כל הפרטים על ריצת מרתון תל אביב 2017

בסוף פברואר יצאו לדרך כ-40 אלף רצים ורצות, במירוץ שגם יביא שוב לחסימת צירים מרכזיים ברחבי העיר. גם ראש העיר חולדאי מודה: "היה טבעי יותר אם המרתון היה מתקיים בשבת". הפרטים המלאים

מרתון סמסונג תל-אביב (צילום: רונן טופלברג)
מרתון סמסונג תל-אביב (צילום: רונן טופלברג)
5 בפברואר 2017

 

40 אלף רצים ורצות ישתתפו במירוץ מרתון "סמסונג" תל אביב, שתתקיים ב-24 בפברואר השנה – כך חשפה הבוקר (ראשון) עיריית תל אביב במסיבת עיתונאים שערכה לקראת האירוע. גם השנה תחסום העירייה את רוב הרחובות המרכזיים בלב העיר לשם הריצה, מה ששוב העלה את התהיה – והציף את הנושא הטעון שעל סדר היום – מדוע לא נערכת הריצה בשבת. "זה היה טבעי יותר אם המרתון היה נערך בשבת", הודה ראש העירייה רון חולדאי, "אבל כרגע יש דברים שבאים לפניו, כמו פתיחת העסקים והתחבורה הציבורית". חולדאי התייחס באותה הזדמנות גם להחלטת הממשלה להעביר את הסמכות בגין אישור פתיחת עסקים בשבת לשר הפנים אריה דרעי, ואמר: "אני בקשר עם השר דרעי, אני לא חושב שזה בידיו – העניין נידון ועוד יידון בבית המשפט. בכל אופן, יש חוק במדינת ישראל והחוק הזה אומר שהסמכות לקבוע בעניין העסקים בשבת היא בידיי השלטון המקומי".

המרתון הראשון בארץ התקיים ברחוב ביאליק שבעיר בשנת 1934. ראש העיר דאז, מאיר דיזנגוף, הזניק שבעה רצים בלבד.

רון חולדאי עם חולצת המרתון 2017 (צילום: נועם כהן)

ראש העיר חולדאי עם חולצת המרתון לשנת 2017. הכחול מתאים לעיניים (צילום: נועם כהן)

 

רצים יקרים (וגם תושבים שיישארו כמעט ללא תחבורה ציבורית או לחילופין לא ייצאו מהבית) – הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת.

מתי זה קורה?
24.2.17, יום שישי. בשעה 6:10 בבוקר יוזנק המירוץ הראשון, ובשעה 13:00 יתקיים אירוע הסיום.

איפה המרתון הולך לעבור?
הההזנקות יתבצעו בשדרות רוקח, בין גני יהושע למרכז הירידים. בהמשך יעברו הרצים בשדרות רוקח, אבן גבירול, כיכר רבין, רחוב מלכי ישראל, שדרות בן גוריון, הרחובות דיזנגוף, אלנבי, רוטשילד, שדרות תרס"ט, הארבעה, אליעזר קפלן, הירקון, קויפמן, נחום גולדמן, הרברט סמואל, כיכר השעון, נמל יפו ונמל תל אביב. כביש רוקח וכבישי המרוץ ייסגרו לתנועה החל מהשעה 5:30 בבוקר וייפתחו בהדרגה עם סיום המירוץ.

כמה ירוצו? 

כ-40 אלף רצים ורצות תל אביביים (וגם כאלה שלא) ירוצו במגוון המקצים. בנוסף, למעלה מ-20 רצי עילית מהעולם צפויים להגיע ולעקוף אתכם בהליכה.

מה התקציב של כל היופי הזה?
בדומה לשנים קודמות, כך אומרים המארגנים, התקציב עומד על 15 מיליון ש"ח. העירייה (כלומר, אתם) משתתפת במיליון ש"ח וחצי, ואת השאר מממנות החברות שנותנות את חסותן והמשתתפים.

מה נעשה עם הילדים?
מקצה הילדים של מרתון סמסונג תל-אביב יתקיים ביום רביעי, 22.2, במתחם שרונה בהשתתפות כ-2,000 ילדים וילדות. האירוע יכלול מתחמי בילוי ופעילויות לכל המשפחה. המיני-מרתון יכלול שני מסלולים: 420 מטר וקילומטר אחד. הם יוזנקו ב-17:00 וב-17:30 בהתאמה.

איפה מעודדים?
אם לא בא לכם לרוץ, אבל עדיין להרגיש חלק, יש כמובן את האופציה לעודד לאורך המסלול או בקו הגמר. העירייה ממליצה להגיע לאזור צומת רוקח/אבן גבירול. משם אפשר להגיע לנקודות קרובות שבהן עוברים הרצים.
להרשמה ולפרטים נוספים – האתר הרשמי של מרתון סמסונג תל אביב 2017