המאבק הצליח: בקפה נואר החליטו להכיר באיגוד העובדים במסעדה

לאחר מאבק של יותר מחודש, הנהלת קפה נואר החליטה להכיר ביציגותם של איגוד העובדים במסעדה. "הגענו להסכם חשוב שיש לקוות שעקרונותיו יהוו בסיס להסכמים נוספים בענף"

עובדי קפה נואר הכריזו על סכסוך עבודה (צילום: הנוער העובד והלומד)
עובדי קפה נואר הכריזו על סכסוך עבודה (צילום: הנוער העובד והלומד)
3 באפריל 2017

צעד נוסף בדרך לשיפור תנאי המלצרים? הנהלת קפה נואר החליטה היום (שני) להכיר בהתארגנות העובדים במסעדה הוותיקה שברחוב אחד העם. במהלך החודש האחרון ניהלו העובדים מאבק, הכריזו על סכסוך עבודה וקיימו משמרת מחאה, זאת לאחר שבמסעדה סירבו להכיר בהתאגודתם, אף על פי שלטענת העובדים הגיעו למספר הנדרש כדי לזכות בהכרה מצד המעביד.

"החלטנו להכיר ביציגות ועד העובדים, לפנים משורת הדין ולמרות שלא הגיע למספר העובדים המינימאלי המחייב הכרה. עשינו זאת כיוון שאנו סבורים שזה הדבר הנכון לעשות על מנת לחזק את יחסי האמון בין העובדים להנהלה", כך נכתב בהודעה מטעם הנהלת קפה נואר. עוד הוסיפו: "הדבר מקרין בסופו של דבר גם על הלקוחות שעובדי המקום הם הסיבה שהם חוזרים אלינו פעם אחר פעם. הגענו להסכם ראוי וחשוב שיש לקוות שעקרונותיו יהוו בסיס להסכמים נוספים בענף, לטובת המעסיקים והעובדים גם ביחד".

עובדי המסעדה התארגנו לפני חודש במסגרת הסתדרות הנוער העובד והלומד שליוו אותם בתהליך, זאת במטרה להסדיר את תנאי עבודתם ולהגיע לחתימה על הסכם קיבוצי. בהסתדרות בירכו על המהלך: "אנו שמחים שמה שהיה צריך לקרות קרה, ומברכים על ההחלטה להטות אוזן לעובדים המסורים של המסעדה, אשר עובדים בה מספר שנים. אנו מצפים להיפגש בהקדם ולהתחיל במשא ומתן ענייני ויעיל, כדי להסדיר את שצריך להסדיר".