התקלה המוזרה ששלחה את חבילות האסוס שלכם עד לקריית עקרון

אחרי שנטש אתר הקניות הפופולרי ASOS את דואר ישראל בעקבות תלונות על עיכובים ובלבולים, כעת מגיעות תלונות גם על E-Post, החברה החדשה שאמונה על החבילות. מהחברה נמסר: "אכן הייתה תקלה טכנית, אך היא טופלה". איך נמנעים מהתקלה?

תקלה במשלוחים מאסוס (gettyimages)
תקלה במשלוחים מאסוס (gettyimages)
20 בפברואר 2017

 

חבילה עוברת: לאור תלונות חוזרות ונשנות על תפקוד דואר ישראל, החליטה לפני כחצי שנה ענקית האופנה באינטרנט ASOS על העברת משלוח החבילות שלה לידי חברה פרטית, E-POST, שעלתה על רעיון ייחודי – במקום לשלוח שליח שירדוף אחריכם עד לבית (ויעלה את עלויות המשלוח), החברה מחלקת את החבילות שלה בנקודות מפתח ובתי עסק ברחבי הערים, במקומות הסמוכים לבתי מגוריהם. תל-אביבים (ולא רק) רבים עפו על היכולת לאסוף את האקססוריז והנעליים שאין בארץ מהצרכניה ב-11 בלילה ובלי תור, אלא שתקלה תמוהה שקרתה לחברה בשבועות האחרונים מעט מצננת את ההתלהבות. יותר ויותר לקוחות מדווחים בזמן האחרון שהחבילות שלהם נשלחו ליישובים אחרים לחלוטין. לעתים, נשלחת החבילה לאותו הרחוב שבו מתגורר האדם – אבל בעיר אחרת.

"כשהמשלוח עבר להתנהל מול חברת E-Post, הייתי מקבלת הודעה עם לינק לבחירת נקודת האיסוף הקרובה אליי", מספרת קארין, לקוחה נאמנה של ASOS כבר שנים רבות. "לאחרונה ביצעתי שתי הזמנות אחת, אחרי השנייה, ולא ניתנה לי האפשרות לבחור את נקודת האיסוף. פשוט קיבלתי הודעה שהחבילה שלי הגיעה לנקודת איסוף בדרך בגין, בעוד שאני בכלל גרה ביפו". כשפנתה קארין לE-Post נאמר לה שלא ניתן להעביר את החבילה כעת, כדי לא ליצור בלבול: "קודם כל גיליתי שאפשר לפנות אליהם רק במייל שלוקח להם עד 48 שעות לענות עליו. כשהם כבר ענו, הם ציינו שזו אכן נקודת החלוקה הקרובה לביתי, ושהמרחק בין הנקודה לבית שלי, הינו בטווחי המרחקים המוסכמים בין החברה לבין אסוס, ולכן יש לאסוף אותה רק משם".

(shutterstock)
(shutterstock)

יונתן, גם הוא לקוח קבוע, מספר שהזמין דרך E-Post כמה פעמים וזה עבד מצויין. אלא שבפעם האחרונה שביצע הזמנה, קיבל יונתן הודעה שהחבילה שלו הגיעה לכתובת בה הוא גר, רק בעיר אחרת – קרית עקרון. "לא הבנתי למה הם שלחו את החבילה לשם, הרי אני גר בתל אביב ויש כאן לא מעט עסקים שעובדים עם E-post. כשבדקתי איך זה קורה – ראיתי שמשום מה הכתובת שהוזנה הייתה רחוב טשרניחובסקי בקרית אונו, למרות שאני גר בטשרניחובסקי בתל אביב, וזו גם הכתובת שהוזנה ב-ASOS". אחרי שעלה על הטעות, שינה יונתן את הכתובת באתר, וכעת הוא מקווה שהיא תגיע ליעדה המקורי: "החלפתי את הכתובת בחזרה לנקודת האיסוף שלידי, היא עדיין לא הגיעה ואני מקווה שזה יקרה. הם הרי מקבלים את הכתובות מ-ASOS, לא מבין איך הם מצליחים לחרבש את זה".

בחברת E-Post אומרים בתגובה: "בשלושת הימים האחרונים נאלצנו להתמודד עם תקלה טכנית במנועי תרגום הכתובות מאנגלית לעברית. התקלה טופלה ומקרים כמו המתוארים בכתבה, לא אמורים לחזור על עצמם. בנוסף אציין שכל לקוחות אסוס מקבלים מאיתנו בהודעה ובמייל לינק לבחירת נקודת החלוקה המועדפת עליהם. במקרים שבהם ישנה תקלה טכנית בתרגום הכתובת, הם יכולים לשנות את הנקודה שנבחרה ולהחליפה בכל אחת מ-300 נקודות החלוקה בפריסה ארצית".

והנה טיפ קטן מאיתנו: בפעם הבאה שתזמינו חבילה, בדקו כבר בהודעה הראשונה מ-e-Post שהכתובת שמוגדרת ככתובת המגורים שלכם היא אכן הנכונה, ואם לא, מהרו לתקן אותה מול החברה עוד לפני שהחבילה מגיעה לארץ.