תנו לעשן בשקט

גם אתם חושבים שהמשטרה צריכה לעזוב את משתמשי הקנאביס לנפשם? צלמו את עצמכם עם השלט "תנו לעשן בשקט" והעלו לרשת. ביחד נגרום למדינת ישראל להבין שג'וינט זה לא פשע

חמי רודנר
חמי רודנר

בעתיד, עוד 20 שנה, אולי יותר, אולי פחות – יסתכלו לאחור על התקופה שלנו ויכנו אותה תקופת מעבר. תקופה שבה החל לשטוף את הגלובוס גל לגליזציה של מריחואנה, שלאחריו הפך עישון מוצרי קנאביס לחוקי ממש כמו שימוש בטבק או באלכוהול. זה רק עניין של זמן. אם בארצות הברית, שנשאה במשך שנים את דגל המאבק בסמים, עוד ועוד מדינות מצטרפות ללגליזציה, גם ישראל תעלה בסוף על העגלה הזאת.

מתי תהיה לגליזציה בישראל? קראו עוד

עד שזה יקרה, אנחנו עדיין חיים באזור האפור, במקום שבו קיים פער מגוחך בין האופן שבו הציבור נוהג לבין האופן שבו המחוקק דורש ממנו לנהוג. כל בר דעת מבין שתפיסת ה"תתחיל בג'וינט, תגמור בהירואין" היא טעות שאין לה סימוכין. כל אחד שהשתכר פעם יודע שאלכוהול יכול להביא אותך לידי אלימות הרבה יותר משג'וינט יכול. כל העולם יודע שסיגריות הורגות. ובכל זאת: הסיגריות, האלכוהול והתרופות הפסיכיאטריות חוקיים, והמריחואנה לא. למה? ככה!

על רקע הסטטוס קוו המשונה והפרימיטיבי הזה התפוצצה בסוף השבוע האחרון "פרשת סמים", שבה נחקרו כמה מפורסמים, ובהם קרן מור, יהודה לוי ומוטי רייף. רייף הגיב מיד עם סטטוס בפייסבוק שבו הודה בעישון מריחואנה והלין על המצב האבסורדי שאוסר עליו לעשות זאת. התמיכה הגדולה של ציבור שלם של מעשנים וגם של לא מעשנים ברייף, הבהירה שלציבור הישראלי הליברלי נמאס מהסטטוס קוו הזה.

גם לנו בא לעשן בשקט. מערכת Time Out. צילום: אורן זיו
גם לנו בא לעשן בשקט. מערכת Time Out. צילום: אורן זיו

על הרקע הזה אנחנו מתחילים פה קמפיין קטן שמבקש דבר אחד: תנו לעשן בשקט. בלי איומים במאסר, בלי חיפושים בבתים, בלי פחד. פנינו לדמויות מוכרות כדי להתניע את הקמפיין, חלקן שמחו להתגייס לנושא, חלקם הביעו תמיכה אבל התלבטו, חששו, ולבסוף בחרו שלא לקחת חלק בדבר (הלו! אפילו אובמה הודה שעישן ספליף). זה רק ממחיש עד כמה חשוב להעלות את הסוגיה על סדר היום הישראלי. עד כמה אנחנו צריכים להשתחרר מהפחד.

אנחנו קוראים לכם להמשיך את מה שהתחלנו כאן. הצטלמו עם שלט "תנו לעשן בשקט" ותייגו את התמונה בהאשטאג #תנולעשןבשקט. אם נעשה מספיק רעש אולי בסוף יתעוררו גם בכנסת, ואולי המשאבים שמופנים למלחמה בסמים קלים יוקדשו לדברים חשובים באמת. למשל: העלאת המודעות לאלימות מינית או הביטחון בדרום העיר או כל מיני דברים אחרים – יש לנו באמת הרבה רעיונות, אבל בתור התחלה: תנו לעשן בשקט.

מי כבר הצטרף לקמפיין?

טל פרידמן

טל פרידמן

חמי רודנר

חמי רודנר

ננה שרייר

ננה שרייר

רני בלייר

רני בלייר

גלעד כהנא

גלעד כהנא

תמר זנדברג

תמר זנדברג. צילום: אורן זיו

דורון צברי

דורון צברי

מושיק גלאמין

מושיק גלאמין

יהוא ירון

יהוא ירון

רפי אדר

רפי אדר

יאנה גור

יאנה גור

אורן ברזילי

אורן ברזילי

עמרי חיון

עמרי חיון

אורי שוחט

אורי שוחט

דרור פויר

דרור פויר

שי אביבי

שי אביבי

רונן מיילי

רונן מיילי

 תודה רבה לעומרי חיון על העזרה