קיץ 2015 לילדים: כל האירועים החשובים

תערוכה לכל המשפחה במוזיאון ישראל, ממלכת הדינזאורים קמה לתחייה בירושלים וכוכבי "גאליס" מופיעים באילת. ככה יודעים שהגיע הקיץ

כוכבי "גאליס". צילום: יח"צ
כוכבי "גאליס". צילום: יח"צ

המשפחה חוגגת 50 עם מוזיאון ישראל

במסגרת אירועי שנת היובל של מוזיאון ישראל הכין המוזיאון תוכנית קיץ מיוחדת לכל המשפחה עם שלוש תערוכות חווייתיות המשלבות הצצה לילדות של כולנו ועם מגוון סיורים ופעילויות ייחודיות בחצר הפעילה של אגף הנוער. במרכז עומדת התערוכה יום הולדת המוקדשת ליום הכי מיוחד בשנה. במסגרת התערוכה המבקרים יכולים להשתתף ביום הולדת גשום בלי להירטב, לשוטט על שולחן יום הולדת גדול שעליו עוגה ענקית, סוכריות וכוס מיץ, לנשוף על נר יום הולדת ולבקש משאלה ולקבל תמונה שמראה איך אנחנו נראים ברגע הקסום הזה; ועוד יצירות מרתקות רבות של אמנים מהארץ ומחו"ל שכולן עוסקות באירוע המיוחד של יום ההולדת.

עוד יוכלו המבקרים לסייר בשתי תערוכות: "תערוכה בקופסה" ו"50 שנה של ילדי אגף הנוער".

ממלכת הדינוזאורים

"ממלכת הדינוזאורים" קמה הקיץ לתחייה בגן הבוטני בירושלים. הסופרזאורוס, טירנוזאורוס, רנזאורוס ועוד יותר מ־40 מיני דינוזאורים מוצבים בגודל אמיתי (עד לגובה של כ־13 מטר) בשטחי הגן, בין עצים וצמחים בסביבתם הטבעית – כל זאת בלי לחזור מיליוני שנים אחורה בזמן. החל משעות הערב יוארו הדינוזאורים בתאורה ייחודית שעוצבה במיוחד על ידי אמן התאורה גיל טייכמן ותעניק להם מראה מרהיב ועוצמתי.

התערוכה מפגישה בין 7,000 מינים שונים של צמחים לבין דינוזאורים שזזים, משמיעים קולות מקסימים מבקרים בכל הגיל ויוצרים חוויה עוצמתית וייחודית.

הגן הבוטני ירושלים, 1.7־31.8, 10:00־22:00, להזמנת כרטיסים: בימות 6226*

הכוכבים של פתאל

רשת פתאל בחרה השנה למקד את הבידור באמני הילדים והחתימה שורה של אמנים מובילים, בהם יובל המבולבל, טל מוסרי, מיכל הקטנה, דוד חיים, שי ורועי, רוי בוי, גילי בא לבקר, מולי וצולי (הופ) ועוד. במהלך הקיץ יעלו האמנים כ־200 הופעות ב־35 בתי מלון מלונות הרשת ברחבי הארץ – טבריה, ים המלח ואילת. ההופעות ניתנות לאורחים במסגרת אירוחם במלון ללא תשלום נוסף.

הרשת גייסה גם את פודי־קיפוד, הדמות הידועה מעיתוני הילדים, מבית היוצר של אורן ציבלין. הילדים יוכלו לפגוש אותה בכל שלב במהלך החופשה מרגע הגעתם לכניסת המלון – שם יקבלו בשעת הצ'ק אין דרכון עם הדמות, ובהמשך – במגוון רחב של סדנאות כגון סדנת מאסטר שף, סדנת תיפוף, סדנת גואש ועוד המון הפתעות ומתנות לילדים.

