מסורבי גט: לאפליקציית המוניות "ריידר" יש אסטרטגיה חדשה

האם אחרי שש שנים של שליטה כמעט מוחלטת בתחום קמה מתחרה אמיתית ל־Gett? אפליקציית Rider טוענת לכתר ומבטיחה שהלקוחות והנהגים יהיו יותר מרוצים

מונה או מחיר? (קולאז: לין הורוביץ, צילומים: Shutterstock)
מונה או מחיר? (קולאז: לין הורוביץ, צילומים: Shutterstock)
27 בינואר 2016

אפליקציית המוניות החדשה Rider, שהושקה בשבוע שעבר, הצטרפה לשתי השחקניות הקיימות בשוק הבוער מבנזין – Gett (לשעבר גט טקסי) הוותיקה, והענקית הבינלאומית Uber, שנכנסה לשוק הישראלי לפני קצת יותר משנה. ההשקה של האפליקציה החדשה באה כמו לפי הזמנה – תל אביבים רבים מתלוננים בתקופה האחרונה על הזמינות הנמוכה של גט ושל אובר, בייחוד בעת עבודות הרכבת הקלה שהעלו את הדרישה למוניות.

מאחורי האפליקציה עומדת משפחת עמנואל, משפחה יהודית אורתודוכסית מלונדון. הג'ואיש טרדישן והעובדה שהאוכלוסייה הישראלית נחשבת לטכנולוגית ודינמית יחסית, הביאה את היזמים לבחור בישראל כיעד הראשון למיזם. לקמפיין של החברה לוהק לירון "טילטיל" אורפלי. נהג המונית וכוכב הריאליטי "הישרדות" יורה לאוויר קאץ' פרייזס בלתי נשכחים כגון "המונית לא מגיעה? תנו לה גט!".

התחנות פה כדי להישאר

בעוד גט פועלת כמו תחנת מוניות וירטואלית ומנסה להעביר נהגים מהתחנות הוותיקות, ריידר פועלת באסטרטגיה הפוכה – שיתוף פעולה עם תחנות המוניות. ריידר היא מעין רשת-על שכוללת עשרות תחנות ברחבי הארץ, וכעת יוכלו נהגיהן להיענות לקריאות מהאפליקציה. "החזון שלנו הוא להביא לפה שחקן נוסף שייתן שירות טוב יותר לנוסעים בשיתוף פעולה עם הנהגים, כי שילוב הכוחות הזה יכול ליצור מיזם מדהים", מסבירה מנכ"לית ריידר, ענבל כהן. "אנחנו באים ואומרים דבר כזה: התחנות לא ייעלמו, יש להן עדיין מקום, אז בואו נשתף פעולה עם הקיים. אנחנו באמת מאמינים שכשהנהגים מרוצים, השירות ללקוח הרבה יותר טוב".

שמוליק ג'רבי, מנכ"ל הזכיינית מוניטיקס המפעילה את ריידר בישראל, טוען שאנשים מפריזים בנתח השוק של גט ואובר ביחס לתחנות המסורתיות. "העובדה היא שגם היום מספר האנשים שפונים לתחנות הוא עדיין גדול בהרבה מאלה שמזמינים באפליקציה. הרעש סביב האפליקציות גדול יותר ממה שקורה תכלס. זה נכון שיש מהפכה, אבל אנחנו ממש בתחילתה. היום, למשל, בישראל יש 21 אלף מוניות, מתוכן 14 אלף עדיין בתחנות רגילות. בתל אביב הנתונים קצת שונים, וגם קהלים צעירים נוטים יותר לשימוש באפליקציות".