מגדל השן הכחולה: על אף התלונות, מגדל נווה צדק ממשיך להאיר

כבר חודשיים שתושבי פלורנטין ונווה צדק מתלוננים על התאורה המעיקה ממגדל נווה צדק. כעת אומרים בעירייה שידיהם כבולות. מה יעשו הלאה?

מגדל נווה צדק (צילום: שלומי יוסף)
מגדל נווה צדק (צילום: שלומי יוסף)
23 בפברואר 2017

 

לילה כיום עדיין מאיר: לפני כחודשיים פרסמנו כאן שתושבי נווה צדק ופלורנטין, שבתיהם שוכנים למרגלות מגדל נווה צדק הראוותני, סובלים מתאורה כחולה לאס וגאסית אימתנית לאורך כל הלילה. חודשיים חלפו, ונראה שהתושבים עדיין סובלים. אמיר, שגר בדרך יפו, מרחק כמה בניינים מהמגדל, מספר שהאור עדיין מפריע לו לישון. "זה נכנס לי דרך החלו ומפריע לי להירדם", מספר אמיר. "אני לא מבין למה גם אחרי התלונות שמגיעות לעירייה והפרסום בתקשורת לא ניתן טיפול הולם". יעל, תושבת פלורנטין שלפני חודשיים פרסמה פוסט שעורר הדים בעמוד הפייסבוק של העירייה, מספרת שפנתה לעירייה שוב, וזכתה לתגובה מתמחקת: "הם אמרו שזו סוגיה שמצריכה דיון מעמיק מכיוון שזו הפעם הראשונה שהם נתקלים בזה – כמה עמוק צריך לרדת? עברו כבר חודשיים!".

כשפנינו לעירייה בזמנו, סיפרו לנו אז כי הם נדרשים לסוגיה לראשונה, והבטיחו לבדוק אותה לעומק ולטפל בנושא. נאמנים לקוראינו, פנינו שוב לבדוק מה התחדש, וכעת סיפרו בעירייה שהבירור המשפטי העלה שידיהם כבולות, שכן הדבר לא מנוגד לחוק עזר, והוסיפו: "אם הדבר גורם מטרד ובבניין מסרבים להימנע מהפעלת התאורה בלילה, יכולים התושבים לפנות להליך אזרחי". האם התושבים אכן יעשו זאת? "אני לא ערוכה לזה", אומרת יעל. "אני לא בטוחה שאני יודעת להתמודד עם הליך אזרחי, אבל אבדוק מה זה אומר ואשקול את האופציה".

כחול עמוק (צילום: שלומי יוסף)
כחול עמוק (צילום: שלומי יוסף)