השלב הבא במאבק עובדות הניקיון: הרצאות בחינם

מרצים ומרצות באוניברסיטת תל אביב יקיימו הרצאות פתוחות במטרה למחות על העסקת המנקות כעובדות קבלן, ולכם יש הזדמנות להיות השומעים החופשיים הראשונים שלא חצו את גיל 60

מאבק עובדי הניקיון באוניברסיטת תל אביב. צילום: ליאת דאודי
מאבק עובדי הניקיון באוניברסיטת תל אביב. צילום: ליאת דאודי
30 באפריל 2017

המאבק למען ההעסקה הישירה של עובדי הניקיון באוניברסיטת תל אביב יאמץ השבוע אופן מחאה יצירתי: החל מיום רביעי הקרוב (3.5), במסגרת שיתוף פעולה בין פעילים וחברי סגל שנרתמו למאבק, יתקיימו הרצאות חינמיות בתחומי הקמפוס.  סדרת ההרצאות הפתוחות התארגנה בשאיפה לייצר "אוניברסיטה הוגנת" מחוץ למערכת האוניברסיטאית הרשמית (שאיננה מעסיקה את עובדי ועובדות הניקיון באופן ישיר), והפרויקט ייחתם בהפגנה כלל ארצית שתיערך ב-9.5 בירושלים.

"אנחנו יוצאים מהכיתות ומעבירים את הלימודים החוצה כדי להעביר מסר ברור להנהלה: האוניברסיטה היא אנחנו", אומר גיא ארז, סטודנט בפקולטה למדעי הרוח. "הסטודנטים, המרצים, העובדים. ואנחנו רוצים אוניברסיטה הוגנת. הסטודנטים והמרצים מעריכים את העבודה של המנקות ויודעים שהן זכאיות לתנאי העסקה הוגנים ומכבדים. הגיע הזמן שהאוניברסיטה תפסיק עם הניצול המחפיר הזה ותעביר את כל העובדות והעובדים להעסקה ישירה".

מאבק עובדי הניקיון באוניברסיטת תל אביב. צילום: טל דקל
מאבק עובדי הניקיון באוניברסיטת תל אביב. צילום: טל דקל

ד"ר ענת מטר, חברת החוג לפילוסופיה שתעביר הרצאה בנושא "מרקסיזם ושפה", מוסיפה: "באתר אוניברסיטת תל-אביב, מתגאה נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, במחויבותה לחברה שבתוכה היא פועלת. המאבק למען העסקה ישירה באוניברסיטה לוקח את הדברים ברצינות ותובע לתרגם את הדברים היפים למעשים. אי אפשר להתהדר במחויבות חברתית ובד בבד להתעלם מתנאי הניצול המחפירים שבהם מעסיקה האוניברסיטה את עובדות הניקיון".

בנוסף למטר נרתמו למאבק גם ד"ר חררדו לייבנר שירצה בנושא "סטודנטים ומאבקים לצדק חברתי, בין השתלבות לניכור" (3.5, 14:00),  פרופ' משה צוקרמן שירצה בנושא "זוית מרקסיסטית על העסקה קבלנית" (7.5, 12:30), ד"ר דותן לשם שידבר על "עשור הצנע החברתי וההתעללות בעניים" (7.5, 14:00), ד"ר הילה שמיר ("התמודדות המשפט עם העסקה עקיפה", 8.5 ב-10:00) וד"ר סנאית גיסיס ("הכלכלה הניאו ליברלית של המדעים המאפשרת ניצול עובדים", 8.5 ב-12:00). כל ההרצאות יתקיימו ברחבת בניין צימבליסטה, מאחורי בניין גילמן. ניתן להתעדכן בהרצאות נוספות בעמוד האירוע.