איך מקבלים 9 דו"חות בשעה אחת?

עסק קטן שחיפש עובדים תלה על תשעה עצים סמוכים באלנבי שלטי "דרושים". פקח שעבר ברחוב חילק בתוך דקות דוח נפרד על כל עץ, בעלות מצטברת של אלפי שקלים

9 דוחות (צילום: אושרת נשיא)
9 דוחות (צילום: אושרת נשיא)
8 באוגוסט 2017

העץ הנדיב: אם בשנתך הראשונה הם נראים כמו פתקים מבהילים שהורסים את החודש, עם השנים הופכים הדוחות לחלק בלתי נפרד מחייו של התל אביבי הממוצע, מעין מס שהוא מתרגל ומבין שעליו לשלם מעת לעת על הזכות לחיות כאן, גם אם הוא לא לגמרי מבין למה. ובכל זאת, סיפור שנתקלנו בו באחרונה הצליח להפתיע גם אותנו: לפני כשבועיים קיבלו בעלי העסק הקטן "ענק המנעולים" (כן, אנחנו רואים מה עשינו שם) שבדרום העיר תשעה דוחות, בהפרשים של דקות – והכל בגין שלט "דרושים" שתלו על עצים ברחוב אלנבי. התוצאה: חוב של אלפי שקלים לעירייה.

עוד כתבות מעניינות: 
פרויקט סיפורי הסקס הגדול של Time Out
אתם בחרתם: 10 הרחובות היפים בתל אביב
נוסטלגיה להמונים: פרויקט הצלילים הנוסטלגיים שיחזיר אתכם לילדות

"אני ובעלי מנהלים את העסק שלנו יחד", מספרת אושרת נשיא, "באחרונה חיפשנו עובדים, אז הוצאנו מודעות דרושים ושלחנו את אחד העובדים לתלות אותן ברחבי העיר. העובד שלנו תלה אותן על עצים באלנבי. מה שקרה זה שבמקום שהפקח של העירייה ייתן דוח אחד על אותה עבירה, הוא פשוט שם תשעה דוחות בתוך שעה". לתחושתה של נשיא, הפקח עקב אחרי העובד שתלה את השלטים ונתן דוח על כל שלט שנתלה, במקום למשל להעיר לעובד שיפסיק לעשות זאת. "אנחנו כמובן נשלם את הדוח אם תלינו את השלטים במקום לא חוקי ונבין את העניין לפעמים הבאות, אבל פשוט לא ייתכן שעיריית תל אביב־יפו תוציא תשעה דוחות על אותה עברה כשהיא ממש יכולה למנוע אותה".

נשיא ובעלה פנו לעירייה בבקשה לבדוק את הנושא, ולא בדיוק קיבלו מענה הולם לטענתם. "זה הזוי. פנינו וביקשנו שלפחות יוותרו על הדוחות הנוספים על הראשון. קיבלתי מהם תגובה שהם העבירו את התלונה לאגף הפיקוח, אבל מאז לא שמעתי מהם. זה כאילו העירייה שמה לעצמה כמטרה לפגוע בעסקים הקטנים". כל דו"ח שניתן לעסק הוא על סך 475 ש"ח, במצטבר הסכום עומד על 4,275 ש"ח. "אנחנו עסק קטן, סכום כזה יכול להפיל אותנו לחודש הקרוב, זה לא נורמלי".

"לא ייתכן שהעירייה תוציא 9 דוחות על אותה עבירה כשהיא יכולה למנוע אותה". כל תשעת הדוחות (צילום: אושרת נשיא)
"לא ייתכן שהעירייה תוציא 9 דוחות על אותה עבירה כשהיא יכולה למנוע אותה". כל תשעת הדוחות (צילום: אושרת נשיא)

 
מעיריית תל אביב־יפו נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, לא התקיים כל קשר עין או מפגש בין הפקח והמדביק. מדובר בפרסום מודעות באופן לא חוקי, עברה חמורה של לכלוך רשות הרבים והשחתה, שלצדה עונשים חמורים הקבועים בחוק. בעל העסק הגיש ערעור כמקובל והעירייה בוחנת את הנושא מחדש".