יובל המבולבל. צילום: יח"צ
יובל המבולבל. צילום: יח"צ

מיקי וכוכבי "גאליס" במופע לאורחי ישרוטל באילת

"המסיבה הגדולה" – הצגת קיץ חדשה בהפקה מקורית ובלעדית בהשתתפותם של מיקי בדרנית הילדים, ובן רביד ונווה צור כוכבי תוכנית הטלוויזיה "גאליס" – תעמוד במוקד פעילות הבידור לאורחים הצעירים במלונות רשת ישרוטל באילת: המלך שלמה, ספורט קלאב ולגונה. האורחים ייהנו גם מ"פאטה מורגנה" – מופע קרקס לכל המשפחה שבמסגרתו יוצגו קטעי אקרובטיקה, לוליינות וריקודים; "אף אחד לא קם" – מופע מחווה לגשש החיוור בבימויו של ירון כפכפי; מופע קצבי לכל המשפחה של להקת דמנטה, שתקיים גם סדנאות תיפוף במועדוני הילדים ילדודס; הצגת ילדים "קול התנ"ך" מאת עופר שפריר ובבימויו.

הילדים יוכלו ללמוד גם לשנרקל עם צוללני מועדון הצלילה ישרוטל מנטה במסגרת "עושים בועות": כל ילד בישרוטל מגיל 6 ומעלה שיודע לשחות יוכל ללמוד לצלול עם מסכה, שנורקל וסנפירים ואפילו יקבל תעודה. עוד פעילויות עבור הילדים מתקיימים במועדוני הילדים ילדודס שבכל אחד מבתי המלון של הרשת. כן יוקרנו במהלך היום סרטי תלת ממד באורך מלא באולם הקולנוע שנמצא במלון ישרוטל ריביירה קלאב.

מבול של איורים

תערוכה הבוחנת סוגיות ערכיות, חינוכיות, היסטוריות והומניות של סיפור המבול ותיבת נוח – אחד הסיפורים שזכו לעיבודים הרבים ביותר לקהל הצעיר. התערוכה מנסה להסביר כיצד לתווך לקוראים הצעירים את הזוועה שבאובדנה של ציביליזציה שלמה. אולי עדיף להעניק לסיפור גוון אופטימי ואף משעשע והרפתקני? ומה לגבי האמת ההיסטורית?

בתערוכה מוצגות יצירותיהם של ארבעה מאיירים ישראלים שליוו ארבעה עיבודים שונים לפרשת נח ומדרשיה: חיים רון ז"ל אייר את הספר "תיבת נח" מאת לאה נאור, ליאורה גרוסמן איירה את הסיפור "עץ הזית והיונה" מתוך "סיפורי איש היער" מאת ינץ לוי, ולי מינצי איירה את המדרשים העוסקים בסיפור המבול ב"ספר האגדות שלנו" מאת שהם סמיט, אורית ברגמן איירה את הספר "איך הצילה הזיקית את נח" מאת יעל מולצ'דסקי.

עיון בדימויים המוצגים זה בצד זה שופך אור חדש על היצירות ומאפשר התבוננות רעננה בעבודת המאיירים ובדרכי התמודדותם עם האתגרים שהטקסט מציב.

אוצרת התערוכה: מיכל פז־קלפ, 9.7־31.12, בשיתוף הוצאת כנרת, ויצמן 61 חולון, 6521849־03

איור של חיים רון (מתוך התערוכה)
איור של חיים רון (מתוך התערוכה)

מבלים בנמל תל אביב

כשמתחיל להחשיך, יחל מופע המים Tel Aviv Water Show Magnum. הוא יתקיים כמה פעמים מדי ערב במעגנה. המופע יורכב מסילוני מים בגובה עשרות מטרים שיתפרצו מהים וירקדו לצלילי מוזיקה מיוחדת וסרטוני מולטי מדיה שיוקרנו על גבי מסך לד ענקי.

