בובה מנחמת: המותג Dolls 'n' All מעצב בובות על פי ציורי ילדים

בימים אלה אתר המותג של יעל אוריאלי מרחיב את פעילותו ומזמין הורים לרכוש בובה שתהיה תרומה לילדים חולים המאושפזים במחלקות האונקולוגיות

Dolls 'n' All. בובות על פי ציורי ילדים
Dolls 'n' All. בובות על פי ציורי ילדים
30 בדצמבר 2015

בשנה האחרונה הקימה יעל אוריאלי, בת 40 ואימא לשני ילדים, מותג בובות הנקרא Dolls ‘n’ All שהרעיון שמאחוריו הוא נחמד: אוריאלי מקבלת מהורים ציור של הילד, ותמורת 250 ש"ח מכינה בובה שגודלה כ־50 ס"מ על פי הציור. הבובה עשויה מבד פליז ובד דמוי פרווה שניתנים לכביסה. מאז שהקימה את האתר, החלה אוריאלי לשווק את הבובות הללו לארצות הברית, הונג קונג, נורבגיה, סקוטלנד, אירלנד, קנדה, תאילנד ועוד. "הורים פונים אליי דרך דף הפייסבוק שלי", היא מספרת. "יש לי גם ערוץ אינסטגרם, וכתבות לא מעטות התפרסמו באתרים ובבלוגים בארצות הברית ובאנגליה".

יצירת בובה אורכת כיומיים: אוריאלי יוצרת מהציור גזרה ולאחר מכן תופרת את הבובה. "לפעמים מגיעים אליי ציורים בשחור לבן ואז אני מבקשת הבהרה לגבי הצבעים שהילד או הילדה רוצים בבובה. יש גם ציורים עם הרבה פרטים, וגם אז אני חוזרת להורים ומבקשת שיבררו עם הילד מה מהפרטים שהוא צייר הכי חשוב שיהפוך לבובה".

האם כל ציור יהפוך לבובה או שיש גם ציורים שנפסלים?

 "ציורים שהם העתקה של דמויות מסרטים או תמונה מגוגל של דמות מפורסמת, לא הופכים לבובות".

בימים אלה עסוקה אוריאלי בגיוס כספים בעבור פרויקט מיוחד. "אחרי שאלפי אנשים אימצו את הרעיון שלי, אני רוצה עכשיו לשמח אחרים", היא אומרת. "הקמתי פרויקט מימון חברתי ללא מטרת רווח שבו אני מזמינה לרכוש בובה לילד/ה המאושפז/ת במחלקה אונקולוגית באחד מבתי החולים בארץ".

גם כאן, כמובן, הבובות יבואו לעולם בעקבות ציורים שהילדים יציירו, ולדבריה היא כבר קיבלה כמה ציורים מילדים חולים, הכינה בובות וזכתה לתגובות נלהבות . "הבובה נמצאת עם הילדים גם בלילה, ואני מאמינה שהיא תוכל לנחם את הילדים ולהעניק להם תחושת גאווה, כי בעצם מדובר ביצירה משותפת. יש אינספור מחקרים המעידים על כך שכדי להירפא גם הנפש זקוקה למענה".

מה החלום שלך? 

"אני מחוברת לכמה עמותות שעובדות בכל מיני מחלקות ברחבי הארץ, ועד כה קיבלתי ציורים מנציגי העמותה הנמצאים בבתי החולים, אבל זה מעט מדי. לצערי יש מאות ילדים חולים בישראל. הייתי רוצה שלכל ילד תהיה בובה, וככל שאאסוף יותר כסף, אוכל להגיע ליותר ילדים ולשמח אותם. החלום שלי הוא שהבובותיחולקו בכל המחלקות האונקולוגיות בארץ".

פרויקט המימון החברתי: העניקו חיוך ובובה לילד חולה