ג'ה איז וואן: מסעדת פופ אפ חדשה תשתלט על החצר של קפה סוניה

צוות שותפים השפגאט והר הבית ז"ל יפתח היום מסעדת פופ אפ מסוגננת על חורבותיו של קפה סוניה, בבניין המיועד להריסה בחודשים הקרובים. המטבח יתאים עצמו לרוח הארעית

יה
יה
23 בפברואר 2017

מאז שנסגר קפה סוניה בסמטה אלמונית נותרה אחת החצרות השוות בעיר מיותמת. בעת שיוצאי הסוניה מריצים את מזנון גצעל החדש בכרם התימנים, קבוצת שותפים מהשפגאט, הכולי עלמא והר הבית פותחת בה הערב (חמישי) מסעדת פופ אפ בשם "יה", שתתאים עצמה לזמניות של הפרויקט; הבניין עצמו מיועד להריסה, והתראה אמורה להינתן למקום בחודשים הקרובים. על עיצובו המחודש של המקום הופקדו אריאל פילה ומיכאל חיניץ.

בעיצוב מחודש. יה
בעיצוב מחודש. יה

גם המטבח יתמסר לקונספט הפופ אפ, כאשר בכל חודש יתארח ביה טאלנט חדש מעולם הקולינריה שיבנה את התפריט בצלמו. הראשונה המופקדת על המטבח היא מיכל בסד, מעצבת אופנה שפרחה במטבח של בית המידות. כיאה לאופי השותפים  (מאיר קורדבני מהר הבית ואימרי גלמן מהשפגאט), המקום יארח תקלוטים מתחלפים מצידם של טובי התקליטנים בעיר, שישלימו את אווירת הוויין אנד דיין.

קפה סוניה בימיו הטובים. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הקפה
קפה סוניה בימיו הטובים. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הקפה

ההחלטה לקרוא למקום "יה" לא מהווה מחווה מרגשת למוש בן ארי או לתרבות הרסטפארית (לא חשדנו לרגע). הוא נולד מניסיון לחלץ את שם המקום החדש מתוך האותיות שנותרו בשלט של קפה סוניה, לאחר שהאלטרנטיבה האקסטרימית "יהוה" נדחתה ברגע האחרון. הקונוטציה השמימית של צמד האותיות תוודא שקפה סוניה ינוח על משכבו בשלום, עד ליום שבו יוחלט לחרב את משכנו באופן סופי.

יה- Jah, סמטת אלמונית 1 תל אביב, כל יום: 12:00-00:00, עד כניסת שבת בשישי, יום שבת ממוצ"ש עד אחרון הלקוחות