"השביל מוצף": האם התאונה של שלומית מלכה יכלה להימנע?

פציעתה של הדוגמנית, שהחליקה על קורקינט חשמלי בשדרות רוטשילד ופונתה לבית החולים במצב קשה, הסעירה את עוברי האורח במקום: "זה מפגע מטורף. מציפים הכל חוץ מאת הדשא". העירייה: "השדרה נרטבת בשל ההשקייה, שלטי אזהרה מוצבים במקום"

שדרות רוטשילד (צילום: דין אהרוני רולנד)
שדרות רוטשילד (צילום: דין אהרוני רולנד)
13 באוגוסט 2017

פציעתה של שלומית מלכה (23) הבוקר (ראשון) הסעירה את תושבי תל אביב והציפה את הרשתות החברתיות באיחולי החלמה. לאחר שהדוגמנית החליקה מקורקינט החשמלי עליו רכבה בפינת הרחובות כרמייה ושדרות רוטשילד, התברר כי שביל האופניים בו נסעה היה רטוב בשל השקיית הדשא, מה שגרם ככל הנראה לתאונה הקשה. מלכה, הנשואה לשחקן יהודה לוי, נפצעה באורח קשה והובהלה לבית החולים איכילוב כשמצבה לא יציב וכשהיא מורדמת ומונשמת. כוחות של משטרת תל אביב מיהרו להגיע למקום ולחסום את השביל, אולם חלקים נוספים בשדרה נותרו רטובים ופתוחים לנסיעה ללא כל פיקוח.

גיא בר נתן (40), המתגורר בסמוך לצומת רוטשילד-החשמונאים עבר במקום כשעה לפני התאונה. "בשעה 7:30 בבוקר הלכתי ברוטשילד. השביל רטוב כל בוקר, זו סכנת נפשות. אני מעדיף לנסוע על הכביש מאשר על השדרה כשהיא רטובה. זה מפגע מטורף – מציפים את הכל חוץ מאת הדשא", אמר. "כואב לי הלב על שלומית, אני רואה אותה עוברת בשדרה כל בוקר, יצא לי קצת להכיר אותה, היא כזאת בחורה מקסימה. אני מאוד מקווה שמשהו יקרה בגלל התאונה הזו כי זה פשוט לא יכול להימשך ככה". לדברי בר נתן, מדובר בצומת שידועה לתושבים ולעירייה כמועדת לפורענות. "בתור אחד שגר שם, חייבים לעשות משהו. זו פשוט הפקרות, וזה יכול לקרות לכולנו. אני מאוד מקווה שהיא תצא מזה ושהמקרה שלה יעורר את העירייה".

"חייבים לעשות משהו". שדרות רוטשילד, הבוקר (צילום: דין אהרוני רולנד)
"חייבים לעשות משהו". שדרות רוטשילד, הבוקר (צילום: דין אהרוני רולנד)

זמן קצר לאחר התאונה, נטע-לי (28) נפצעה בזמן שרכבה על אופנייה גם כן. "רכבתי בשדרה כבכל בוקר, באותו צומת ששלומית נפצעה. אני בקושי זוכרת, יש לי בלק אאוט ממה שקרה. מצאתי את עצמי על הרצפה בעקבות החלקה של הגלגל הקדמי", סיפרה. "העירייה משקה את הדשא בלילה, אבל המים תמיד עוברים לשביל ואנשים נוסעים שם במהירות. זה מפחיד".

לטענת משה (50), הרוכב על קורקינט חשמלי, אין לעירייה אפשרות להימנע מלהרטיב את השביל בשעות הבוקר. "אני רוכב כבר עשר שנים בשדרה, ואני לא חושב שלעירייה יש יותר מידי ברירה, הרי הדשא צר ואם משקים אותו זה הולך או לשביל האופניים – או לכביש. צריך פשוט להיזהר, אין מה לעשות". עוברת אורח נוספת שחלפה במקרה ליד זירת התאונה הזדעזעה לשמוע על המקרה. "זו תאונה נוראית. אני מקווה שהיא תתאושש מזה ושהעירייה תתעורר ותפסיק להשאיר שבילים רטובים. אבל חשוב גם לומר שהבעיה היא אצל הרוכבים התל אביביים שנוטים לרכב בלי קסדות ובלי שום אמצעי בטיחות. זה ממש מסוכן".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "העירייה מביעה צער על המקרה ותבדוק את נסיבותיו. העירייה משקה מדי יום במועדים קבועים את הדשא בכל חלקי העיר, השדרות והפארקים ובאופן טבעי נגרמת רטיבות גם על השביל. יש לציין כי שדרות רוטשילד, בהיותן בלב העיר, משמשות את הרוכבים לאורך כל שעות היממה ושלטים המזהירים מפני החלקה מוצבים בשדרה".

שביל האופניים רטוב מדי בוקר. שדרות רוטשילד, היום (צילום: דין אהרוני רולנד)
שביל האופניים רטוב מדי בוקר. שדרות רוטשילד, היום (צילום: דין אהרוני רולנד)

 

כוחות משטרה בזירת התאונה (צילום: דין אהרוני רולנד)
כוחות משטרה בזירת התאונה (צילום: דין אהרוני רולנד)

 

שביל האופניים נחסם לתנועה. שדרות רוטשילד, היום (צילום: דין אהרוני רולנד)
שביל האופניים נחסם לתנועה. שדרות רוטשילד, היום (צילום: דין אהרוני רולנד)