תרחמו על ילדי הגן: "שולחים את הילדים שלנו כל בוקר לאתר בנייה"

הורים בגן ויצ"ו ברחוב ארלוזורוב טוענים כי עבודות הבנייה הצמודות חושפות את ילדיהם "לנשום חומרים מסוכנים ולהיחשף לרעש בלתי סביר", הם מפנים אצבע מאשימה לעירייה

עניין עם פועלי בניין. הגן בארלוזרוב פינת רמז. צילום: שלומי יוסף
עניין עם פועלי בניין. הגן בארלוזרוב פינת רמז. צילום: שלומי יוסף
20 ביולי 2016

אבק, רעש וזיהום אוויר – אלה לא בדיוק התנאים שבהם הייתם מסכימים לשלוח את הילדים שלכם לגן, נכון? עיריית תל אביב החלה להקים לפני כחודשיים קאנטרי חדש ברחוב ארלוזורוב בעיר, אבל לטענת הורי הילדים באשכול הגנים של ארגון ויצ"ו, שצמוד לאתר העבודות, לא בדיוק לקחו את הילדים בחשבון.

"אנחנו שולחים את הילדים שלנו כל בוקר לאתר בנייה", אומרת אלינור דוידוב, המשתתפת במאבק ההורים נגד העירייה. "העבודות להקמת הקאנטרי החדש יסתיימו רק בעוד שלוש שנים, תקופת זמן ממושכת שבה הילדים ייאלצו לנשום חומרים מסוכנים ולהיחשף לרעש בלתי סביר. בעירייה הסבירו לנו שיגבילו את שעות העבודה של הכלים הכבדים באתר הבנייה, אבל אנחנו לא רואים שינוי של ממש בשטח. בויצ"ו הציעו לסגור חללים פתוחים שחשופים לזיהום האוויר, להפוך את הגן לאקווריום ולאפשר לילדים שעה של אוויר צח כשהטרקטורים לא עובדים. ממש לא פתרון סביר".

מה הפתרון מבחינתכם?

"מאוד פשוט", מסבירה דוידוב, "צריכים למצוא בהקדם האפשרי מיקום חלופי זמני לאשכול הגנים או לפזר את כיתות הגן ולקלוט אותן בגנים אחרים בעיר. המצב המסוכן והנוכחי פשוט לא יכול להימשך. יש לנו חשש עמוק ואמיתי לגבי להמשיך לשלוח את הילדים לגן, ואם לא יקדמו פתרון רציני לבעיה הזאת אנחנו פשוט נפסיק לשלוח אותם – אין לנו שום כוונה להתפשר על שלומם ובריאותם של הילדים שלנו".

מעיריית תל אביב־יפו נמסר: "על מנת להקל על הילדים וההורים שמגיעים לגנים הנחתה העירייה לעצור את העבודות בשעות הבוקר ובצהריים. הנהלת הפרויקט וגורמי העירייה קשובים לכל טענות הורי הילדים ואף גייסו יועצת שיתוף ציבור אשר מלווה את הגנים ונמצאת בקשר רציף עמם. יש לציין כי מרכז הספורט והפנאי שנבנה בימים אלו נועד לשרת את האוכלוסייה המתגוררת במרכז העיר, מרביתה משפחות צעירות עם ילדים, וכן יספק מענה למצוקת החניה באזור".