למה מי מת': האם בית הקברות הוותיק בטרומפלדור הפך לתחנת סמים?

יצאנו לגלות מי מטריד את תושבי הרחוב. טשרניחובסקי ואלתרמן בשוק

המודעות שנתלו (צילום מסך מתוך דף הפייסבוק של ג'קי חוגי)
המודעות שנתלו (צילום מסך מתוך דף הפייסבוק של ג'קי חוגי)
20 באפריל 2016

לאחר שהרימו כהוגן בסלונים של דיזנגוף וירדו על בקבוקי ברנדי בקפה כסית, דור המייסדים של תל אביב רק רוצים לתפוס שינה טובה בבית הקברות ברחוב טרומפלדור. לאחרונה, מדי יום בשעות אחר הצהריים, מנוחתם מופרעת על ידי סוחר סמים המוכר את מרכולתו מאחורי הבוטקה שלצד בית הקברות (בפינת הרחובות טרומפלדור וחובבי ציון).

המודעות שנתלו (צילום מסך מתוך דף הפייסבוק של ג'קי חוגי)
המודעות שנתלו (צילום מסך מתוך דף הפייסבוק של ג'קי חוגי)

פוסט שפרסם השבוע העיתונאי ג׳קי חוגי (גל״צ) בעמוד הפייסבוק שלו תיעד שתי מודעות שנתלו על המבנה הקטן למען הרתעתו של סוחר הסמים: באחת מהן נכתב ״דילר יקר, לא למכור פה סמים, פה גרים מלשינים. חבל עליך״.

אף שבמבט ראשון נראה כי תושבי השכונה פירשו באופן קלוקל את מורשתו של ביאליק, חלקם מעידים כי אכן קיימת נוכחות מטרידה של סוחרי סמים באזור. ״יש הרבה אנשים שיושבים במהלך היום על פינסקר, בין אידלסון לשניאור ומוכרים סמים״, מספר אסף, תושב רחוב טרומפלדור. ״כבר כשעברתי לגור פה נתקלתי במישהו ששאל אותי אם אני צריך משהו. את אותו בן אדם ראיתי גם מאחורי המבנה הקטן שליד בית הקברות. הייתה גם פעם אחת, בשעות הלילה, שחיפשתי חניה ועשיתי כמה סיבובים בשכונה. בסיבוב השלישי מכונית חסמה אותי, והנהג הניח שאני מחפש משהו ושאל אותי ׳כמה אתה צריך וממה׳. אין ספק שבזמן האחרון קורים פה דברים״.

השבוע פקדנו את בית הקברות בשעות אחר הצהריים (מתוך מחויבות עיתונאית ולא משום סיבה אחרת), ובמקום דילר עסוק וניחוח קנאביס משכר מצאנו פינה ריקה המדיפה ריחות חריפים של שתן. לעת עתה נראה כי סוחר הסמים נעתר לבקשת התושבים והתעופף מהאזור. אלתרמן וטשרניחובסקי מתהפכים בקבריהם ומשרבבים שפתיים בתחינה אומללה לשאכטה.

מהמשטרה נמסר: פועלים ברחבי העיר כוחות משטרה גלויים וסמויים. בחודשים האחרונים עצרה המשטרה חשודים רבים בביצוע עבירות של סחר, הפצה ושימוש. אנו נמשיך בפעילות זו ונמצה את מלוא חומרת הדין עם העבריינים שיתפסו.