הכי טובה ומשובחה: מה שרציתם לדעת על גלידה ולא העזתם לשאול

איתי רוגוזינסקי, השף של רשת וניליה, מגלה עשר עובדות על גלידה שלא העזנו לשאול

גלידה. צילום: Shutterstock
גלידה. צילום: Shutterstock

1. פרה ממוצעת תניב בימי חייה כמות חלב שתספיק ללא פחות מ־9,000 גלונים של גלידה!

2. האדם הממוצע אוכל כ־22 ליטרים של גלידה בשנה, אבל כדי לסיים כדור אחד יש צורך בממוצע של 50 ליקוקים.

3. הטמפרטורה: מינוס 12 מעלות. בדרך כלל הגלידה מגיחה מהמכונה בטמפרטורה של מינוס 8 מעלות, ונשלחת להקפאה נוספת, עד שהיא מגיעה לטמפרטורה האידיאלית להגשתה, אבל יש האוהבים אותה אפילו קפואה יותר, בטמפרטורה של מינוס 14־15 מעלות.

4. וניל הוא הטעם הפופולרי ביותר, אחריו בהפרש קטן השוקולד. בגלידת וניל שלנו אנחנו משתמשים בבלנד ובו שלושה סוגים של תרמילי וניל מטהיטי, ממדגסקר ומאינדונזיה, לקבלת הארומה המושלמת.

5. הסוכריות הצבעוניות שאיתן מצפים ומקשטים את הגלידה בווניליה מכילות צבעי מאכל טבעיים המופקים מירקות כמו סלק, גזר ואצות.

וניליה. צילום: יח"צ
וניליה. צילום: יח"צ

6. הסורבה שלנו, מלבד היותו מיוצר מפירות טריים ומובחרים, משלב בתהליך הייצור שימוש במים מינרליים בלבד.

7. גלידה טרייה מול גלידה תעשייתית: גלידה טרייה עדיף לצרוך מיד ביום הקנייה, סמוך למועד ההכנה, או מקסימום למחרת. היא לא תתקלקל אם תניחו לה להיות בפריזר חצי שנה, אבל אם חשבתם שגלידה נהנית מחיי נצח, טעיתם. היא משנה את המרקם ואת הטעם, והחוויה כבר לא זהה. זאת גם הסיבה שעדיף לקנות גלידה מגלידרייה שעובדת היטב, מה שמבטיח שהתחלופה בה גבוהה והגלידה תהיה תמיד טרייה.

8. מיליארד סינים לא טועים. זו טעות נפוצה לחשוב שהגלידה הומצאה באיטליה, ממלכת הג'לאטו. למעשה, כמו הרבה מוצרים נוספים, הגלידה הומצאה בסין לפני אלפי שנים. הגלידה שהומצאה בסין שונה לחלוטין מהגלידה המוכרת לנו כיום והיא הייתה עשויה מערבוב של אטריות וקרח.

9. בשנת 2000 נשבר שיא גינס של הגלידה הגדולה בעולם בעיר מאווי שבהוואי! פירמידת הגלידה כללה 3,100 מנות של גלידה. הפירמידה שקלה 800 ק"ג וגובהה היה ארבעה מטרים.

10. כיום יש טעמי גלידה רבים שאינם מבוססים רק על שמנת אלא על פירות טריים, וכן יש גלידות טבעוניות במרקם קרמי, ללא תוספת מן החי, המתאימות לרגישים ללקטוז ולאלו המעדיפים משהו מרענן לקיץ שאינו כולל מוצרי חלב ותוספות מן החי. הגלידות הטבעוניות שלנו מבוססות על חלב סויה, על חלב אורז ועל חלב שקדים.