איך בוחרים מזרן נכון לילדים?

איכות המזרן משפיעה על איכות השינה, ושינה טובה משפיעה על התנהגות הילד ועל צמיחתו. אז איך ניתן לבחור נכון את המזרן עבור ילדיכם?

רהיטי דורון
רהיטי דורון

אין זה פשוט לרכוש מזרן למיטת מעבר או מיטת נוער. מספיק לבקר בכמה חנויות כדי לדעת שבחנות אחת ממליצים על ספוג כחול, שיהיה קשה לגב, ובחנות אחרת ממליצים על ספוג לבן שיהיה לילד נוח ורך.

"ילדים מבלים שעות רבות במיטה", מציין אסף טייכמן סמנכ"ל השיווק של רהיטי דורון. "כשליש מחייהם יעברו עליהם בשכיבה המיטה, לכן ברור שאיכות המזרן תשפיעה על שינה טובה שחשובה מאוד ועל איכות השינה שחשובה לא פחות. שינה טובה תשפיעה על התנהגות הילד ויותר מכך, שינה טובה על מזרן טוב משפיעה מאוד בשלב הצמיחה והגדילה".

עדיף: משטח שינה קשיח

ההמלצה על משטח השינה, הנתמכת במחקרים רפואיים, טוענת שמשטח השינה בגילאי ההתפתחות וגדילת הילד יהיה משטח קשה במידה, ובוודאי לא משטח רך וזאת בכדי לתת תמיכה שווה בכל חלקי הגוף כך שישמור על עמוד השדרה בתנוחתו הטבעית.

"מזרן טוב עבור ילדים הוא מזרן ספוג כחול, שמקנה מצד אחד רמת קושי מתאימה לילדים ומצד שני רמת צפיפות חומר המתאימה ושומרת על גמישות הספוג ולכן גם על נוחותו והתאמתו לילדים", מוסיף טייכמן. "בשל השילוב בין תכונות המספוג הכחול המשטח שומר על אחידות החומר המונעת היווצרות שקעים ומעיכות של המשטח משימוש לאורך זמן".

חשוב שהמזרן ייתן תמיכה שווה בכל חלקי הגוף כך שישמור על עמוד השדרה בתנוחתו הטבעית. צילום: יח"צ רהיטי דורון
חשוב שהמזרן ייתן תמיכה שווה בכל חלקי הגוף כך שישמור על עמוד השדרה בתנוחתו הטבעית. צילום: יח"צ רהיטי דורון

טיפים לבחירת המזרן הנכון

• חשוב שהמזרן יהיה בדרגת קושי נוחה עד קשיחה בגילאי ההתפתחות של הילד, שהמזרן לא יהיה רך מידי או קשה מדי, עם זאת, בכל אופן מומלץ לוודא שהמזרן נוח לילד (אחרת בסוף הוא יישן במיטה של ההורים…)

• מזרן שנחשף לרטיבות, חשוב שיהיה ניתן לייבוש והתאווררות מהירה.

• כשמסבירים לכם בחנות שחשוב שכיסוי המזרן יהיה ניתן לכיבוס, נסו להיזכר מתי השתמשתם בפועל באפשרות הזו. ועכשיו דמיינו את מאבקכם להלביש את המזרן בחזרה בכיסוי אם הוא בכלל אפשרי.

• חשוב שתוודאו שכיסוי המזרן צמוד ומתוח על המזרן.

• בכל מקרה- עבור המזרן, הגנו עליו עם כיסוי סדין גומי המיועד להגנה מרטיבות ילדים.

אל תוותרו על כיסוי סדין גומי. צילום: יח"צ רהיטי דורון
אל תוותרו על כיסוי סדין גומי. צילום: יח"צ רהיטי דורון

הטיפים באדיבות רשת רהיטי דורון