מעלים הילוך: תחנת תל אופן ראשונה נפתחה מחוץ לתל אביב

מזל טוב לגבעתיים - שבה נפתחה התחנה הראשונה של התל אופן מחוץ לתל אביב יפו. התחנות הבאות של השירות - רמת גן ובת ים

7 באוקטובר 2015

תגידו מזל טוב – עיריית גבעתיים חנכה השבוע את תחנת תל אופן הראשונה בעיר. שירות השכרת האופניים הירוקים מתרחב לראשונה אל מחוץ לגבולות תל אביב. בטקס החניכה החגיגי, בנוכחות ראש עיריית גבעתיים רן קוניק וראש עיריית תל אביב־יפו רון חולדאי, הושקה התחנה הראשונה בגבעתיים שתצטרף לעוד תשע תחנות חדשות בעיר, הכוללות 200 עמודי עגינה ו־100 זוגות אופניים. עלות ההקמה עומדת על כ־1.8 מיליון ש"ח.

"השירות החדש מוכיח שלא צריך לחשוש משיתוף פעולה מבורך בין תל אביב לשכנותיה", אומר רן קוניק, ראש העיר גבעתיים.

[tmwdfpad]

איך הופכים את גבעתיים לעיר ידידותית לאופניים?

"הרחובות הצרים והשיפועים שנוצרים בעקבות הטופוגרפיה הטבעית של העיר הם מכשול, אבל יש עוד הרבה מה לעשות. קבענו תקציב שיושקע בסלילה של שבילי אופניים. פתרונות אפשריים נוספים הם צמצום חניות ברחוב, הכשרת חניונים לכלי רכב פרטיים וסלילה של שבילי אופניים נוספים".

ומה לגבי השם? גבעת אופן לא מתגלגל כמו שצריך על הלשון.

"אין לנו כוונות לשנות את השם של הפרויקט, אין לנו בעיית אגו".

תל אופן. צילום: יולי גורודינסקי
תל אופן. צילום: יולי גורודינסקי

"מיזם תל אופן עתיד להתרחב בצורה ניכרת", מוסיפה מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב ומחזיקת תיק התחבורה. "אושרה הקמתן של עשר תחנות השכרה ברמת גן וחמש בבת ים.
כיום עיריית תל אביב סוללת יותר מעשרה ק"מ של שבילי אופניים בשנה, וראוי לציין גם את הוכנית שמקדם משרד התחבורה להקמת אוטוסטרדת אופניים במטרופולין תל אביב״.

למרות הבשורה החיובית, בארגוני האופניים מציינים שיש עוד עבודה רבה. "נקודת הפתיחה שלנו לא מוצלחת", אומר יותם אביזוהר, מנהל עמותת ישראל בשביל אופניים. "ישראל היא מדינהשמסתמכת על כלי רכב פרטיים. הרחבת שירות תל אופן הוא מהלך מבורך, אבל יש לזכור שללא תשתית ומדיניות עירונית תומכת, לא נראה שינוי מהותי. אני קורא לראש עיריית
גבעתיים לשמש דוגמה ולהפוך את עיריית גבעתיים עצמה, אחד המעסיקים הגדולים בעיר, למקום עבודה ידידותי לאופניים ולצמצם את השימוש ברכב פרטי בקרב עובדי העירייה".