חג האסיף: החל מאוגוסט הקרוב יעלה הקנס על אי איסוף צואת כלבים

נוכח תלונות חוזרות של תושבים החליטה העירייה להעלות את הקנס לבעלי כלבים שלא יאספו אחרי ההולכים על ארבע ל־730 ש"ח וגם להשיק קמפיין הסברה בנושא. יאללה, תרימו

קקי של כלב. צילום: Shutterstock
קקי של כלב. צילום: Shutterstock
28 במאי 2017

כל מי שהולך בתל אביב בתקופה האחרונה – ולא נדרס על ידי אופניים חשמליים (ראו עמ' 8) – שם לב ודאי לתופעה המסריחה של בעלי כלבים שלא אוספים אחרי חבריהם הטובים. יש הקושרים בין המגמה ההולכת וגוברת לאכיפה הדלילה של העירייה את התופעה. לפי העירייה, התושבים ציינו והבליטו את הבעיה גם בסקר שביעות רצון שנערך בעיר, וכן בריבוי תלונות בנושא למוקד 106. בניסיון לטפל בעניין הודיעה עיריית תל אביב־יפו על העלאת הקנס על אי איסוף צואת הכלבים, מ־475 ש"ח ל־730 ש"ח. ההעלאה אושרה באחרונה בוועדת החוקה של הכנסת והיא תיכנס לתוקף החל מאוגוסט הקרוב. "אין לנו כוונה לוותר בנושא. נאכוף את החוק נגד בעלי כלבים שלא יאספו את צואת הכלבים בצורה אסרטיבית ללא ויתורים", אומרים בעירייה.

נוסף להעלאה המתוכננת יושק גם קמפיין הסברה שיתפרש על גבי תחנות אוטובוסים, יחולקו ערכות לאיסוף צואת כלבים ויוצבו מתקני שקיות איסוף נוספות ברחבי העיר. "נהיה בלתי נסבל להסתובב ברחוב", אומרת שירי דוידוביץ' (25), שמתגוררת במרכז העיר ומברכת על הקמפיין. "בכל פעם שאני יוצאת מהבית מחכה לי גוש שמאיים על סוליית הנעליים שלי. בכל כמה מטרים אני נתקלת בחרא של כלבים. אני שמחה שזה קורה, הגיע הזמן שבעלי הכלבים ילמדו לקח, מאוד מקווה שזה יעזור לעצור את התופעה לחלוטין".

צואת כלבים שלא נאספה ברחובות העיר
צואת כלבים שלא נאספה ברחובות העיר

נועה בורשטיין־חדד (26), תושבת יפו ואימא של הכלב תיאו, חושבת שיש בעיות חמורות יותר שצריך לטפל בהן. "זה התעסקות בקקי. יש לא מעט בעיות בתל אביב. ברור שזה עניין מעצבן, אבל זה לבחור בבעיה הכי לא חשובה. אני באופן אישי דואגת לאסוף את הקקי של הכלב שלי, ואני מאמינה שרבים עושים כמוני. במקביל להעלאת הקנס צריך לדאוג בין היתר ליותר גינות כלבים ולהעלאת המודעות".

איתי פנקס, חבר מועצת העיר והממונה על תיק התפעול, מבקש להדגיש שמטרת המהלך היא לא להגדיל את קופת העירייה. "המטרה שלנו היא לא לעשות כסף – אם לא נגבה שקל אחד על דו"ח, מבחינתנו עשינו את שלנו. יש קונצנזוס בנושא – אני לא חושב שיש מישהו אחד שהעניין הזה לא מציק לו. זה לא כזה מסובך להרים את הצואה של הכלב שלך. תתחשבו באחרים".