תושבי יפו מתריעים: הרכבת הקלה תחסום את התנועה בשדרות ירושלים

רגע לפני שעבודות הרכבת הקלה מגיעות גם אליהם, מתריעים תושבי יפו על הנזק האפשרי לשדרות ירושלים

שדרות ירושלים (צילום: יולי גורודינסקי)
שדרות ירושלים (צילום: יולי גורודינסקי)
3 באוגוסט 2016

עבודות ההקמה של תחנות הרכבת הקלה בשדרות ירושלים ביפו יחלו רשמית במהלך שנת 2017, אך תושבי יפו מתריעים כבר עכשיו כי לעבודות יהיו השלכות הרסניות.

"התוכניות המקוריות לתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה בשדרות ירושלים ביפו שונו לבלי הכר ולא הופקדו בצורתן הנוכחית להתנגדויות הציבור", אומרת ורד נבון, תושבת יפו. "הקול של הסוחרים והתושבים לא באמת נשמע. שדרות ירושלים ייחסמו לתנועת כלי רכב ותינתן בלעדיות לקו הרכבת הקלה. מה יקרה לכל שאר 15 קווי האוטובוס שמשרתים את תושבי יפו והסביבה?".

עוד כתבות שיעניינו אתכם:
הרכבת הקלה תבודד את שכונת נווה שאנן
התחנה המרכזית החדשה על סף סגירה
נמצא הפתרון לרוכבי האופניים בשדרות ירושלים

"חסימת השדרה לתנועת כלי רכב למעשה תנתב את כל המכוניות לרחובות הקטנים סביב השדרה ותוביל לפקקים ולזיהום אוויר קשה", ממשיכה נבון. "במסגרת העבודות ייכרתו עצים בעלי ערך היסטורי. הסוחרים בשדרה ייפגעו לא רק במהלך העבודות אלא גם אחריהן בשל עליית ערך הנדל"ן ותהליכי ג'נטריפיקציה שידחקו החוצה אוכלוסיות חלשות".

בנת"ע מגיבים לטענות ואומרים: "התוכנית אושרה כבר לפני שנים לאחר שהופקדה להתנגדויות הציבור. תוואי הרכבת יעבור במפלס הקרקע, בנתיבים הצמודים למרכז השדרה משני הצדדים. הרחוב כולו ירוצף בגובה אחיד, ורוב תנועת כלי הרכב תוסט לצירים חלופיים. מהנדסי התנועה של נת"ע בשיתוף עיריית תל אביב מתכננים את הסדרי התנועה העתידיים, על בסיס ניטור ותנועה וניתוח מודלים. לצורך העבודות יש צורך בכריתת חלק קטן מהעצים בשדרה, אך נת"ע תיטע במקומם עצים רבים שישמרו את הרצף הירוק בשדרה ובסביבתה".

מעיריית תל אביב־יפו וממשרד התחבורה טרם נמסרה תגובה.