יום העצמאות 2018: מדריך אירועים לכל המשפחה

מתחם משחקים, סדנאות יצירה, קולנוע, הרקדות ועוד אירועים שווים ביום העצמאות 2018 - קבלו את מדריך אירועי יום העצמאות לכל המשפחה

יום העצמאות. צילום: שאטרסטוק
יום העצמאות. צילום: שאטרסטוק
15 באפריל 2018

יום העצמאות הוא הזדמנות מצוינת לצאת החוצה עם הילדים ולספוג ויטמין D (או להתמזגן במקומות הנכונים), ויש לא מעט בילויים נהדרים המיועדים לכל המשפחה. אם אתם מעדיפים לצאת סולו, קבלו גם את מדריך הופעות יום העצמאות 2018 ובו כל הפרטים על הבמות הכי שוות ברחבי בארץ, מדריך מתכונים ליום העצמאות שיעשה לכם נעים בבטן, האירועים הכי טעימים במסעדות בתל אביב ומדריך מסיבות יום העצמאות השלם.

"דיאלוג עם הזמן" במוזיאון הילדים

מוזיאון הילדים בחולון הכין פעילות מיוחדת ליום העצמאות במסגרת תערוכת "דיאלוג עם הזמן" – אותה יעבירו מדריכים שעברו את גיל 70. הם ייקחו את המבקרים למסע שמשלב את האישי והלאומי – את סיפורה של המדינה עם הסיפור האישי שלהם – שאותו ילוו חפצים, סמלים ושירים מתקופות שונות של ישראל.

← מוזיאון הילדים הישראלי, מפרץ שלמה 66 חולון, סיורים בתיאום מראש, 65 שקל, מגיל 10. לעוד פרטים

עוד אירועי עצמאות 2018:
המדריך לבמות יום העצמאות ברחבי הארץ
מדריך מסיבות יום העצמאות בתל אביב
האירועים הבשריים הכי שווים במסעדות העיר
הקוד האתי: דיני יום העצמאות

מתחם משחקים לגיל הרך

גם אם עוד לא מבינים לגמרי מה זה עצמאות ולמה חוגגים אותה – העיקר שנהנים. עצמדודס הוא מתחם ענק לגיל הרך שייפתח ביום העצמאות בנווה שרת. יחכו לכם שם ג'ימבורי, בועות סבון, בלוני חיות ומשחקים לילדים.

← גינת בית אל, בית אל 45 תל אביב, רביעי וחמישי (18-19.4), הכניסה חופשית

היפ הופ, סדנאות וקהילה

רגע לפני החגיגות הגדולות, מרכז ביכורי העתים מזמין אתכם לאחרי צהריים של אמנות, תנועה וקהילה: החגיגה הזאת תכלול מיצג אמנותי של תושבות השכונה שיוצג לראשונה, סדנת תנועה להורים ולילדים, הופעה של קבוצת ההיפ הופ של המרכז וסדנאות יצירה ירוקה.

← מרכז ביכורי העתים (המבנה החדש), לינקולן 16 תל אביב, שני (16.4) 17:00, הכניסה חופשית

בין זיכרון לעצמאות

בשכונת שפירא המתחדשת בחרו לחגוג בטקס מעבר מיוחד בין יום הזיכרון לעצמאות. מצד אחד יועלו סיפורים על חללי מערכות ישראל, ומצד שני סיפורי תקומה והקמת המדינה. בשפירא כמו בשפירא, הכל נעשה ביוזמת התושבים והפעילים המקומיים, כך שבטוח יהיה מיוחד.

← מרכז קהילתי שפירא, ישראל מסלנט 27 תל אביב, רביעי (18.4) 18:00, הכניסה חופשית

מרתון סרטים בסינמטק

חסמבה, סרטי בורקס, חידון טריוויה – אם אתם מעדיפים חלל סגור וממוזג, יום שלם של סרטים בסינמטק הוא בדיוק הבילוי בשבילכם. המרתון יכלול סרטי פולחן וגם סרטים מהשנים האחרונות. כדאי להציץ בלוח ההקרנות לפני שיוצאים מהבית.

← סינמטק, שפרינצק 2 תל אביב, חמישי עד שבת (19-21.4), 70 שקל לכל האירועים, או רכישה בנפרד. חלק מהפעילויות יתקיימו בחינם. לעוד פרטים

הורה בגני יהושע

הדשא בפארק הירקון כבר חווה כל ז'אנר מוזיקלי אפשרי, ולכבוד החג ייערך אפטר פארטי בסגנון הכי ישראלי שיש: ריקודי עם. זו למעשה הרקדה המונית וגם מי שלא אוהב לרקוד מוזמן לבוא לצפות: מעגלים, צעד תימני, וכמובן ההורה ההיא עם ה-היי.

← פארק גני יהושע, חמישי (19.4) 18:30, הכניסה חופשית

סדנת יצירה

הכי כיף לתלות מהחלון דגל שהכנו בעצמנו, ולכן במרכז הקהילתי בבלי מתכוננים לעצמאות עם סדנת יצירה בה מכינים שרשרת דגלונים ומציירים על דף ציור ענק – בסימן 70 למדינה.

