ח"כ מש"ס לשר התחבורה: עצור את פעילות קווי האוטובוס הפרטיים בשבת

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס שלח בתחילת השבוע מכתב לשר התחבורה, בבקשה לפעול נגד האוטובוסים הפרטיים הפועלים בשבתות, כמו אלה של "נוע תנוע". באגודה מתנגדים: "אם הוא יבין מה אנחנו עושים, הוא יחזור בו"

מיזם "נוע תנוע" (צילום: אביחי לוי)
מיזם "נוע תנוע" (צילום: אביחי לוי)
12 באפריל 2017

מקלות בגלגלים: ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס שלח בתחילת השבוע מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, ובו ביקש לפעול נגד הפעלת קווי אוטובוסים פרטיים בשבת, כמו אלה של חברת "נוע תנוע", למשל, וכן "לתקן את הפרצות בחוק" שמאפשרות את פעילות הקווים הללו. "לא יכול להיות שאגודה אשר גובה תשלום של תשעה שקלים מנוסע, תוכל לעקוף את החוק ולבצע נסיעות בשבת במסווה של אגודה – הדבר דומה לחברה לכל דבר", כתב והוסיף: "בשנים האחרונות חברות וארגונים נוספים מנסים למצוא פרצות בחוק שנחקק לפני עשרות שנים – הגיעה העת לתקן זאת".

ב"נוע תנוע", האגודה שמפעילה בשבתות קווי אוטובוס לתל אביב וממנה במסלולים של הקווים הציבוריים המוכרים, מוחים על היוזמה. "זה פשוט הזוי איך שהמכתב מנוסח", אומר רועי שוורץ־תיכון, שעומד מאחורי האגודה. "רוב האנשים מבינים שזה לא הגיוני שלמי שאין אמצעים יהיה תקוע בבית במהלך השבתות, ביניהם גם דתיים וחרדים. ח"כ מלכיאלי מוזמן להתרשם בעצמו – אם הוא יבין מה אנחנו עושים, הוא יחזור בו".

מיזם "נוע תנוע" (צילום: אביחי לוי)
מיזם "נוע תנוע" (צילום: אביחי לוי)

אגודת "נוע תנוע" הוקמה לפני כשנתיים במטרה להפעיל אוטובוסים פרטיים בשבתות ולאפשר גם למי שאין ברשותו רכב פרטי, ליהנות מהיום. באגודה פועלים ללא מטרות רווח, ומאפשרים לכל מי שנרשם כחבר בה ליהנות מנסיעה בקו אוטובוס פרטי, שנוסע במסלול של קו 63 בשעות קבועות במהלך שבת. לפני כחודש הוחלט באמצעות סקר, כי החל מהקיץ הקרוב תפעיל העמותה גם אוטובוסים שייסעו בקו 18. באחרונה פתחו באגודה קמפיין למימון המונים, במטרה לאפשר ולהגדיל את המשך פעילותם.

המכתב ששלח ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס לשר התחבורה ישראל כץ
המכתב ששלח ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס לשר התחבורה ישראל כץ

 

טרם התקבלה תגובת משרד התחבורה, וזו תובא לכשתתקבל.