המכונה המופלאה: 6 גדג'טים לכל המשפחה

אולי הילדים שלכם עוד לא עובדים על בטריות, אבל כן קשה מאוד להזיז אותם בלי אמצעים אלקטרונים. שישה גדג'טים מומלצים לפעילויות משותפות

גדג'טים לילדים
גדג'טים לילדים
21 ביוני 2016

הנה מחשבה מוזרה: נורא קשה להיות הורים, ואפילו עוד יותר קשה להיות הורים טובים. אבל אנחנו חיים ב־2016 וזו השנה שהכי קל בה להיות הורים אי פעם. למעשה השנה היחידה שאפשר לחשוב עליה כקלה יותר לגידול ילדים היא 2017 . ככה זה כשכל חודש יוצא עוד פטנט להעברת הזמן, עוד גדג'ט לעזרה בהירדמות, עוד תרופה להקלת כאבי צמיחת שיניים.

כמה שהטכנולוגיה עוזרת לנו להיות הורים טובים יותר, היא גובה את המחיר במקומות אחרים. קל לאללה לשים את הילד מול סמארטפון ולהתעלף בפינה לכמה דקות, אבל לדור שלפנינו לא היו הפריבילגיות הללו ובכל זאת הם גידלו אותנו ורובנו יצאנו בסדר. נכון, השילוב של תחביבים וילדים עשוי להיות יקר, מלכלך או שביר, אבל גם לשים ילד מול סלולר ולקחת אותו אחרי שנה לאופטומטריסט זה לא עסק זול. הגדג'טים הבאים יכולים לתת פייט לפילטר שעושה להם אף של כלב בסנפצ׳אט.

רובוט שמונע על מי מלח

כן, ידענו שיגיע היום וסקיינט תפרוץ והפצצות ייפלו והרובוטים ישלטו בנו ויקרו עוד דברים שאף אחד לא יודע עליהם כי הם היו בסרטי ההמשך של “שליחות קטלנית" שאותם אף אחד לא ראה. לא עדיף שהילדים שלכם ילמדו כבר עכשיו כיצד להתיידד עם רובוטים? הרובוט המדובר ילמד את הילדים שלכם כמה דברים לפני שישתלט על האנושות: קודם כל הוא דורש הרכבה עצמית, וזה מפתח כישורים מוטוריים וקואורדינציה. כמו כן הוא מופעל על מי מלח שזה גם מוזר, גם ספציפי, גם אקולוגי וגם מאוד חמוד.

מחיר: 79 ש"ח באתר

רחפן נשלט מהסמארטפון

ואגב תרחיש אפוקליפטי שבו הרובוטים הורגים את בני האדם, הנה משהו שנמצא היום במיטב הצבאות אבל לגמרי חמוד וחינוכי בגרסה שלו לילדים: הרחפן (drone) לא זול, אבל היי, הוא משמעותית מגניב יותר מכל דבר שתבנו בחוג טיסנאות. הוא כל מה שהפרסומות לדאודורנטים לגברים מבטיחות: הוא שחור, מעוצב, מסוגל לצלם ולשמור הכל על כרטיס זיכרון, יש לו תאורת לילה וכאמור, הוא נשלט מהסמארטפון. כלי מלחמה אזרחי בשימוש הציבור הרחב מעולם לא נראה מגניב יותר.

מחיר: 699 ש"ח באתר

ערכת בישול מולקולרי לילדים

בעיה: ילדים בטוחים שפיזיקה וכימיה זה משעמם. בעיה נוספת: הם צודקים. פתרון: בישול משלב כיף עם עקרונות מדעיים פשוטים מאוד ללמידה. יש סיכוי טוב שהילד שלכם ראה גם הוא “משחקי השף" או לפחות “בייק אוף", ועכשיו בטוח שהוא יודע לג׳לן, ליצור ספירות ושאר תכסיסים קולינריים. היתרון הוא שסגנון הבישול הזה דורש דיוק רב ולכן גם קל לעקוב אחרי המתכונים, וגם התוצאה הסופית נראית הרבה יותר מרשימה מעוגת הבוץ שהייתם מכינים בתור ילדים.

מחיר: 262 ש"ח (כולל משלוח) באתר

גינון ביתי ודגי נוי

אל תעמידו פנים כאילו מערכות גידול צמחייה ביתית הן משהו זר לכם. הילדים שלכם הולכים להיות סטלנים בדיוק כמו ההורים שלהם, אז לפחות שבינתיים יעשו את זה כמו שצריך, עם צמחייה שונה ואקווריום. רגע מה, אקווריום? המערכות המתוחכמות (והיקרות) של חברת Livingreen כוללות המון שיטות לגידול ביתי של צמחים בעיר נטולת גינות, שטחים פתוחים או אוויר. מערכת מיני אקוופוניקה כוללת אדנית לצמחים שיושבת מעל אקווריום לדגי נוי ויוצרת איזון אקולוגי וגם הזדמנות ללמוד יחד על צמחים ובעלי חיים.

מחיר: 990 ש"ח באתר

משקפי מציאות מדומה

ברור שזה קצת צבוע לכלול משקפי מציאות מדומה בכתבה על גדג׳טים שאמורים להרחיק את הילדים מהמסך – הרי אלו בעצם משקפיים עם סמארטפון, במרחק קטן מהעיניים וללא גירוי חיצוני. הכל נכון, אבל היי, אלו משקפי תלת ממד! כמו שראינו בכל הסרטים מהניינטיז שהבטיחו לנו שהנה עוד רגע כולנו נהיה סייבורגים. קיבלנו פייסבוק.

מחיר: 149 ש"ח באתר

טרבושה ביתי

אתם יודעים מה ממש מגניב בכל גיל ובכל תקופת זמן? כלי מצור. כאלה שיכולים לבקע חומה של עיר בצורה ולהשליך סלעים בוערים. מה לעשות שמצור על עיר ומסעות צלב הם לא בדיוק דברים שהייתם שולחים אליהם את הילד שלכם. לעומת זאת, החלום על כלי מצור ביתי נשאר בעינו. מה עושים? קונים לילד טרבושה (Trebuchet) ביתית, אמנם גרסה מוקטנת מאוד של כלי המצור האימתני, אבל כזה שגם דורש יכולת בנייה ומלמד את הילדים שיעור יקר ערך: לכל חלום מודחק של אבא יש גרסה מיניאטורית באיביי שאותה הוא יכול להזמין באמתלה של משחק. הפילו את החומות!

מחיר: 24 דולר כולל משלוח באתר