← מרכז קהילתי בבלי, טולדנו 6 תל אביב, שני (16.4) 16:00, ההשתתפות חופשית

עצמאות במוזיאון ארץ ישראל

בכל שעה עגולה יוציא מוזיאון ארץ ישראל סיור בין התערוכות שבו בסימן חגיגות עצמאות למדינה – בהן טבע מקומי, שיעור מולדת והמפה – לראות בין הקווים. בנוסף תיערך תצוגה חדשה של פריטי ישראליאנה מזכוכית.

← מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון 2 תל אביב, חמישי (19.4), 11:00, 12:00, 13:00, 10 שקלים למבוגר, חינם לילדים

עצמאות עם בן גוריון

בשדרות בן גוריון שוכן בית בן גוריון, שהיה המעון הרשמי של פולה ודוד בן גוריון לפני שעברו לצריף בשדה בוקר. לכבוד החג ייפתח המרכז למבקרים עם תערוכה חדשה של איורים המתארים את שלושת הימים הדרמטיים שלפני קום המדינה. בנוסף ייערך הפנינג בחצר הבית עם קיר גרפיטי פתוח לאיור, סדנאות יצירה לילדים וריקודי עם.

← בית בן גוריון, שד' בן גוריון 17 תל אביב, חמישי (19.4) 10:00-17:00, הכניסה חופשית

בית בן גוריון. (צילום מקור: יעקב סער)
בית בן גוריון. (צילום מקור: יעקב סער)

בסימן השפה העברית

יוסף באו, שהיה מהניצולים של אוסקר שינדלר, הוא מחלוצי האנימציה בישראל. חוץ מעיצוב כרזות וכותרות לפרסומות וסרטי קולנוע, הוא גם שימש כגרפיקאי הראשי של המוסד וזייף מסמכים ותעודות למרגלים. לכבוד החג ייפתח הסטודיו שלו לקהל הרחב ותיערך הדרכה פעילה המשלבת נושאים כמו השפה העברית, אנימציה, שואה ותקומה.

← בית יוסף באו, ברדיצ'בסקי 9 תל אביב, חמישי (19.4) 12:30, 13:30, 15:00, ההשתתפות חופשית, מגיל 6

הטמפלרים בשרונה

בין החנות של אפל לחומוס ומתחת לאף של גינדי יושב מרכז המבקרים של שרונה, המספר את הסיפור של השכונה והמבנים: סיפור שמתחיל בקבוצה דתית גרמנית (הטמפלרים) וממשיך עם קום המדינה והקמת ארכיון המדינה וספריית ראש הממשלה ששכנו במקום. ביום העצמאות ייצאו הדרכות חווייתיות בין המבנים בכל שעה עגולה, דמויות מחופשות לפי תקופות ייקחו את המבקרים למסע בזמן ויספרו את הסיפור של המדינה ושל השכונה.

← שרונה, אלברט מנדלר 11 תל אביב, חמישי (19.4) 10:00-15:00 (הסיור אחרון ייצא ב-14:00), ההשתתפות חופשית

מוזיאון לח"י

אם מזדמן לכם להגיע לפלורנטין, חוויה חגיגית בפני עצמה, שווה לבדוק מה קורה במוזיאון הלח"י ע"ש אברהם שטרן: כתב חידה, הקרנת סרטים והדרכות מיוחדות לכבוד החג בנושא מחתרות והימים שלפני קום המדינה.

← מוזיאון לח", אברהם שטרן 8, חמישי (19.4) 09:00-16:00, בתיאום מראש, הכניסה בחינם

מרכז המבקרים של בנק ישראל

זוכרים שפעם אמרו שהבנקים הם החמצן של המדינה? ביום העצמאות ייפתח מרכז המבקרים החדש של בנק ישראל למבקרים, עם תערוכה על ההיסטוריה של השטרות והמטבעות הישראליים, הדרכות וסרטים. חינוך פיננסי מעולם לא היה כיפי יותר.

← בנק ישראל, לילינבלום 37 תל אביב, חמישי (19.4) 10:00, 11:30, 13:00, 14:30, ההשתתפות חופשית, מגיל 8

מחוץ לעיר: צריף בן גוריון

לפני הווילה בקיסריה היה את הצריף בשדה בוקר. אם החלטתם להדרים, הכניסה לאתר ההיסטורי תהיה בחינם ותכלול מסע במנהרת הזמן עם פעילויות אינטראקטיביות לכל המשפחה: עותקים מדויקים של מגילת העצמאות אליהם ניתן להוסיף את החתימה האישית שלכם, הצגה לכל המשפחה ("דוד ובן גוריון") המתארת את השעות הקריטיות שלפני הכרזת העצמאות, ומסיבה סוערת כמו פעם – ריקודי עם וצהלות מחוץ לצריף.

← צריף בן גוריון, קיבוץ שדה בוקר, הכניסה חופשית