הפעלת יומולדת מושלמת לילדים: כל מה שחשוב לדעת מראש

הכירו את עשרת הדיברות לבחירת הפעלת יום הולדת שהילדים ימשיכו לדבר עליה טובות גם בימים אחרי. להודעות מהממות בווטספ הקבוצתי של הכיתה - אמן

בי"ס לשטויות. צילום: יח"צ
בי"ס לשטויות. צילום: יח"צ
15 בדצמבר 2016

המטרה: איתור ההפעלה המושלמת ליומולדת לילדים. "לא צעקני, אינטליגנטי וכזה שלא ראינו אלף פעם" – הרבה הורים שמחפשים מפעיל מצויין לילדים מאוחדים בדעתם שזאת כנראה ההגדרה שלו.

מצד אחד אתם לא מתחתנים עם המפעיל. מצד שני הוא כמו הבופה בחתונה: הדבר שהכי זוכרים מהאירוע. אז הנה עשינו בשבילכם סדר: איך מוצאים את הקונספט שמתאים לכם, איך לקרוא המלצות רקע ואיך לוודא שהילד שלכם יהיה מאושר ביום שלו בהפעלה שבחרתם? הנה עשרת הדיברות להורים לבחירת מפעיל מקורי וקוּלי.

  1. 1. קונספט

    מה הרעיון המרכזי. בלי לצלול לפרטים הקטנים. למשל: "רצף של כ- 20 משימות מקוריות ומצחיקות שהילדים עוד לא עשו". כבר נשמע טוב מסקרן. מובטחים לילדים כמה טוויסטים בעלילה? מצויין. רק לא עוד פעם אבירים ונסיכות (בלי להעליב), פשוט כי ילדים יראו את זה בכל אירוע אחר.

למפעיל שבחרתם יש גישה לביישנים? בי"ס לשטויות. צילום: אופיר הראל
למפעיל שבחרתם יש גישה לביישנים? בי"ס לשטויות. צילום: אופיר הראל
  1. 2. ערכים

    לא מוגזם לשאול את המפעיל שבא איזה ערכים יועברו בהפעלה לילדים. "ילד יומולדת מאושר", "גיבוש לכולם", "אין מתנדבים", "אין מפסידים מנצחים". ציון ערכים אלו ואחרים באתר האינטרנט שלו או בשיחה איתו מוכיח שחשוב למפעיל להשאיר חותם טוב וערכי אצלכם ואצל המוזמנים.

    למידע נוסף על הפעלות סופר כיפיות לילדים

  1. 3. התאמה לילדים

    הילדים של היום רואים 'ארץ נהדרת', מבינים את עולם הלייקים ובעלי טאץ' למסך טאץ' בערך מיום לידתם. המפעיל אמור לדעת את זה ולהיות "אַפ טוּ דֵייט" במשימות ובתוכן שהוא מציג להפעלה. תבדקו איתו מה הוא אומר לדוגמה בהובלה למשימה. הפֵאיי אוף ישתלם: זה יעשה גם לכם כיף לשבת שם וליהנות בסופו של דבר.

  1. 4. אז מה אם יש לו ניסיון

  2. אם המפעיל בעל ניסיון בלעשות שוב את 'אנה ואלזה' זה לא מה שאתם מחפשים. צריך להבין האם הוא עושה משהו מרתק בתוכן שהילדים יאהבו ויגרום להם לאושר במשך כל ההפעלה.
אין תחרויות שבםה ״מפסידים״ – כולם מנצחים. בי"ס לשטויות. צילום: אופיר הראל
אין תחרויות שבםה ״מפסידים״ – כולם מנצחים. בי"ס לשטויות. צילום: אופיר הראל
  1. 5. מתנדבים זה פאסה

    "יש מתנדב?" זה לא משפט שאתם רוצים לשמוע בהפעלה המקורית שהזמנתם. אם יש משימה מגניבה כולם רוצים לעשות אותה. אתם צריכים לשאול בשיחה עם המפעיל כמה משימות זוכים לעשות כל ילד וילדה שמשתתפים ביום ההולדת.

  1. 6. הפעלה גם לכולן

    תחרויות מגדריות? הבנים נגד הבנות? זה לא העידן הזה וזה לא העולם בו אנו חיים. תחרות עלולה לגרום לילד או ילדה להפסיד. וזאת חוויה לא נעימה ביומולדת זה אפשרי קצת פה ושם. כתבלין עדין. ההפעלה צריכה להיות מותאמת לחוגגים בנים ובנות. זה יעשה לכם ההורים יותר נוח כשתשבו שם ותצפו בהפעלה.

  1. 7. כן, גם ההורים אמורים ליהנות

    בגילאים הבוגרים יותר (7 פלוס) הפעלה אמורה לדבר גם למבוגרים. חפשו בהמלצות שהורים נהנו. זה סימן טוב שההפעלה מצחיקה ומהנה גם לילדים.

  1. 8. קץ ל"התיילדות"

    לדבר לילדים אופן מתיילד: אאוֹט. לדבר לילדים כמו בוגרים: אִין. הדבר נכון בייחוד לבני 7 ומעלה שכבר הולכים לבי"ס ומרגישים גדולים. הם רוצים להרגיש טבעי ושלא מנסים "להתנחמד" אליהם מדי. הפעלה מקורית מתחילה בגישה טובה לילדים.

  1. 9. אוצר של מילים

    לא פחות חשוב ממערכת הגברה חזקה, חשובות המילים שמועברות דרכה בהפעלה. מה אתם צריכים לברר: תסריט לעניין, ורצוי כזה שנוצר ע"י תסריטאי, וכמובן שפה מכובדת ונכונה. כי אם הילדים יצטרכו לתקן את המפעיל על טעויות בעברית, לכם לא יהיה נוח. תוכלו לשאול האם המפעיל בוגר בי"ס למשחק. שפה טובה זה בד.נ.א שלהם.

ככה בוחרים מפעילים. צילום: אופיר הראל
ככה בוחרים מפעילים. צילום: אופיר הראל

10. ים של משימות 

  1. יש ילדים שיותר יתחברו למשימה כזאת ויש שיתחברו למשימה אחרת. בשיחת הטלפון עם המפעיל הקפידו לוודא שיש לו ארסנל משימות מגניבות מכל מיני סוגים ושמדברות לכולם. זאת הדרך של המפעיל להתאים את עצמו ספציפית לילדים.


ואחד לשנה הבאה:

  1. 11. יש לו גישה לביישנים

    המפעיל שבחרתם צריך לדעת "לשבור את הקרח" באופן מרוכך עם ילד היומולדת וחבריו. זה יביא להצלחת האירוע. אחד הפתרונות היפים הוא שיחת טלפון מקדימה (כמה ימים לפני) בין המפעיל לילד היומולדת. שיחה בה הם משוחחים על הפעילות. פיתרון נוסף: ביום האירוע המפעיל מגיע לפני שעת ההזמנה של הילדים. קצת לפני שראשוני המוזמנים מגיעים. והופ, כבר 90% מהביישנות עברה חלפה בחיוך וכיף.

מזל טוב ותכינו הרבה מקום בזיכרון של הסמארטפון לתמונות יפות וסרטונים.

רוכז על ידי אנשי תוכן מערוץ הילדים שפיתחו הפעלה מקורית לימי הולדת