19.7־13.8, 18:30־22:30, כל חצי שעה במעגנת נמל תל אביב, הכניסה חופשית

אירועי קיץ בנמל תל אביב. צילום: ניר שאנני
אירועי קיץ בנמל תל אביב. צילום: ניר שאנני

המערב הפרוע

הם חסרי מורא, אמיצים ומגיעים אלינו היישר מהמערב הפרוע. קניון עיר ימים בנתניה יארח בקיץ הקרוב את פסטיבל המערב הפרוע לילדים. במהלכו יוכלו הקאובויס הצעירים להשתתף בכיתת בוקרים אשר אליה ייכנסו בכובע בוקרים ובמהלכה ילמדו איך להטיל לאסו (פלצור) על דגם של ראש בקר, וקריאות ומנהגים אחרים מהוויי המערב הפרוע. הילדים יוכלו להשתתף במשחקי המערב הפרוע שיגיחו היישר העבר, ובמהלכם יוכלו להטיל פרסה, להתנסות בירי חץ בקשת אינדיאנית ובקליעת רוגטקה. המצטיינים יזכו בפרסים כגון נוצת אומץ אינדיאנית, אבן מכרה ועוד. נוסף על כך יוכלו באי הפסטיבל ליהנות ממתחם יצירה ייחודי, שבו יוכלו הילדים לעטר בשלל חומרי יצירה פרסת סוס שתהיה להם למזל .

הכניסה חופשית, לגילי 4־10, קניון עיר ימים, בני ברמן 2 נתניה, 20.7־19.8

פסטיבל המערב הפרוע. צילום: יח"צ
פסטיבל המערב הפרוע. צילום: יח"צ

פסטיבל קיץ במיני ישראל

במהלך חופשת הקיץ יתקיים בפארק מיני ישראל הפנינג מתוק הכולל שלוש חוויות בכרטיס אחד: הצגת ילדים "עמי ותמי הרפתקה מתוקה", הפעלות וחוויות לכל המשפחה במתחם מיוחד ומשחק אינטראקטיבי "חפש את המתוק" באפליקציה ייעודית, וכל זאת על רקע 385 המודלים שברחבי הפארק.

להשלמת הביקור ייהנו המבקרים מאפליקציית סיור קולי מודרך yapQ שתעשיר את חוויות הביקור והסיור סביב 385 המיניאטורות של פארק מיני ישראל.

כרטיס לפארק כולל הפעילות והצגה – 69 ש"ח (מגיל שנתיים ומעלה). במכירה מוקדמת – 62 ש"ח ראשון־חמישי, שבת 17:00־22:00, שישי 10:00־14:00 (בימי שישי לא תתקיים הצגה). מיני ישראל, 559־559־700־1

"עמי ותמי". צילום: אלכס ליפקין
"עמי ותמי". צילום: אלכס ליפקין

קיפול בריבוע: אוריגמי ישראלי

"קיפול בריבוע: אוריגמי ישראלי" היא תערוכה ראשונה מסוגה המנסה לתת תמונת מצב מעודכנת ורחבה ככל האפשר של העשייה האמנותית של יוצרי האוריגמי בישראל. היוצרים יציגו מגוון רחב של עבודות שיעידו שאמנות האוריגמי היא הרבה יותר מנייר מקופל. משתתפים: הרמן מריאנו, אילן גריבי, סעדיה שטרנברג, סשה נוירנברג, מיטל קוממי, אלעד גושן, גיא לואל, איתי בוקע, איתי הכהן, ינון טולדנו, יהודה פלד, גילה אורן, אייל נרדי, מאשה רווה. אוצר התערוכה: ד"ר סעדיה שטרנרברג.

גלריית המשכן, בית מאירוב, הרצפלד 31 חולון, 21.6־22.8

אוריגמי ישראלי. צילום: יח"צ
אוריגמי ישראלי. צילום: יח"צ

Coca-Cola Summer Love

קוקה קולה חוגגת את הקיץ עם חוויית הקיץ אולטימטיבית Coca-Cola Summer Love 2015 – יומיים של בילויים, מסיבות והופעות של האמנים המובילים בישראל.

