עזרת נשים: באירועי יום האישה של האוניברסיטה אין הרצאות של נשים

באוניברסיטת תל אביב יציינו את יום האישה הבינלאומי בשבוע הבא בסדנאות על תזונה ובשיעורי פילאטיס. ההרצאה היחידה שכן תתקיים באירוע תהיה של גבר - והיא מיועדת לגברים ועוסקת בפורנו

אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
1 במרץ 2016

מי שמעיף מבט על העלון של אירועי יום האישה שארגנו באגודת הסטודנטים יכול להבחין מיד מה חסר שם – נוכחות נשית. במסגרת האירועים, הפרוסים על פני ארבעה ימים, נכללת הרצאה אחת בלבד בשם "למה הפסקתי לראות פורנו", המועברת על ידי רן גבריאלי ומיועדת לגברים. כמו כן, מה שתוכלו למצוא מלבד ההרצאה זה שיעור פילאטיס ותזונה נכונה ומופע של תום יער, הפרזנטורית של אגודת הסטודנטים.

אל מול קמפיין הנגד שפתחו בעמוד פוליטקלי קוראת, תחת ההאשטג #לאמרצותלאמגיעות,‎ בפייסבוק של אגודת הסטודנטים הגיבו כי "פנינו לדוברות רבות במטרה להביאן לנאום במסגרת שבוע זה, אך אף אחת מהן לא אישרה את הגעתה".

"מתא תל אביביות באוניברסיטה גם הגיבה לנו מישהי שדיברו איתה, ואמרה להם שזה לא רעיון טוב ושיש פה איזושהי בעיה", אומרת מאיה רומן, סטודנטית באוניברסיטה שדיווחה על העניין עבור פוליטיקלי קוראת. "לכמה נשים הם פנו – אנחנו לא יודעים, ומדוברות האגודה לא חזרו אלי. זה נראה לי תמוה שהם הציעו למישהי כסף עבור הרצאה ולא הצליחו למצוא אף אחת שמעוניינת בזה".

אפשר גם להביא מישהי חיצונית לאוניברסיטה, כמו רן גבריאלי, שהוא מרצה חיצוני.

"וגם באוניברסיטה פה, ולא רק נשים מהחוג למגדר. ומעבר לזה, אם אתם חושבים שההרצאה של גבריאלי היא משהו מאד מהותי להעביר לסטודנטים, אין שום בעיה, אתם מארגנים מלא אירועים – למה זה צריך להיות דווקא ביום האישה אם זה מיועד לגברים? אפילו כשמחפשים הרצאה ליום האישה מוצאים בסוף גבר. אני מקווה שהם יחזרו בהם".

מאגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה: "אגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב חורטת על דגלה את קידום השיח המגדרי, השוויון המגדרי והעצמת נשים. במסגרת שבוע האישה המתקיים בקמפוס אנו מקדישים שבוע שלם לשיח ער ומגוון ומביאים קשת סוגיות עשירה אשר יפנו לקהל הסטודנטים הרחב. בנוסף, לאורך השנה אנו מפעילים תכניות רבות המיועדות לנשים ולהעצמתן. המפגש עם רן גבריאלי, העוסק בנושאים הקשורים באופן ישיר לעולם התוכן של שבוע זה, הנו מפגש פתוח, בו יזדמן לקהל לשאול שאלות ולהציף עמדות ביקורתיות. פרט להרצאה זו, שבוע האישה כולל אירועים ופעילויות נוספים לרבות ערב הפמינייט (ערב נשים יוצרות של תא "תל אביביות" ), הקרנת הסרט "גט", מופע הסטנדאפ של תום יער, קונצרט "בגובה האוזניים" ועוד, כולם בסימן נשים יוצרות ומשפיעות. בנוסף, השבוע הפכנו לאגודה הראשונה מקרב האוניברסיטאות בישראל שמתייחסת בשמה הרשמי לסטודנטיות ומעתה ניקרא – אגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב".