איי המטמון: המדריך המלא לחופשה משפחתית בתאילנד

רוצים לטוס להימרח עם כל המשפחה על איזה אי? החלום הבלתי אפשרי יכול להתגשם: כך תיסעו עם הילדים ותישארו בחיים

תאילנד (צילום: Shutterstock)
תאילנד (צילום: Shutterstock)

נתחיל בחדשות טובות: החיים הם מה שאתם בוחרים שיהיו, מה שאומר שאתם יכולים לבחור, בין השאר, גם חופשה משפחתית של שלושה חודשים בתאילנד. פשוט קנו כרטיס ואתם שם. ברור שזה לא כל כך פשוט וצריך לקפוץ על חלון הזדמנויות. אבל גם שני שכירים שפשוט קיבלו החלטה לנסוע יכולים לעשות זאת. אין מה למכור לקורא הממוצע את תאילנד, ובכל זאת: דמיינו את הנוף הכי יפה (בדרום – חול לבן, ים טורקיז ועצי קוקוס; בצפון – הרים ירוקים, נחלים והמון מקדשים בכל מקום), והוסיפו לזה אוכל מעולה (כמו בית תאילנדי אבל בכל חור), מסאז'ים תאילנדיים מפרקים, תודעת שירות משוגעת (סתלבט הודי פוגש תקתוק גרמני), אטרקציות לכל המשפחה ותחושת שפע משכרת. אשכרה אפשר לקנות מה שרוצים, החל מערסל ועד לעקרב. למאכל. אבל ללא ספק, היתרון הענקי של כל הסיפור הזה הוא הליכוד המשפחתי, עם תחושה עזה של "אנחנו יחד נגד כל העולם". כלומר, בעדו. וזו תחושה שנשארת במשך חודשים.

ההכנות

אחרי שהזמנתם טיסה ומצאתם סאבלט, צריך להתחסן (מכון מור המוכר לא מומלץ ועדיף בהרבה ללכת למרפאת "למטייל" בדיזנגוף סנטר) ולקבל שחרור של הילדים מהמסגרות השונות (מניסיון אישי, עם ילדים בכיתה ב' ובגן חובה לא היו בעיות גדולות). בכל הנוגע לאריזה ניתן לחלוטין לעשות את הנסיעה הזאת עם תיקי גב ובהם בגדים שייזרקו במהלך הטיול. ביום האחרון כדאי לרכוש מזוודה ולפוצץ אותה בקניות בוויקנד מרקט העצום שבבנגקוק. והכי חשוב: להתנתק מפייסבוק ולא לעבוד כל החופשה בלהעלות תמונות.

תתנתקו מפייסבוק! (צילום: Shutterstock)
תתנתקו מפייסבוק! (צילום: Shutterstock)

להפסיד בית ספר?

כן, ולהרוויח הרבה יותר. רוצים שהילדים יידעו חשבון? ציידו אותם ב־50 באט כל אחד ושלחו אותם לסבן אילבן המקומי. אנגלית? תנו להם להתמודד לבד עם השאלות של התאילנדים (שמשוגעים על ילדים). על גיאוגרפיה כבר עשיתם וי. נכון, אולי הם יפסידו את "טקס קבלת ספר התנ"ך", אבל במקום זאת הם ייחשפו לרעיון של בודהה ולמונחים כגון חמלה, ענווה, חוסר אלימות וסבלנות שיוטמעו בהם עם כל כניסה למקדש בודהיסטי נוצץ ומרגש. ככה זה כשהאווירה מסביב כל כך חיובית, אם בזכות בודהה ואם בזכות האופי התאילנדי החייכני והרגוע (נהג מונית אחד הסביר: "אנחנו מחייכים כי הכל פה גמיש ושום דבר לא קבוע"). ובכלל, חוויית המזרח – או כל מקום שהוא לא ראש הסיכה הלחוץ שהיא ישראל – תישאר להם בלב ובמוח הרבה אחרי שישכחו כל מה שלמדו בבית הספר. זאת המתנה הכי גדולה בטיול משפחתי ארוך: היכולת לחפור לילדים 24/7 את הגישה שלך לחיים, כולל הדגמות חיות ("ראיתם איך בזכות זה שעזרנו לנהג הטוקטוק להשיג קופון, בסוף חבר שלו מצא את הנייד ששכחתי במסעדה בבנגקוק? זאת קארמה!").

החופשה תלמד את הילדים לא פחות מבית ספר (צילום: Shutterstock)
החופשה תלמד את הילדים לא פחות מבית ספר (צילום: Shutterstock)

איפה מטיילים?

המסלול הקצר המומלץ הוא בנגקוק־צ'אנג מיי ופאי בצפון (שם גם אפשר לעשות טרקים, אומגות ורכיבה מתבקשת על פילים מסכנים, למי שבקטע) וקופנגן בתור אי מגוון שיש בו גם אטרקציות כגון מתנפחי מים, מיני גולף וטיולי צלילות. מהחופים המומלצים באי: הצד המערבי והשפוי של האט רין הקרחניסטי, סריתאנו המשפחתי והרוחני (בדגש על חוף בווי), אג'ואן היפה וחופי טונג נאיי פאיי המקסימים. לקינוח ישנו בוטל ביץ' המבודד, שממנו חולצנו בסירת טקסי כשהתחילו השיטפונות, ללא ספק החוויה הכי מרגשת בטיול.
את הנסיעות כדאי לעשות בעיקר ברכבות ובאוטובוסי לילה. באתרים עצמם הכי נוח וזול להתנייד בטוסטוסים, ואת כל הסידורים וההכנות אפשר לעשות באחד מאלפי משרדי הנסיעות המאורגנים להפליא שיש שם. בבנגקוק עדיף לנסוע במוניות עם מונה. הטוקטוקים הם מלכודות תיירים על גלגלים (אבל גם כיף גדול).

את הנסיעות כדאי לעשות בעיקר ברכבות ובאוטובוסי לילה (צילום: Shutterstock)
את הנסיעות כדאי לעשות בעיקר ברכבות ובאוטובוסי לילה (צילום: Shutterstock)

אוכל, שתייה, ילד, ילדה

אין על האוכל התאילנדי, נקודה. הכל טעים, חזק, חריף (אם הלשון שלכם יקרה לכם, לכו על המנות שמסומנות בתפריט בצ'ילי אחד) ונמצא בכל מקום. הכי כיף עם הסטריט פוד בלילה, שבו כל אחד ימצא משהו לנשנש (לילדים בררנים תמיד יהיה אורז ופאד תאי). גם צמחונים יסתדרו ממש טוב, אפילו שזה אחד העקרונות הבודהיסטיים שממש לא מיושם בשטח. לגבי השייקים הידועים והמפתים – יש בהם ערמות של סוכר, ואם תבקשו בלי, ילך כל הטעם.

בקיצור

כאמור לא צריך למכור לאף אחד את תאילנד, יש לה מספיק קונים, אבל למי ששומע סיפורים על טיולים משפחתיים והלב שלו נשבר מקנאה, זכרו שהחיים שלנו הם מה שנבחר שיהיו. אז מה אם יהיו עוד גלגולים.

עוד לא ארזתם? (צילום: Shutterstock)
עוד לא ארזתם? (צילום: Shutterstock)