לא מתאפקים: העירייה תוסיף 4 מתקני שירותים ציבוריים אוטומטיים

המתקן, שמסוגל לנקות את עצמו אחרי כל משתמש, יתפרש בארבעה מיקומים שונים. כמה זה יעלה לכם ומתי ייפרשו המתקנים?

שירותים ציבוריים אוטומטיים במסריק (צילום: דוברות עיריית ת"א)
שירותים ציבוריים אוטומטיים במסריק (צילום: דוברות עיריית ת"א)
5 בפברואר 2017

 

ודאי מצאתם עצמכם לא פעם צועדים עם שלפוחית כואבת ברחובות העיר, מתחננים למארחת בבית קפה שתיתן לכם להגיע לשירותים או שלחילופין, הכניסה לבניין המגורים שלכם הפכה לזירת שתן מהבילה של עוברי אורח. כזו היא תל אביבית: עיר ללא הפסקה. לפיפי. במטרה לסייע בפתרון מצוקת השירותים הציבוריים בעיר, תתקין העירייה בקרוב ארבעה מתקנים אוטומטיים, שמנקים את עצמם, בדומה לזה שהוצב בכיכר מסריק בלב העיר לפני כשנה. 

בהשקעה של 1.2 מיליון שקלים, יוצבו ארבעת המתקנים בחודש הקרוב בגן מאיר, ברחוב שינקין ובשדרות בן גוריון שבלב העיר, וכן בשדרות המעפילים שבשכונת יד אליהו. השירותים יתוחזקו על ידי חברת JCDecaux, המפעילה מתקנים דומים בכ-25 ערים מובילות בעולם כדוגמת פריז, לונדון, ברלין, ברצלונה ועוד. העירייה שואפת להרחיב את הפרויקט עוד יותר ולהציב במהלך השנה הקרובה עוד חמישה מתקני שירותים שכאלה במרכז ובדרום העיר.

סליחה, יש לך שנקל? (צילום: דוברות עיריית ת"א)
סליחה, יש לך שנקל? (צילום: דוברות עיריית ת"א)

תמורת שני שקלים, תוכלו להיכנס למתקן, שמנקה את עצמו בתום כל שימוש – לרבות שטיפת רצפה, חיטוי וייבוש אסלה (אשכרה) – ובכך מעניק לכם חווית התרוקנות מענגת גם מחוץ לבית. בנוסף, המתקן מכיל כיור פורצלן אנטי-בקטריאלי, מתקן סבון ומייבש ידיים אוטומטי, מראה, שני ווי תלייה לביגוד, תאורה וטמפרטורה מבוקרת המותאמת לעונות השנה. נשמע כיף.