באות לזנאים: המפגינות שתופסות את צרכני הזנות בכניסה למועדון

מנהיגות הלובי למיגור הזנאות החלו לפקוד מועדוני חשפנות כדי להסביר לבליינים על נזקי הזנות. בקרוב הן יגיעו למועדון גוגו גירלס באלנבי 

מועדון הגוגו גירלס. צילום: זיו שדה
מועדון הגוגו גירלס. צילום: זיו שדה
21 בדצמבר 2016

לעיתים, בצל פרשיות המין הנחשפות בתקשורת חדשות לבקרים, קל לשכוח שאונס בתשלום מתרחש מדי יום ואפילו מדי שעה. הוא מתרחש בדירות דיסקרטיות, במועדונים, בבתי מלון וברחוב. הנשים המוחלשות ביותר בחברה נאלצות לקבל לקוח אחרי לקוח, ללא אפשרות לסרב או לבחור, כשהן חשופות ללקוחות אלימים וסדיסטיים, וחסרות את הכלים להשתקם ולצאת מהמעגל הנורא. כך מספרות הפעילות ב"לובי למיגור הזנאות" – קבוצת אקטיביסטיות שלקחה על עצמה לפעול כנגד צרכני הזנות במטרה להעלות את המודעות לנזקי הזנות ולתת רוח גבית לחוק הפללת הלקוח ושיקום האישה בזנות.



בחמישי (22.12, 22:00) תתקיים ההפגנה "באות ובאים לזנאים" – אירוע מחאה והסברה מול מועדון גוגו גירלס באלנבי 35, שמטרתו להבהיר לגברים שמגיעים למועדון החשפנות את נזקי הזנות, במטרה לצמצם את התופעה. היוזמה לפעול נגד הזנאים עלתה כשכמה חברות נפגשו בהפגנה מול מועדון הפוסיקט, בהפגנת האזכרה לג'סיקה, אישה שנקלעה לזנות, לא הצליחה לשאת את המצוקה והתאבדה.







לימור נחמיאס, מחברות הלובי, מספרת שהכל החל באופן ספונטני כשצילמה את אחד מבאי המועדון בזמן ששרי לזר, פעילה נוספת, הסבירה לו על נזקי הזנות. "רציתי לצלם את הלקוח שבא למועדון כי רציתי לבייש אותו", אומרת נחמיאס. "כשצילמתי אותו שרי התחילה לדבר איתו, ותוך כדי אני קולטת שהיא אומרת דברים נורא חכמים, אז מדי פעם הפניתי אליה את המצלמה".



הווידיאו צבר כ־4,000 צפיות בפייסבוק. "זה נהיה ויראלי. קיבלנו הרבה מחמאות ואנשים היו המומים כי הם לא ידעו את המידע ששרי אמרה שם, ואז הבנו שיש כאן חור גדול שצריך למלא אותו". מועדוני החשפנות נבחרו כמקום לפעולה כי זו, לטענת חברות הלובי, נקודת הכניסה של הרבה נשים לעולם הזנות.



בלובי למיגור הזנאות פועלות, נוסף על נחמיאס ולזר, גם עדי לביא, לובה פיין, אריאל לור, נטע לאור יאנג ועוד. כמה מחברות הלובי החלו להפעיל שני עמודי פייסבוק: "הדיסקרטים" שמפנה את האצבע לעבר צרכני הזנות שחומקים מתחת לרדאר, ו"When He Tries to Buy Me" שחושף ניסיונות שידול לזנות, המופנים הרבה פעמים למעסות מקצועיות.



"יש לנו כמה יוזמות", אומרת נחמיאס, "ואחת מהן היא היוזמה הזו של משמרות מחאה מול 'זירות פשע' – מקומות שבהם נשים מנוצלות תמורת כסף. לכל מקום שצריך אנחנו נגיע עד שיצליחו להעביר את החוק הזה, שיש בו סימביוזה בין הפללה של זנאים וסל שיקום ממש נדיב לנשים שרוצות לצאת מתהום הזנות".