השנה יזכו בני הנוער ליהנות מהופעות ייחודיות, כגון מופע שקיעה עם הזמר מוקי ומופע צהריים עם להקת התקווה 6, שיקפיצו את כולם עם הלהיטים המוכרים והטובים; מופע לילי אקוסטי סביב המדורה עם לירן דנינו; מופע אינטראקטיבי, מיוחד ומבדר עם אמן החושים הבינלאומי, ליאור סושרד, שישאיר את הנוכחים פעורי פה; ועוד מגוון רחב של פעילויות ועולמות תוכן.

נוסף על כך יוכלו בני הנוער ליהנות במשך יומיים במתחם הכל כלול מפנק במיוחד שיכלול לינה באוהלים, ארוחות מפנקות מסביב לשעון, חוף ים אקזוטי, מתחם אופנה, מתחם גיימינג, אומגה לים, מתחם פעילות ימית, מסיבות, קומזיץ, טורנירים של כדורגל וכדורעף, דוכני יריד, הקרנות סרטים על מסך ענקי תחת כיפת השמים ועוד.

5.7־28.7 מיועד לבני נוער מסיימי כיתות ט'־י"ב (גילי 15־18) בלבד, מותנה בהרשמה מוקדמת בעמוד הפייסבוק של קוקה קולה או באתר. מחיר: 179 ש"ח למשתתף ליומיים שלמים (לילה אחד). הכל כלול במחיר: לינה, ארוחות, הופעות ומתחמי פעילות

לישון עם קנגורו וקואלה

רק בחופש הגדול: גן גורו, הפארק האוסטרלי, מזמין את כל המשפחה לסיור לילי המאפשר הצצה אל מגוון התנהגויות ופעילויות לילה של בעלי החיים האוסטרליים, הפעילים בשעות הקרירות והנעימות של הערב. בתום הסיור נשב סביב המדורה לקומזיץ עם כיבוד קל (תפוחי אדמה שנצלו במדורה, תה ואבטיח) ונשמע סיפורים אל תוך הלילה. לסיום היום נפרוש לשינה באוהלים.

לינות השטח מתקיימות בחודש יולי בימי חמישי ובחודש אוגוסט בימי שלישי וחמישי, 130 ש"ח לאדם מגיל 2 ומעלה. בהרשמה ובתשלום מראש באתר בלבד. מוגבל ל־50 משתתפים בלבד בכל סיור.

גן גורו בלילה. צילום: אשחר בצר
גן גורו בלילה. צילום: אשחר בצר

קיץ של מדענים

לבני האדם ובייחוד לילדים כמיהה טבעית לגלות, לפתח ולחקור ואפילו להגיע לחלל או להיות מדען.

פסטיבל מדע פתוח ביוזמת המעדטק מנגיש הקיץ לילדים את הכוכבים, מסביר עקרונות מדעיים שונים ופותח בפניהם עולם של קסם מדעי ושל רובוטים שנלקחו היישר מהעתיד.

כל המוצגים אינטראקטיביים ומאפשרים למבקרים ליהנות ממגע ישיר כדי ללמוד עיקרון מדעי וגם ליהנות מעצם ההפעלה. נוסף על כך יוכלו המבקרים לצפות בכוכבים בפלנטריום ייחודי, שבו יקבלו הסבר על מערכת השמש, ישמעו אגדות עתיקות על גרמי השמים וילמדו להכיר מקרוב את הכוכבים.

26.7־15.8 (לא כולל שישי־שבת), 10:00־19:00, מיועד לבני 4־10, קניון שער הצפון, קרית אתא, הכניסה חופשית

קיץ של מדענים צעירים. צילום: מדעטק
קיץ של מדענים צעירים. צילום: מדעטק