שוב: חוף בתל אביב נסגר בעקבות זרימת שפכים אל הים

חוף גבעת עלייה נסגר לרחצה בעקבות זרימת מי שפכים, כך הודיעה עיריית תל אביב-יפו. רק לפני חודשיים נאסר לרחצה מאותה הסיבה חוף גורדון. "הים הוא הדבר הכי טוב בעיר, למה אי אפשר לשמור עליו בצורה טובה יותר?"

חוף גבעת עליה (תמונה: shutterstock)
חוף גבעת עליה (תמונה: shutterstock)
11 ביולי 2017

חוף גבעת עלייה שבדרום העיר נסגר לרחצה עד להודעה חדשה, כך הודיעה הבוקר (שלישי) עיריית תל אביב-יפו. זאת בעקבות גלישת שפכים מתחנת שאיבה למי קיץ סמוך לחוף וזרימתם אל מי הים. על פי העירייה, בחוף הדרומי ביותר בתל אביב יוצבו שלטים שיודיעו על על איסור הרחצה ופקחי החופים יתריעו בפני המבקרים גם באמצעות מערכת הכריזה. לאחר שיתקבל אישור משרד הבריאות לשוב לרחצה, תודיע עיריית תל אביב על הסרת האיסור.

לפני כחודשיים נסגר לרחצה חוף גורדון, גם הוא בעקבות זרימת שפכים אל הים. "כל כמה חודשים סוגרים חוף אחר בעקבות זיהום", מתעצבנת תמר (26), תושבת העיר. "לא מספיק שהמים ברוב החופים גם ככה נראים מלוכלכים, אנחנו מקבלים אישור מהעירייה לכך שהמים באמת מזוהמים. הים הוא הדבר הכי טוב בעיר, למה אי אפשר לשמור עליו בצורה טובה יותר?".

חוף גבעת עלייה בדרום תל אביב (תמונה: shutterstock)
חוף גבעת עלייה בדרום תל אביב (תמונה: shutterstock)

מעמותת צלול, שפועלת לאיכות הסביבה ושימור הים נמסר כי אמש שוחחו עם חברת מי אביבים, ושם אמרו כי היתה תקלה ומי ביוב גלשו אל הים. "קיץ 2017 מסתמן כקיץ מזוהם בחופי ישראל", אמרו לנו עוד בעמותת צלול. "אנו עדים שוב לבעיה הקשה של התשתיות בערי החוף, שלכל פגיעה בהן או תקלה יש השלכות קשות שעלולות לגרום לזיהום ים חמור ופגיעה במתרחצים. לכן על המדינה והעיריות להקצות את התקציבים הדרושים שיאפשרו תחזוקה שוטפת של המערכות החיוניות הללו".