נאחזים בציפורניים: חשש לנטישת חתולים המונית בגן וולובלסקי

פינוי דרי הרחוב מגן וולובלסקי עקב עבודות הרכבת הקלה גורר גם חשש לגורלם של חתולי הרחוב שמטופלים במקום

החתולים של גן וולובלסקי (צילום: אלכס רוזוב)
החתולים של גן וולובלסקי (צילום: אלכס רוזוב)
1 במאי 2017

סימן המחאה החברתית של 2011 היה מאהל המחאה שהוקם בשדרות רוטשילד. ב-2012 העתיקה אותו העירייה אל גן וולובלסקי הסמוך למחלף ארלוזורב. עם דעיכת המחאה נשארו במאהל בעיקר דרי רחוב. בעוד כחודש יפונה הגן עקב עבודות הרכבת הקלה ובנייתו מחדש של מסוף ארלוזורוב. בעקבות זאת יפונו כ-30 בני אדם שנמצאים במאהל. עם פינויים, עולה חשש גם לגורל חתולים רבים שזכו לטיפול מסור מיושבי המקום.

"במאהל שקיים יותר מחמש שנים מתגוררים גם עשרות חתולים נטושים שמטופלים על ידי דרי המקום", אומרת ליזה שיק, תושבת מודאגת ופעילה חברתית. "שנים שהם דאגו לחתולים והאכילו אותם. עם תחילת העבודות, השטח הצטמצם, וברגע שיגיעו הדחפורים זו תהיה מלכודת מוות עבורם". ליזה ופעילים נוספים פנו לכמה עמותות, אולם לפיהם אלה לא נכונות לעזור. "הגן מוקף בכבישים סואנים מרובי נתיבים ולחתולים לא יהיה לאן ללכת. נפגשתי עם חבר מועצת העיר ראובן לדיאנסקי, ואני מקווה שהנושא יקודם. עזרתי לשקם מספר אנשים שנקלעו למגורים במאהל, אבל יש לזכור לעזור גם לבעלי החיים".

החתולים של גן וולובלסקי (צילום: אלכס רוזוב)
החתולים של גן וולובלסקי (צילום: אלכס רוזוב)

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "מבדיקה מול הווטרינר העירוני עולה כי הנושא אינו מוכר. עם זאת נציין כי גם כיום החתולים עוברים מהגן דרך המנהרה לרחובות הסמוכים, כך שלא נשקפת להם סכנה לאחר פינוי המאהל".