הגנב המנומס: מי מחליף בין מושבי האופניים בתל אביב?

בעלי אופניים בתל אביב שימו לב: גנב מיוחד מסתובב ביניכם. אם לקחו לכם את המושב והחליפו אותו באחר, דעו שאתם ממש לא לבד

אופניים (צילום: shutterstock)
אופניים (צילום: shutterstock)
10 במאי 2016

רוכבי האופניים בתל אביב מודעים לכך שהשקעה רגשית בזוג האופניים שלהם עשויה להיגמר במפח נפש איום, שהרי מיותר לצפות למידה של רחמים מהגנב שבבוא היום ישים עליהם את ידיו. בשבועות האחרונים מסתובב בעירנו גנב מנומס המתיימר לשנות מציאות זו באמצעות השבת החמלה לפרקטיקה המנוכרת מיסודה של דפיקת כיסאות אופניים.

עדויות שהגיעו למערכת Time Out מתארות כי הגנב המנומס נוהג לגנוב את הכיסא ולהחליפו בכיסא אחר, ככל הנראה מתוך רגשי אשם, ובכך מאפשר לרוכב המבואס להמשיך לרכוב עד לחנות האופניים הקרובה כדי למצוא כיסא חדש שייטיב עם ישבנו.

"זה קרה בערך לפני שבוע", מספר אסף כץ, תושב שכונת לב העיר. "שמתי את האופניים מתחת לבית ברחוב יוחנן הסנדלר, וכשחזרתי אליהם התחלתי לרכוב כרגיל. תוך כדי הרכיבה משהו הרגיש לי לא בסדר. הבנתי שהכיסא ששמו לי נמוך יותר מהכיסא שהיה לי, אבל לדעתי הוא אפילו משתווה במחיר לכיסא שגנבו ממני". לדני, המתגורר באותו אזור, קרה בשבוע האחרון דבר דומה למדי, רק שהפעם הכיסא שקיבל כפיצוי היה זול בהרבה מזה שנגנב ממנו.

באותו שבוע נגנב המושב גם מאופניה החשמליים של שירה ורנר, כולל הסוללה היקרה, ובמקומו הונח כיסא שאינו מתאים להם כלל. "זה היה בשישי בערב ברחבת הסינמטק. קיבלתי כיסא חבוט של אופניים רגילים שהספוג שלו יוצא קצת החוצה. השארתי אותו בחנות האופניים שלי וקניתי אחר במקומו".