העירייה התחילה לחלק קנסות למקימי ציליות בחוף הים

לוקחים איתכם לחוף הים צילייה? כדאי שתמצאו פתרון אחר. ללא הודעה מוקדמת, החלו פקחי העירייה לחלק קנסות בגובה של 475 שקלים לרוחצים שהקימו ציליות בטענה שמדובר ב"מפגע בטיחותי"

חוף הים של תל אביב (צילום: שאטרסטוק)
חוף הים של תל אביב (צילום: שאטרסטוק)
17 באוגוסט 2017

יש חדש תחת השמש: אם תכננתם לרבוץ בחוף הים בסוף השבוע, כדאי שתתארגנו על שמשיה. בשבועות האחרונים התחילה עיריית תל אביב-יפו לחלק קנסות בסך 475 שקלים למקימי הציליות, הנפוצות מאוד בחופים והוגדרו כעת כ"מפגע בטיחותי". "האיסור על שימוש בצליות מסוג זה נובע מסיבות בטיחותיות, זאת מאחר וצליות אלו מוחזקות על ידי רצועות שנמתחות לצדדים, ומהוות סכנה עבור ילדים שמשחקים על החוף, מבוגרים שרצים בשטחו וכל מי שעשוי להיתקל בהן ולמעוד", נמסר מהעירייה.

עוד הובהר כי בטרם מתן הקנס, יסביר הפקח לבעלי הציליה על האיסור החדש ויבקש ממנו לקפל אותה. במידה וייענה בסירוב, יינתן הקנס. "האכיפה מתבצעת בכל ימות השבוע ובכל מקום בו ימצאו ציליות המהוות מפגע ובעיקר במקומות עתירי קהל. נוסיף כי על פי חוק העזר העירוני חל איסור על הקמת אוהלים באזורי החוף בכל שעות היממה".

זוהי אינה המכה הראשונה למתרחצים, הבוקר (חמישי) פורסם כי העירייה סגרה לרחצה חמישה חופים בעקבות מחסור במצילים ברקע סכסוך עמם. בין החופים שבהם לא יפעלו שירותי ההצלה: אביב, בוגרשוב, גורדון ומציצים. מהעירייה נמסר כי תשע תחנות ההצלחה האחרות בעיר ייפעלו כסדרן.