זכרונות מהחדר האטום: 25 שנה למלחמה הכי מטופשת שעברנו

קבוצת יוצרים החלה ביוזמה חדשה ליצירת סרטים דוקומנטריים קצרים. הראשון בהם, לרגל 25 שנה למלחמת המפרץ, מעלה זכרונות משעשעים במיוחד

מתוך הוידאו "המלחמה הכי מטופשת שעברנו - 25 שנה למלחמת המפרץ"
מתוך הוידאו "המלחמה הכי מטופשת שעברנו - 25 שנה למלחמת המפרץ"
10 בפברואר 2016

במלחמת המפרץ כמעט טבעתי. הייתי בן 8 וכבר אז הבנתי שמלחמה היא עניין חמור מאוד אם היא גורמת לאמא ואבא שלי להיות יחד באותו חדר. אבל מה שהיה אפילו עוד יותר מבעית הייתה חוויית הטיטניק שחווה הפרצוף שלי בתוך מסיכת האב"כ. הייתי מצונן, התקף התעטשויות מטורף, ואמא לא הרשתה להוריד בשום פנים את המסיכה הארורה. "אבל אמא! לקנח!", צעקתי בהיסטריה. אפשר היה לצפות בחוסר אונים במפלס הנזלת אט אט חולף מעל קו העיניים שלי. במלחמת המפרץ כמעט טבעתי.

הזיכרון הפסטורלי הזה עלה בראשי בעקבות וידאו חדש ומשעשע מאוד שיצא במסגרת יוזמת הסרטונים התעודיים הקצרים "סמול דוק". הוידאו מציג ישראלים מעלים זכרונות מהחדר האטום, לכבוד 25 שנה למלחמת המפרץ. אנשי "סמול דוק" ביקשו מאנשים שונים מרחבי הארץ (חילוניים, דתיים, תל-אביבים, תושבי פריפריה וכו׳) לספר רגע מסוים שהם זוכרים מהמלחמה ומה הם חושבים עליה. כל האנשים שמשתתפים בסרטון היו בזמן המלחמה בני 8-12, וזאת הייתה עבורם המלחמה הראשונה.

"זאת היא גם הייתה מלחמה די מטופשת ומשונה", אומר אלון לוי מיוצרי הסרט וממייסדי סמול דוק, "מלחמה בעורף, מאוד משפחתית ומאוד מצחיקה. הרצינות בה לקחנו את מה שאמרנו לנו אז – ואיך שההיסטוריה התגלגלה – הופכים את הסיטואציה לדי קומית ואבסורדית. ובכלל, נדמה שכל המלחמה הזאת הומצאה או הייתה איזה חלום סוריאליסטי".

SmallDoc בפייסבוק