הרצאות קצרות בנושאי עיר ועירוניות.

"שפת רחוב היא במה פתוחה לאנשים הפועלים בעיר ולאנשים שסדר היום העירוני קרוב ללבם", אומרת האדריכלית הילה לוטן, ממקימות המגזין, "גם אם לא כולנו גרים בעיר, כולנו נמצאים איתה בממשק. הרעיון ליצירת המגזין נולד מתוך העיסוק היומיומי שלנו במרחב העירוני. מדובר באדריכלים, מתכננים, יוצרים, אמנים, פוליטיקאים, משוטטים – כל מי שרואה את עצמו מושפע מהעיר ומשפיע עליה. יש פעילויות רבות כל כך, יוזמות ומחשבות שראוי לתת להן במה, ולכן יצרנו את הפלטפורמה הזאת. אנחנו מעוניינים לחשוף את קוראי העברית למה שקורה בארץ ובעולם בתחום, ליצור סדר יום חדש של עירוניות, ליצור דיונים חדשים. כמו העיר עצמה, העיסוק בעיר הוא עשיר ומגוון. בערב ההשקה נביא חלק קטן מאותן מחשבות. חשוב לנו לשמוע על צדדיה החדשניים והטכנולוגיים של העיר וללמוד עליהם, אך גם על צדדיה האפלים והפחות נעימים".

המודעה של 12 דקות וזמן רחוב
המודעה של 12 דקות וזמן רחוב

שישה דוברים ודוברות יציגו במהלך האירוע מחשבות בנות 12 דקות על המרחב העירוני: חבר הכנסת לשעבר ניצן הורוביץ ייתן דוגמאות למדיניות עירונית המשנה את מרקם החיים בעיר; העיתונאית נטע אחיטוב תציג את הקשר בין עיר טובה לבין תושביה הוותיקים; הכוריאוגרפית בוגרת האקדמיה למחול ברוטרדם מאי זרחי תציג את פרויקט קו אדום ש"הופך את העיר לבמה ואת התושבים שלה לחלק מריקוד אורבני ענק"; האדריכל והמתכנן אלי דרמן (דרמן ורבקל אדריכלות) ידבר על עירוניות בשכונות החדשות הנבנות בישראל; מייסד המעבדה לחדשנות במרכז הבינתחומי הרצליה, ד"ר אורן צוקרמן, יספר על הקשר שבין העיר לחדשנות טכנולוגית; היועצת הארגונית והמטפלת סופיה שווידזה תסביר על איך התמכרויות בעידן הגלובליזציה משנות את פני העיר ויוצרות גיאוגרפיה חדשה של התמכרות.

ערב ההשקה למגזין "שפת רחוב" בשיתוף "12 דקות"

צוותא תל אביב, אבן גבירול 30, רביעי (3.6) בשעה 20:30